Mercedes-Benz SLS AMG - Izgled pod maskom, tehnika poznata
Iako je naslednik supersportskog modela SLR McLaren još uvek pod velom tajne, i u fazi testiranja pod maskom, Mercedes-Benz je odlučio da otkrije njegovu tehniku. U Mercedesu tako nisu dali puno prostora špijunskim fotografima, jer su u u spostvenoj režiji predstavili oficijalne fotografije zamaskiranog automobila, što danas nije čest slučaj. Fotografije možete pogledati klikom na LINK..
Novi Mercedes-Benz SLS AMG izned prednje osovine ima osmocilindrični agregat tipa M159, zapremine 6208 cm3, koji razvija čak 571 konjsku snagu pri 6800 o/min i "medveđi" obrtni moment od 650 Nm pri 4750 o/min. Snaga se preko sedmostepenog menjača sa duplim kvačilom i karbonskog kardana, šalje na zadnje točkove. Motor je opremljen "suvim karterom" i teži sao 206 kilograma. Menjač je plod razvoja kompanije AMG i smešten je iznad zadnje osovine, a sistem transaxle, koji spaja motor i menjač, razvijen je u Sindelfingenu i za njegovu uzradu korišćen je karbon. Automobil je razvijen u saradnji MTC-a (Mercedes Technology Center) i AMG-a.
Prioritet konstruktora, prilikom rarvoja, bio je redukcija mase i sniženje težišta. "Ram" automobila izrađen je od aluminijumskih profila i ploča i teži samo 241 kilogram . Čelik je korišćen samo u proizvodnji unutrašnjeg dela prednjeg sklopa karoserije. Vrata automobila otvaraju se u smeru ka gore, čime Mercedes oživljava slavni "gullwing", koji je proslavio model 300 SL iz 1954-1957. godine. Automobil je "smršao" u odnosu na prethodnika za 140 kilograma i sada teži 1620 kilograma. Dimenzije automobila Mercedes nije otkrio, ali je poznato samo međuosovinsko rastojanje, koje iznosi 2680 milimetara. Raspored mase, takođe je približan idealnom i iznosi 48 : 52.
Mercedes-Benz SLS opremljen je aluminijumskim felnama dimenzija 9,5 x 19 napred i 11,0 x 20 pozadi i vozi se na pneumaticima dimenzija 265/35 R19, odnosno 295/30 R20. Vozač na raspolaganju ima tri režima vožnje i funkciju Racestart (sistem launch control), zahvaljujući kojem automobil iz mesta do 100 km/h ubrzava za samo 3,8 sekunde. Na nemačkim autoputevima Mercedes-Benz SLS razvijaće i 315 km/h. Kombinovana potrošnja goriva iznosi 13 L/100 km.
Za zaustavljanje je zadužen AMG kočioni sistem sa keramičkim diskovima i kočionim kleštima od šest cilindara. Novi SLS biće opremljen i sistemom elektronske kontrole stabilnosti, ESP, koji ima sportski ili standardni režim rada. Razvoj modela Mercedes-Benz SLS počeo je u poslednjem kvartalu 2006. godine, test progam biće završen u toku ove godine, a zvanična premijera zakazana je za 2010. godinu.
Goran Sarić - Automagazin