Euro NCAP - Maksimalnih 5 zvezdica za Hondu Civic
Honda je još jednom postigla vrhunski bezbednosni rejting u generalnom plasmanu po bezbednosnim standardima EuroNCAP. Honda Civic je na ponovljenom ispitivanju procenjena za jedan od najbezbednijih automobila, prema novim nezavisnim rezultatima iz EuroNCAP-a (New Car Assessment Programme). Model Civic je rangiran sa maksimalnih pet zvezdica, dostigavši izvrstan opšti uspeh od 77%...
Podsetimo, organizacija EuroNCAP je razvila novi sistem rangiranja, koji posebnu pažnju obraća na opštu bezbednost vozila, čime se potrošačima daje jedinstvena ocena, lakša za razumevanje. Novi sistem vrednuje zaštitu ljudi u vozilu u čeonim, bočnim, i udarima u objekte u vidu stuba, zaštitu dece, zaštitu pešaka i dosutpnost sredstava za pomoć vozaču.
Novi način rangiranja, predstavljen u februaru 2009, zamenio je stari sistem. Kod njega je primenjen uravnoteženi skor, koji kombinuje mnoge aspekte bezbednosnih performansi automobila: za odrasle (50%), za decu (20%) za putnike (20%) za procenu zaštite i dostupnost sredstava za zaštitu (10%). Za dostizanje pet zvezdica, neophodan je minimalni opšti skor od 70%. Da bi se kvalifikovalo za ovo ocenjivanje, vozilo mora imati ugrađen sistem elektronske stabilizacije (VSA kod Honde). Ovo je standardna opcija kod 85% vozila koja se prodaju u EU. Nova procena EuroNCAP-a pokazuje Hondinu posvećenost opštoj bezbednosti vozila, posebno kada se zna da je usledila nakon što je nova Honda Accord takođe ocenjena sa pet zvezdica. Honda je oduvek posvećena proizvodnji vozila bezbednih i za putnike i za pešake. Novi sistem rangiranja dopunjuje Hondin dugogodišnji sistem testiranja čiji je cilj povećanje bezbednosti automobila u stvarnim uslovima. Hondin poligon za testiranja sudara vozilo-vozilo u Točigi služi za analiziranje sudara između modela različitih veličina i težina i za razvoj rešenja koja će dovesti do umanjenja broja i obima povreda putnika.
Bezbednost kod Honde Civic Svi modeli su opremljeni sistemom ABS, a za optimalni učinak i sistemom EBD (Electronic Brake force Distribution), kako bi se dostigao maksimum performansi kočenja i stabilnosti vozila. Osim toga, kod svih modela je primnjen i sistem VSA (Vehicle Stability Assist) osmišljen da pomogne vozaču da zadrži kontrolu prilikom savladavanja krivina, ubrzavanja i naglih manevara, primenom kočione sile na leve ili desne točkove prema potrebi i preuzimanjem kontrole nad komandama gasa i kočionim sistemom.
Civic je opremljen inovativnim sistemom podsećanja na sigurnosne pojaseve putnika na zadnjim sedištima. Sistem registruje otvaranja i zatvaranja zadnjih vrata i prikazuje znak za pojaseve na zadnjim sedištima na multi-informacionom panelu komandne table. Jedinica SRS (Supplemental Restraint System) tada utvrđuje status svih kopči pojaseva i šalje obaveštenje ekranu komandne table (pokazuje da nijedan pojas nije u upotrebi, ili da su jedan, dva ili tri u upotrebi). Posebna je pažnja posvećena putnicima na prednjim sedištima, i oba prednja sedišta su opremljena dvostrukim predzatezačima. Aktivni nasloni za glavu na prednjim sedištima igraju ključnu ulogu u zaštiti od povreda nastalih usled trzaja unazad u slučaju udesa, a Civic je dostigao najveći mogući rezultat u studiji procene stradanja vrata u sudarima, koju je sproveo nezavisni institut za ispitivanje, Tetčam. Delta Automoto PR