Škoda Yeti - Danas počinje proizvodnja
Dugo očekivani model kompanije iz Mlade Boleslave, laki SUV Škoda Yeti, danas počinje da se proizvodi u fabrici u Kvasinama. Češki proizvođač automobila planira novi model da uvede na tržište na prelazu jun/jul mesec, a cene još uvek nisu poznate...
Škoda planira da u fabrici u gradu Kvasiny, proizvodi 200 automobila dnevno, a predsednik predsedništva, Reinhard Jung, u Ženevi je izjavio da planirana godišnja produkcija iznosi 20.000 primeraka modela Yeti. Peti model u portfoliu Škode (Fabia, Roomster, Octavia i Superb) dolazi nam kao prvi SUV model koji je Škoda proizvela. Sa originalnim nazivom automobila kombinova je originalan dizajn, čije propagandne aktivnosti dominiraju iz alpskog regionu i Skandinavije. Z adizajn ovog atraktivnog automobila zadužen je uspešan dizajner Tomas Ingenlath. Dužina automobila iznosi 4,2 m, što je za 22 centimetra kraće od modela Volkswagen Tiguan. Gledajući po dužini, veoma bliski konkurenti Yeti-u biće Suzuki SX4 / Fiat Sedici (dužina 4,115 m), a u verziji 4x2 i Kia Soul (dužina 4,105 m). Automobil je na zvaničnim fotografijama snimljen sa atraktivnim aluminijumskim felnama prečnika 17 inča.
Škoda Yeti biće zanimljiv SUV automobil, ali i praktični automobil za svaki dan. Za razliku od studie, zadnja vrata su nedeljiva i otvaraju se prema gore. Zadnja sedišta se mogu preklopiti ili potpuno izvaditi iz automobila. Sa konfiguracijom sa dva sedišta, u Yeti staje velikih 1760 litara prtljaga. Škoda Yeti ima i nov kokpit. Na prvoj fotografiji enterijera možemo videti da je modul klimatizacije i audio / navigacionog sistema, Yeti deli sa modelima Super i Octavia. U prodaju će krenuti dve verzije Škode Yeti. Slabiji motori biće kombinovani sa pogonom na prednje točkove, a ostali motori će biti opremljeni pogonom na sve točkove. 4x4 pogon biće rešen kao kod modela Octavia i Superb, a to je elektronski kontrolisan sistem pogona preko Haldex spojnice.
Revolucionarna novina, kako za marku Škoda, tako i za celu grupaciju Volkswagen, jeste novi turbo benzinski 4-cilindrični motor 1.2 TSI, koji razvija 105 konjskih snaga. Detalji o motoru nisu zvanično objavljeni, ali pretpostavlja se da je motor opremljen direktnim ubrizgavanjem benzina u cilindar i turbopunjačem. Istu koncepciju motora, ali bez direktnog ubrizgavanja, danas koristi Renault. Ovo će biti osnovna motorizacija, i biće dostupna samo uz 4x2 pogon. Snažnija benzinska alternativa je motor 1.8 TSI (160 KS), u kombinaciji sa 4x4 pogonom. Dizel motore zastupaće tri opcije, sa Common-rail sistemom ubrizgavanja, koje imaju istu zapreminu, ali tri opcije snage. Osnovni dizel motor 2.0 TDI CR DPF (110 KS) biće dostupan sa pogonom na prednje ili sve točkove, dok druga dva TDI motora dolaze samo u kombinaciji sa 4x4 pogonom. Goran Sarić - Automagazin