AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Nova Opel Astra: snažne sportske linije i elegantni detalji

Nova Opel Astra: snažne sportske linije i elegantni detalji

Nova Opel Astra donosi u kompaktnu klasu svoju vlastitu interpretaciju nagrađivane Opelove dizajnerske filozofije koja spaja umetničku skulpturalnost sa nemačkom preciznošću, prvi put viđenu kod Insignije. Njene snažne sportske linije i elegantni detalji doprinose privlačnom novom izgledu...

Spoljašnjost Astre nove generacije, koja će biti predstavljena javnosti na sajmu IAA u Frankfurtu, odlikuje snažna, fluidna silueta nagnuta prema napred. Visokokvalitetni materijali i totalno novo razmišljanje dizajna u unutrašnjosti doprinose užitku vožnje u ovom kompaktnom automobilu. Osim toga, Opel je Astru obogatio raznim inovativnim dodacima: materijalima sa više kvaliteta, sa više prostora za skladištenje, poboljšanim sedištima i sigurnijim branicima sve kako bi se Astri dao nivo udobnosti, sigurnosti i ergonomije kakva dosad nije viđena u kompaktnoj klasi. „Dizajn nove Astre uzima sve najbolje što Opel može ponuditi i donosi to u kompaktnu klasu“, rekao je Mark Adams, potpredsednik dizajna u GM-u Europe. „Napravili smo petovratni hatchback koji je jednako lep kao što je siguran, udoban i praktičan.“

Nova Opel Astra: snažne sportske linije i elegantni detalji

Dizajn spoljašnjosti daje Opelovoj filozofiji novu dimenziju Dizajneri su ponovo interpretirali Opelovu novu filozofiju tako da odgovara kompaktnoj klasi, koristeći iste dizajnerske elemente krila i oštrice koji su prvi put predstavljeni na Insigniji. Uklopljena u bočne strane Astre nove generacije, oštrica se proteže prema zadnjem delu i uzdiže se gore, spajajući se sa postraničnom linijom prozora i dajući automobilu osećaj ravnoteže i sklada. Prednja svetla u obliku oka ptice grabljivice koje krase prepoznatljivi motiv krila sa svetlima za dnevnu vožnju daju prednjem delu Astre sportski karakter. Elegantna fluidna silueta spaja snažnu liniju ramena sa izražajnim zadnjim delom kako bi pružila utisak sportskog, a opet elegantnog automobila. Na prednjoj strani Astra nove generacije reinterpretira prepoznatljivo Opelovo lice korištenjem manje rešetke kako bi se uokvirio novi Opelov logo, dok naglašavanje većeg i nižeg otvora doprinosi sportskijem izgledu. Dizajnerski elementi u unutrašnjosti čine kabinu po meri vozača Odražavajući linije karoserije, glavne opcije uređenja unutrašnjosti su duge linije i oblici u besprijekornoj izvedbi. Dizajneri enterijera postigli su to, na primer, stvaranjem snažnih, dinamičnih oblika kojima se pametno koriste materijali. Sve što dotiču vozač i putnici visokog je kvaliteta, prefinjeno i ugodno na dodir. Pored toga, Opel je ponudio dve nove futurističke boje enterijera i kombinacije presvlaka, Spice Red i Ocean Blue, posebno za Astru. I u enterijeru se koristi Opelov prepoznatljivi motiv krila i oštrice. U ovoj verziji tema oštrice provlači se u detaljima kao što su zakrivljen oblik ručica na vratima i presvlake na donjem delu menjača i na upravljaču. Nakon otvaranja vrata odmah upada u oči krilo kao element dizajna, i to u ugodnoj tabli sa instrumentima koja obgrljuje prednja sedišta i putnike. Ona se izvija kroz kabinu i spaja sa gornjim delom presvlaka unutrašnje strane vrata. Zdravlje, sigurnost i udobnost preko poboljšanja sedišta, branika i prostora za skladištenje Opel Astra je dobila na dobro osmišljenoj praktičnosti preko povećanog prostora za skladištenje prtljaga i pametnih rešenja za kompaktnu klasu koja uključuju mini pregradu za rukavice na vozačevoj strani i fioku ispod suvozačevog sedišta. Nova sedišta visokog kvaliteta donose više udobnosti i podrške za leđa. Osim toga, sigurnost je bila važan faktor pri dizajniranju. Tako je zadatak novog, inteligentnog branika da se smanje oštećenja u slučaju frontalnog ili zadnjeg sudara , smanjujući povrede pešaka i putnika i štedeći novac koji bi bio namenjen popravkama i osiguranju. Verzija uz visok kvalitet korišćenih komponenti Opelovi dizajneri i inženjeri smatraju da kod proizvodnje automobila ono što kupci vide i osećaju mora odgovarati izvedbi. Takav kvalitet posebno je važan u unutrašnjosti, gde izgled i taktilna svojstva svih materijala moraju biti na nivou visokih standarda završnog proizvoda. Kvalitet materijala korišćenih u izradi nove Astre očit je na mestima kao što su plastične površine, teksturirane ploče, aplikacije u unutrašnjosti automobila, hromirani obrubi i ugodan osećaj pri dodiru raznih dugmića i prekidača. Kvalitet u izvedbi i korišćenih materijala i kako ih kupac percipira dodatna su vrednost u vrhunskom i do detalja doteranom izgledu nove Astre. Zajedno oni čine umetničku skulpturalnost i nemačku preciznost koji čine Opelovu novu dizajnersku filozofiju.

Nova Opel Astra: snažne sportske linije i elegantni detalji

Spoljnji izgled Nova generacija Opel Astre: reinterpretacija Opelovog dinamičnog dizajna Opel Astra nove generacije sa svojim snažnim sportskim linijama, elegantnim površinama i vlastitom interpretacijom Opelove nagrađivane dizajnerske filozofije donosi novi izgled u kompaktnu klasu. Astra nove generacije ima elegantnu i nisku trapezastu rešetku sa integriranim istaknutim Opelovim logom. Dizajn oštrice ugrađen u bočne strane nove generacije Astre podiže se i vizuelno povezuje vrata sa linijom prozora, dajući automobilu utisak uravnoteženosti i sklada. Prednja svetla za vožnju po danu u obliku očiju ptice grabljivice glavni su element prepoznatljivog krila, naglašavajući spuštenost i sportski karakter vozila. Elegantna silueta povezuje snažnu liniju ramena novog automobila sa izražajnim zadnjim delom kako bi odavali utisak sportske elegancije. „Nastavili smo tamo gde smo stali sa Insignijom“, rekao je Mark Adams, potpredsednik dizajna u GM-u Europe. „Ovaj smo put našoj dizajnerskoj filozofiji dali svežinu koja je svojstvena segmentu kompaktnih vozila. Posmatrajte to kao da su Insignia i Astra članice iste porodice: možete prepoznati da dolaze iz istog genetskog bazena, no opet svaka ima svoju osobnost i karakter.“ Elegantna silueta i prednja strana donose vizuelnu uzbudljivost i snažan stav „Nova Opel Astra kulminacija je godina i godina rada – ne samo našeg tima, nego i dizajnera koji su radili na prethodnih devet generacija Astri i Kadetta“, rekao je Uwe Müller, glavni dizajner Astre. „Koristili smo neke elemente iz prošlosti, no učinili smo ih svežijima i modernijima. Revolucionirali smo oblik učinivši ga skulpturalnijim.“ Astra nove generacije ima brze no opet zaobljene linije koje daju automobilu sportski izgled. Ima snažnu, napred nagnutu siluetu sa strmo položenim vetrobranskim staklom i spuštajućom linijom krova. Kao i Insignia, nova Astra ima snažan izgled koji je dinamičan, elegantan i svrsishodan, a da istovremeno nije agresivan ili grub. Račvasti A-stubovi ulaze u ponirući poklopac motora koji kulminira uskim prednjim svetlima i pozicijskim svetlima smeštenim na tamnoj podlozi što daje utisak dubine i trodimenzionalnosti. Prednji pokazivači smera sada su smešteni odvojeno na prednjem braniku te su naglašeni hromiranim dodacima, dok su pomoćna svetla smeštena u gornjem delu prednjih blatobrana. Motiv inverzne oštrice: varijacija prepoznatljive Opelove teme Strogo i precizno izvedena pa opet mekana linija ramena proteže se celom bočnom stranom vozila, do skulpturalnog zadnjeg dela. Iznad toga prozori automobila sasvim su uokvireni mat hromiranim okvirom jedinstvenim u kompaktnoj klasi, što daje vozilu visokokvalitetan karakter. U profilu, dinamične proporcije automobila dodatno su naglašene trouglastim oblikom zadnjeg prozorskog stakla, spuštajućeg krova, širokog zadnjeg vetrobranskog stakla i usmerenosti zadnje oštrice prema gore. Svi ovi elementi se slažu u jednu celinu, dajući automobilu utisak kretanja i sklada. Izražajni C-stub daje novoj Astri izgled kupea Što se tiče područja C-stuba, njegova preciznost verzije, spojevi i detalji predstavljaju još jedan korak napred u Opelovom dizajnu. Bočni pogled naslućuje sportski izgled, skoro kao u dvosedu, ali nakon otvaranja zadnjih vrata vidljivo je da na zadnjoj klupi ovog kompaktnog petoseda ima pregršt prostora za smeštaj putnika. Gledano od pozadi, nova Astra dodaje još više dinamičnosti i vizuelne privlačnosti izgledu tradicionalnog hatchbacka bez gubitka prostora i svestranosti. Linija ramena nastavlja se duž boka automobila u skulpturalna zadnja svetla u jednom konstantnom toku. Dizajneri su postigli snažne proporcije zadnjeg dela stvarajući robusna zadnja ramena u kombinaciji sa sveobuhvatnim C-stubom i pažljivo oblikovanim zadnjim prozorima. Zadnja svetla postavljena su dosta daleko jedno od drugog kako bi se naglasila širina vozila i snažan stav. Zajedno sa masivnim ramenima i linijama koje se kreću u obliku slova „V“, ukupan utisak zadnjeg dela automobila je sportski, snažan i izražajan. Sportski izgled upotpunjen je čistim, strogim gornjim zadnjim spojlerom koji predstavlja dinamičan vizuelni element gornjeg dela karoserije, istovremeno poboljšavajući aerodinamičnost.

Unutrašnjost Unutrašnjost Opel Astre nove generacije stvara utisak topline i dramatičnosti „Astra je sportski automobil elegantnog izgleda, dok je Insignija elegantan automobil sa sportskim stilom“, rekao je John Puskar, direktor dizajna enterijera u GME-u. Dizajneri unutrašnjosti stvorili su sasvim sportski doživljaj crnom bojom enterijera i crvenim ambijentalnim osvetljenjem. Elegantni detalji vidljivi su u nekim hromiranim elementima i korištenju visokokvalitetnih materijala, čime je stvorena samostalna površina nalik na ostrvo na tabli sa instrumentima. Posebna pažnja je posvećena taktilnom doživljaju automobila. Sve što dotiču vozač i putnici sofisticirano je i ugodno na dodir. Osim toga, Opel je stvorio dve nove smele boje enterijera, Spice Red i Ocean Blue, koje izgledaju futuristički. Motivi krila i oštrice spajaju spoljnji izgled i enterijer Nakon otvaranja vrata odmah upada u oči krilo kao element dizajna, i to u ugodnoj tabli sa instrumentima koja obgrljuje prednja sedišta i putnike na njima. Ona se izvija kroz kabinu i spaja sa gornjim delom presvlaka unutrašnje strane vrata. Ravnih linija je zaista malo. Umesto toga, linije su elegantno zakrivljene, sa dozom napetosti i dinamike, tako da vode vaš pogled kroz fascinantno putovanje unutrašnjošću nove Astre. Svetlo je dodato zbog utiska topline i daška dramatičnosti. Jedan primer toga su ambijentalna svetla koja okružuju menjač, simbolizujući tako voznu dinamiku ovog automobila. Svetla su tako programirana da se pojačaju kada se okrene ključ, dočaravajući osećaj očekivanja i uzbuđenja. Široko prednje vetrobransko staklo daje utisak prostranosti putnicima na prednjim sedištima, što je naglašeno malim prozorima između baze A-stubova i prednjih vrata. Srednja tabla nagnuta kako bi cela unutrašnjost bila fokusirana na vozača Osećaj prostranosti i dubine dodatno je pojačan specifičnom srednjom tablom smeštenom pod plitkim uglom od 30 stepeni. Ona se pruža prema dole od vrha table sa instrumentima do menjača, stvarajući prekrasnu površinu koja uključuje menjač, tako da je sve u blizini i na dohvat ruke vozača. Srednja konzola, bočni otvori za vazduh i zakrivljene ručice za otvaranje i zatvaranje vrata dolaze sa vrhunskom završnom obradom kao što su lak-crni i blistavo aluminijski premaz. Kako bi se pojačao utisak udobnosti kabine, posebna je pažnja posvećena ambijentalnom osvetljenju. Noću je to crveno prigušeno svetlo oko baze menjača, u vratima i iznad srednjeg dela glavne konzole. Naglašavajući stalno da je fokus na vozaču, veliki brzinomer i kilometar-sat (obrubljeni hromiranim okvirom kao i sat) lagano su nagnuti jedan prema drugom. Vrhunske mogućnosti skladištenja, izvanredna sedišta i kvalitetna izvedba od najveće su važnosti kod nove Astre Imajući u vidu rezultate istraživanja provedenih na 400 potencijalnih kupaca, Opel je značajno unapredio mogućnosti skladištenja u kabini nove Astre. Maštovito dizajnirane pregrade za skladištenje uključuju džepove na vratima u koje se može smestiti 1,5-litarska boca, mesto za MP3 player ili iPod na srednjoj konzoli, mini pregrada za rukavice na vozačevoj strani i opcionalna fioka za izvlačenje ispod prednjeg suvozačkog sedišta. Inženjeri su takođe razvili trostruki prilagodljivi pod u prtljažniku kako bi poboljšali fleksibilnost. On omogućuje korisnicima da, na primer, spreme neke stvari ispod poda prtljažnika ili kad je složen na najnižu poziciju smeste u prtljažnik maksimalno 370 litara prtljaga, kupljenih namirnica ili sportske opreme. Sedišta su još jedan primer izvanrednog Astrinog kvaliteta. Kod nove Opel Astre, sedišta imaju razne mogućnosti podešavanja, najbolje u klasi, uključujući mogućnost podešavanja po visini u rasponu 65 mm i po dužini 280 mm, omogućujući svim vozačima i putnicima da pronađu idealan položaj za sebe. Osim toga, ergonomska sportska sedišta imaju poboljšano podešavanje po nagibu, podršku za karlicu u četiri tačke, ergonomski su oblikovana uključujući izvrsnu podršku za bočne delove i penaste jastučiće za podršku ključnih delova tela. Kvalitet koji se vidi Kvalitet postignut dizajnom: nova Astra dobra je kao što izgleda! Opelovi dizajneri radili su zajedno sa inženjerima tako da kvalitetna izrada u proizvodnji Astre odgovara onome što kupac vidi i oseća. Takav kvalitet posebno je važnan u unutrašnjosti automobila gde izgled i taktilna svojstva svih materijala moraju biti u skladu sa visokim standardima završne obrade. Opelov tim za kvalitet izgleda dizajna odgovoran je za sve materijale korišćene u unutrašnjosti. Grupa sastavljena od devet inženjera birala je između specifikacija materijala i zahteva koji su se postavljali pred dobavljače. Kako bi se osigurala konzistentnost, razvijeni su master-uzorci za svaki od nekoliko stotina delova, i oni su dati dobavljačima kao standardi kvaliteta. U fokusu Pametna rešenja za skladištenje: gde da stavite sve neophodne sitnice Ili: Stavljaju li ljudi zapravo rukavice u pregradu za rukavice svog automobila? Bilo je ovo samo jedno u nizu pitanja koja je tim Opelovih dizajnera, inženjera i stručnjaka za kvalitet postavio skupu od više od 400 potencijalnih kupaca tokom istraživanja šta sve ljudi drže u automobilu i gde stavljaju te stvari. Rezultat: nova generacija Astre dolazi sa pametnim rešenjima za skladištenje kakva dosad nisu viđena u kompaktnoj klasi. Neka od njih tako su dobra da su čak patentirana! Tim od petnaestak ljudi radio je gotovo tri godine kako bi došao do tih rešenja. Prvo su koristeći istraživanja sastavili spisak 20 najčešćih stvari koje Evropljani drže u svojim automobilima: hemijske olovke, sitan novac, baterijsku lampu, mapu, sunčane naočare, kartu za parkiranje, novčanik, papirne maramice, mobilni telefon, CD-ove, slatkiše, papirne čaše, knjige, časopise, novine, voće, pribor za prvu pomoć, jaknu te 1,5/1/0,5-litarske boce sa napitcima. I, naravno, rukavice. Zatim su beležili gde bi vlasnici hteli držati spomenute stvari i tražili praktična rešenja. Neke stvari su logične - nijedan vozač ne želi držati kartu koja bi mu mogla hitno zatrebati u prtljažniku - no bio je to nov način hvatanja u koštac sa problemima. Dosad su se proizvođači automobila uglavnom fokusirali na veličinu pregrada za skladištenje, a to je dovelo do problematičnih rešenja kao što je pregrada za CD-ove na srednjoj konzoli tako da se ne može spustiti naslon za ruke. Na kraju, Opelov tim za pregradu i skladištenje radio je na optimizaciji korišćenja i pristupačnosti, odnosno jednom rečju fleksibilnosti svih pregrada za skladištenje u kabini vozila. Max Kuncl, menadžer za integraciju performansi, objasnio je to na primeru obične dečije slagalice – puzzlama: „Bilo je važno da tim ne samo nađe mesto na koje će stvari stati, nego da unutrašnjost nove Astre i dalje izgleda lepo i da rešenja budu izvedena prema standardima visokog kvaliteta na kojima Opel insistira.“ Rešenja u novoj generaciji Astre često su banalno jednostavna: čvrsta kutija za sunčane naočare smeštena je iznad vrata na vozačevoj strani. Pregrade za sitan novac i stalci za hemijske olovke smešteni su uz unutrašnji rub pregrade za rukavice. Sama ta pregrada ima dva pomična odeljka, što je čini još praktičnijom. Dodata je i mini pregrada za rukavice na vozačevoj strani, odmah ispod dugmeta za paljenje svetala. Druge nove ideje za skladištenje jednostavno su genijalne: na srednjoj konzoli nalazi se maksimalno devet kutija za spremanje CD-ova, uz mali pregradak i sklopivi držač za dve čaše (u nekim varijantama opreme). Pored toga, prostor srednje konzole ima i lažni pod kako bi se tu eventualno spremile kovanice za plaćanje putarine. Ispod suvozačevog sedišta može se dodati fioka dovoljno velika da se u nju spremi par cipela. Čak su i pregrade za skladištenje na zadnjoj klupi doživele neke promene kako bi iskustvo vožnje bilo što ugodnije. Osim mesta za flaše, tu je i 12-voltna utičnica za MP3 playere. Prtljažnik sa desne strane ima mali otvor u koji kao saliven staju trougao i kutija za prvu pomoć. Verovatno jedan od najboljih trikova koje je razvio Opelov tim je Astrin patentirani FlexFloor koji se može postaviti u raznim visinama u prtljažniku tako da nudi više prostora za smeštaj prtljaga ispod poda prtljažnika. A šta je na kraju s onim rukavicama? Prema Opelovom istraživanju, većina vlasnika automobila ne drži ih u poslovnom pregradku za rukavice. Obično se ubace u bočni pregradak na vratima, pored strugača za led… Opel PR

Euro Sumar - Suzuki motocikli s letnjim popustom i do 1.200 evra!

Euro Sumar - Suzuki motocikli s letnjim popustom i do 1.200 evra!

U sred sezone, kada se motocikli najviše voze i najčešće kupuju, ljubiteljima dvotočkaša sa Suzukijevim znakom generalni zastupnik i uvoznik, beogradski Euro Sumar, nudi mogućnost za dobru trgovinu – značajan popust za neke modele iz ovogodišnje i prošlogodišnje proizvodnje...
Peugeot 207 Economique

Peugeot 207 Economique

Volkswagen ima BlueMotion, Mercedes ima Bluetec, Ford je predstavio ECOnetic, Seat ima Ecomotive, a svoju brigu za ekologiju i potrošnju Peugeot nam pokazuje novom verzijom modela 207, pod imenom Peugeot 207 Economique...
Hyundai Auto Beograd -  ’’NBG Car Show’’ na Ušću

Hyundai Auto Beograd - ’’NBG Car Show’’ na Ušću

U subotu 18.07.2009. god. na prostoru ispred cluba ’’Asterix’’ na Ušću održana je manifestacija ’’NBG Car Show’’ koju su organizovali Hyundai Auto Beograd i Opština Novi Beograd. Akcija je održana u okviru već tradicionalne manifestacije opštine Novi Beograd-Novobeogradsko leto...
Mercedes-Benz anketa i nagradno putovanje za dobitnike

Mercedes-Benz anketa i nagradno putovanje za dobitnike

Kompanija Mercedes-Benz Serbia i Crna Gora već petu godinu sprovodi anketu o zadovoljstvu kupaca. U istraživanju o zadovoljstvu u protekloj godini učestvovalo je ukupno 2902 ispitanika u sledećim kategorijama: postprodaja, prodaja kombi dostavnih vozila i prodaja putničkih vozila.
Lexus RX 450h u Srbiji

Lexus RX 450h u Srbiji

U prijatnom ambijentu salona Lexus Beograd, sinoć je održana prezentacija novog modela porodice Lexus, hibridnog SUV-a, RX450h za klijente i potencijalne kupce. Gospodin Dejan Stojaković, menadžer prodaje centra Lexus Beograd, otkriva nam najzanimljivije detalje o atraktivnom Lexus automobilu...
Audi A5 Sportback: nove fotografije

Audi A5 Sportback: nove fotografije

Već duže vreme spekuliše se o tome da će Audi predstaviti model, koji će se uklopiti u aktuelni trend kupea sa četvoro vrata. Posle novih zvaničnih fotografija, koje nam predstavljaju automobil iz profila, jasno je da je model A5 Sportback mnogo bliže serijskoj proizvodnji...
BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje