Opel Insignia OPC Sports Tourer - zvančne informacije i fotografije
Kompanija Opel s ponosom nam predstavla najbrži karavan u svojoj istoriji, koji će u salone stići krajem tekuće godine. Ali, pre toga mora proći pakao. Zeleni pakao. Tako se naziva test na Nordschleife-u, odnosno stazi dugi Nürgurgring, najtežoj i najnebezbednijoj trkačkoj stazi na planeti...
Konstruktori kompanije Opel rade na tome da svaki član porodice OPC, mora apsolvirati preko 10.000 test kilometara na 20,8 km dugoj stazi Nordschleife. Pre samo nekoliko dana, tamo je uspešno testirana Opel Insignia OPC. "Insignia OPC sedan za 12 dana prešla je 487 krugova na Nordschleife-u. Pokazala je veliki potencijal i pouzdanost. Takvu snagu i kvalitet očekujemo od svih vozila Opel." - izjavio je Hans Demant, izvršni direktor Opela. Opel Insignia OPC Sports Tourer pod haubom krije 2,8-litarski V6 motor, koji razvija 325 konjskih snaga, i obrtni moment od 435 Nm. Poseduje mnogo hi-tech elemenata, kao što je sniženo, izmenjeno vešanje sa Flex Ride sistemom, pogon Adaptive 4x4 sa elektronskom blokadom zadnjeg diferencijala (eLSD), kočnoce Brembo - a sve to u praktičnom karavanu, koji meri maksimalnu zapreminu prtljažnog prostora od čak 1.530 litara.
Kao i Opel insignia OPC sedan, tako i Opel Insignia OPC Sports Tourer je prava riznica tehnoloških novina. Motor OPC je za 25 % snažniji od agregata 2,8 V6 turbo od 260 KS, iz Insignie Sport i Cosmo. Porast snage realizovan je izmenama na izduvnom sistemu, koji sada ima i svoju posebnu amortizaciju. Motor radi u kombinaciji sa 6-stepenim manuelnim menjačem, a iz mesta do 100 km/h stiže za samo 6,3 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 250 km/h (elektronski ograničena). Sistem Adaptibe 4x4 sa eLSD diferencijalom je izemenjen, kako bi omogučio distribuciju obrtnog momenta u skladu sa sportskom filozofijom OPC-a. Inženjeri Opel Performance Center-a razvili su i poseban prednji trap pod nazivom HiPerStrut (High Performance Strut), za 10 mm niže vešanje nego u verzije Insignia Sport AWD. Za OPC je specijalno razvijeno elektronsko ogibljenje FlexRide, koji je specijalno namenjeno za prenos povećane snage i sigurno će zadovoljiti sportske vozače. Vozač će moći da izabere jedan od tri modela: standardni mod za najkomforniju vožnju, Sport mod, za tvrđe ogibljenje i sportske karakteristike i treći mod za optimalno ponašanje na putu.
Kada na jesen stigne na put, Opel Insignia Sports Tourer moraće da prođe tzv. Zeleni pakao: 10.000 brzih kilometara na stazi Nordschleife, što predstavlja prilbližno 180.000 kilometara vožnje u normalnom saobraćaju. Teški, 20,8 km dugi krug, trenutno je stndardni sastavni deo test programa svih modela sa oznakom OPC. To je specijalni test za Volkera Stryceka i njegov tim. On je bivši DTM vozač i aktuelni menadžer Opel Performance Center. Kvačilo i menjač apsolviraće 27.000 promena stepena prenosa, a tokom dvanaest test dana prićiće se čak 35.551 krivina i 487 krugova. Koordinator testa, Jens Hornischer, koji i sam učestvuje u testiranju, kaže: "Automobili vozimo konstantno sa 90 % svojih mogućnosti - a to je prilično velika "tortura" za svaki automobil." Podsetimo, Opel Insignia OPC u boji Arden blue, završila je svoj test program početkom maja, i potvrdila visok nivo kvaliteta, koji se od OPC-a i Opela i očekuje.
U enterijeru će se naći svi sportski elementi koji krase i model Opel Insignia OPC. Sportska, anatomski oblikovana sedišta marke Recaro, pokazivači sa novom sportskom grafikom, sportski volan, papučice... Opel Insignia Insignia OPC Sports Tourer agresivno atakuje na ciljnu grupu kupaca koju sebično čuvaju BMW 335i Touring i Audi S4 Avant: Da li će uspeti da im bude razumna alternativa, saznaćemo uskoro. Automagazin.rs