Honda Jazz - maksimalna ocena na Euro NCAP testovima bezbednosti

Nova Honda Jazz je, prema novim rezultatima nezavisnih Euro NCAP testova ocenjena kao jedan od najbezbednijih automobila u Evropi, čime je postavila nove standarde u supermini klasi. Euro NCAP svoju novu šemu ocenjivanja bazira na sveukupnoj bezbednosti vozila što potrošačima omogućava da lakše razumeju ovu jedinstvenu ocenu. Nova Honda Jazz je nagrađena sa maksimalnih 5 zvezdica i to posle 5 zvezdica koje je dobila za Hondu Civic i Hondu Accord...
Novi sistem ocenjivanja je uveden u februaru 2009. i koristi ponderisane ocene koje kombinuju sve važne aspekte jednog automobila: bezbednost odraslih osoba (50%), dece (20%) i pešaka (20%) uz dostupnost pomoćnih uređaja za vožnju (10%). Euro NCAP ocenjivanje je potvrdilo Hondinu posvećenost ostvarivanju sveukupne bezbednosti, dugo usklađivane sa visokim internim standardima. Hondin pogon za “Crash” testove u Točigi bavi se analizom međusobnog uticaja automobila različitih dimenzija i težine prilikom sudara, uz razvoj rešenja za ublažavanje povreda za putnike i za pešake.

Bezbednost u Hondi Jazz Vehicle Stability Assist VSA (Vehicle Stability Assist – sistem za očuvanje stabilnosti vozila) je osmišljen kako bi pomogao vozaču u održavanju kontrole prilikom ubrzanja i naglih manevara primenom odgovarajućeg i selektivnog stepena kočenja kao i usklađivanjem sile obrtnog momenta. Advanced Compatibility Engineering (ACE) Karoserija Jazz-a, izrađena od visoko kvalitetnog čelika (42%), rasipa energiju koja nastaje prilikom sudara, čime povećava zaštitu putnika za 20%. Advanced Compatibility Engineering ™ (ACE ™) struktura karoserije, razvijena je u toku “Crash” testova u objektu u Tochigi i sada je jedno od glavnih oružja u Hondinom bezbednosnom arsenalu. Novi Jazz je opremljen poslednjom verzijom ove veoma efikasne tehnologije koja pruža zaštitu u različitim okolnostima koje podrazumevaju sudare između vozila različitih visina, težina i konstrukcija. Zaštita pešaka Novi Jazz takođe sadrži veliki broj značajnih sistema za zaštitu pešaka. Istraživanje je pokazalo da su ovi sistemi itekako značajni u povećanju šansi da pešak preživi sudar. Oni uključuju posebno dizajniran brisač vetrobrana, prednje krilo, nosače i haubu sa zglobovima, kao i prazan prostor ispod haube koji omogućava veći prostor za deformacije. Vazdušni jastuci i sigurnosni pojasevi Kod svih modela prednji i bočni vazdušni jastuci za vozača i suvozača dopunjeni su vazdušnim zavesama u punoj dužini bočnih stakala. Postoje tri tačke zatezanja na pojasevima svih sedišta, a dva ISOFIX elementa, na zadnjem sedištu i krovu, su tu da osiguraju ispravno postavljanje stolice za dete i pruže veću bezbednost.

Kočenje Prednje i zadnje disk kočnice obezbeđuju stabilnost, dodatno poboljšanu sistemima poput ABS, EBD i EBA. Aktivni nasloni za glavu Novi Jazz je opremljen aktivnim naslonima za glavu koji smanjuju verovatnoću povrede vrata u sudarima od pozadi. Delta Automoto PR