AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ferrari 458 Italia: naslednik legendarnog F430 je pred nama

Ferrari 458 Italia: naslednik legendarnog F430 je pred nama

Supersportski automobil snova je tu! Naslednik legendarnog Ferrari F430 kuca na vrata sa boljim ubrzanjem, većom maksimalnom brzinom, modernijom tehnikom i savršenim dizajnom. To je ono što fanovi očekuju od novog Ferrarija. Pored toga, novi model je neznatno veći od prethodnika, ali su konstruktori iz Maranella posebnu pažnju posvetili smanjenju potrošnje i zaštiti životne okoline...

Najnoviji Ferrari sa osmocilindričnim motorom iznad zadnje osovine i karoserijom za dva putnika je sedmi model u seriji, koji seže od Dina iz 60-ih godina do danas. Novi model javnosti će prvi put biti predstavljen na septembarskom sajmu automobila u Frankfurtu. Sada se moramo zadovoljiti prvim zvaničnim informacijama i fotografijama novog "uličnog ratnika" iz Maranella. Spisak prethodnika uključuje slavne i manje poznate modele: Ferrari 308, 328, 348, F355, 360 Modena i F 430.

Ferrari 458 Italia: naslednik legendarnog F430 je pred nama

Podsetimo, prethodni mode, F430, bio je samo izmenjeni 360, ali sa novim motorom. Ferrari 458 Italia je, za razliku od svog prethodnika, model sa potpuno novom konstrukcijom. Korišćenje iskustva iz automobilskih takmičenja nije samo marketinški trik: Ferrari nam donosi nove tehnologije, koje imaju ogroman uticaj na upravljivost, vozni potencijal i osećaj u vožnji. Novi osmocilindrični motor zapremine 4,5 litra spada među najsnažnije agregate u svojoj kategoriji. Atmosferski agregat dostiže velikih 578 konjskih snaga, pri 9.000 o/min, što znači da specifična snaga agregata iznosi 127 KS po litri zapremine! Ovakav potencijal agregat razvija zahvaljujući direktnom ubrizgavanju goriva u cilindar i visokoj kompresiji: 12,5 : 1. Maksimalni obrtni moment agregata iznosi 540 Nm, pri 6.000 o/min, a Ferrari navodi da je preko 80% momenta dostupno već pri 3.250 o/min. U poređenju sa F430, novi model isporučuje 65 kW veću snagu i 75 Nm veći obrtni moment, dok je zapremina motora povećana neznatno (191 cm3). Uspeh konstruktora iz Maranella ogleda se i u smanjenoj potrošnji prosečne potrošnje goriva, koja sada iznosi 13,7 L/100 km.

Ferrari 458 Italia: naslednik legendarnog F430 je pred nama

Prenos momenta na zadnje točkove vrši se preko sedmostepenog menjača sa dve lamele, koji je preuzet iz Formule 1. Ubrzanje (0-100 km/h za 3,4 s) i maksimalna brzina (325 km/h) su bolji od performansi koje razvija F430, ali zanimljivo je i da je novi model brži od specijalnog F430 Scuderia. Izmenjeni diferencijal "E-Diff i sistem F1-Trac poboljšavaju ubrzanje, dok su izlasci iz krivina za trećinu brži. Za zasutavljanje sa 100 km/h, 458 Italia potrebno je samo 32,5 metara. Ferrari 458 Italia - poređenje sa F430:

Model: 458 Italia 430 Scuderia F430
Menjač: 7 F1 6 F1 6 F1 / 6M
Zapremina motora (cm3): 4499 4308 4308
Broj cilindara / ventila: 8/4 8/4 8/4
Max. Snaga (kW / o/min): 425 / 9000 375 / 8500 360 / 8500
Max. Obrtni moment (Nm): 540 / 6000 470 / 5250 465 / 5250
Max. Brzina (km/h): 325 320 314
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 3,4 3,6 4,0
Prosečna potrošnja goriva (L/100 km): 13,7 15,7 15,2
Ferrari 458 Italia: naslednik legendarnog F430 je pred nama

Aluminijumska karoserija ima potpuno novi dizajn od Pininfarine. Ferrari je ovoga puta težio ka dizajnerskim rešenjima koja su kompatibilna sa zahtevima pogonskog sistema i kočnica. Poboljšano je hlađenje motora, kao i kočionog sistema. Novi Ferrari privlači pažnju svojim sportskim izgledom i agresivnošću, koja se od Ferrarija i očekuje. Dužina automobila iznosi 4.527 mm, što je za 15 mm duže od F430 Scuderia. Malo je porasla i širina (+14 mm, na 1937 mm), a međuosovinsko rastojanje sada iznosi 2.650 mm, što je za 50 mm više nego kod modela 430 Scuderia. Visina automobila smanjena je za 14 mm i sada iznosi 1.199 mm, dok masa automobila iznosi 1380 kg, što je za 40 kg više od mase modela F430. Automagazin.rs

Električna Toyota iQ stiže 2010. godine

Električna Toyota iQ stiže 2010. godine

Toyota priprema mali gradski automobil na bazi modela iQ, koji će imati autonomiju od 150 kilometara. Električna verzija modela iQ za pogon će koristiti samo električnu energiju iz baterija...
Suzuki Kizashi - prve zvanične fotografije i info + Wallpaper

Suzuki Kizashi - prve zvanične fotografije i info + Wallpaper

Suzuki je konačno predstavio prve fotografije i inormacije o modelu Kizashi, stilističkom sedanu, koji bi na tržištu trebao biti konkurent modelima kao što su Mazda 6 i Honda Accord. Automobil je dugačak 4.650 mm, a u opciji će biti i pogon na sve točkove, kao i šestostepeni automatski menjač. Kizashi će se proizvoditi u Japanu, gde će početi i prodaja. Fotografije za Vaš Desktop (Suzuki Kizashi) možete pogledati klikom na LINK...
Kia VG: prve zvanične skice

Kia VG: prve zvanične skice

Pre nekoliko meseci smo na sajmu salonu automobila u Seulu videli koncept nove velike Kie, a sada su pred nama renderi njenog finalnog izgleda. Naš prvi utisak je da će nova Kia više odgovarati ukusu evropskih kupaca...
Suzuki Kizashi - prve fotografije serijskog modela

Suzuki Kizashi - prve fotografije serijskog modela

Kompanija Suzuki već duže vreme na svetskim sajmovima predstavlja različite "generacije" koncept modela Kizashi, a u javnosti je već počelo da se spekuliše da pomenuti model neće ugledati svetlost dana. Od danas je situacija sasvim drugačija, jer pred nama su prve fotografije produkcijskog modela...
Carlsson RS: tuning za Mercedes-Benz GL

Carlsson RS: tuning za Mercedes-Benz GL

Kompanija Carlsson je gigantski SUV, Mercedes-Benz GL, opremila felnama prečnika 22 inča, sa pneumaticima 295/35 R22 (4189 eur), aerokitom sa dnevnm LED svetlima, duplim maglenkama, pragovima i branicima (8499 eur), kao i 30 mm nižim oslanjanjem (1099 eur)...
Honda Accord na vrhu liste pouzdanosti

Honda Accord na vrhu liste pouzdanosti

Honda Accord proglašena je za najpouzdaniji automobil na britanskim putevima prema istraživanju nedeljnika “Which?“. Istraživanje, sprovedeno na 84.000 vozila, pokazalo je da Honda Accord vlasnicima ne zadaje nikakve probleme, a čak 98,5% ispitanika je izjavilo da njihovo vozilo tokom prethodne godine nije zahtevalo ni najmanja ulaganja u smislu popravki...
Mazda 6e
Slika nedelje