Volkswagen Polo 1.6 TDI
Motor 1.6 TDI u Volkswagenu i drugim markama koje posluju "pod kapom" namačkog koncerna Volkswagen, postepeno će potisnuti slabiju verziju motora 1.9 TDI. Varijante snage od 55, 66 i 77 kW u ponudi će biti i u novom Volkswagen Polu, a od ove godine pokretaće i model Golf i druge modele grupacije Volkswagen...
Konstrukcija motora 1.6 TDI je potpuno nova i razvijena je prema modularnom principu. Dakle, na istoj osnovi u bliskoj budućnosti biće razvijeni novi motori različite zapremine. "1.6 TDI je univerzalan, baš kao Golf." - izjavio je direktor razvoja dizel motora u Volkswagenu.
Zvanično su objavljene tri različite verzije snage, iz iste zapremine: 75 KS, 90 KS i 105 konjskih snaga. Osnovni konstrukcijski detalji zvuče isto kao i na 2.0 TDI motoru: novi 4-cilindrični motor 1.6 TDI ima 16-ventilski razvod, ubrizgavanje Common-rail, standardno filter štetnih čestica i zadovoljava stroge ekološke norme Euro 5. Ubrizgavanje nafte realizuje se pod pritiskom od 1.600 Bara, preko piezo brizgaljki, koje omogućavaju veliku brzinu i preciznost ubrizgavanja. U cilju optimizacije motora, u smeru veće efikasnosti, smanjeno je trenje na radilici, ventilima i pumpi za ulje.
Snaga osnovne verzije iznosi 55 kW, pri 4.000 o/min, dok je maksimalni obrtni moment 195 Nm, između 1.500 do 2.000 o/min. Novi Polo sa ovim motorom, od 0 do 100 km/ ubrzava za 13,9 sekundi, maksimalna brzina iznosi 170 km/h, a prosečna potrošnja je 4,2 L/100 km. Ova verzija na tržištu će konkurisati modelima kao što su: Renault Clio 1.5 dCi (63 kW i 200 Nm), koji prosečno troši 4,4 L/100 km, zatim Opel Corsa 1.3 CDTI, snage 55 kW i maksimalnog obrtnog momenta 170 Nm, koja prosečno troši 4,1 L/100 km, ili Fiat Grande Punto sa istim motorom (55 kW, 170 Nm, 4,5 L/100 km). Sve navedene verzije predstavljaju osnovnu turbodizel motorizaciju i upareni su sa petostepenim manuelnim menjačem.
Sledeće dve verzije 1.6 TDI motora: od 66 i 77 kW, u Polu beleže prosečnu potrošnju od 4,2 L/100 km. Verzija od 66 kW ima maksimalni obrtni moment od 230 Nm, u rasponu od 1.500 do 2.500 o/min, dok najsnažnija verzija razvija 250 Nm obrtnog momenta u istom rasponu obrtaja. Iz standardnog 1.6 TDI motora od 66 kW, izvedena je i verzija BlueMotion, koja je opremljena sistemom za automatsko isključivanje motora "Stop - Start", koja beleži prosečnu potrošnju od samo 3,6 L/100 km.
VW Polo - Turbodizel motori: | 1.6 TDI CR DPF | 1.6 TDI CR DPF | 1.6 TDI CR DPF |
Zapremina motora (cm3): | 1.598 | 1598 | 1598 |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 |
Maksimalna snaga (KS / o/min): | 75 / 4.000 | 90 / - | 105 / 4.400 |
Max obrtni moment (Nm / o/min): | 195/1.500-2.000 | 230/1.500-2.500 | 250/1.500-2.500 |
Maksimalna brzina (km/h): | 170 | 180 | 189 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 13,9 | - | 10,4 |
Prosečna potrošnja (L/100 km): | 4,2 | 4,2 | 4,2 |
Automagazin.rs