Sajam u Ženevi - Opel Ampera će debitovati 2011. godine
Revolucionarna Opel Ampera danas je premijerno prikazana na 79. Sajmu Automobila u Ženevi. Carl-Peter Forster, predsednik kompanije General Motors Europe, otkrio je električno vozilo sa produženim dometom i najavio planove da se krene sa proizvodnjom ovog modela krajem 2011. godine...
Ampera će biti u ponudi i sa volanom na desnoj strani u Velikoj Britaniji preko Opelove sestrinske marke, Vauxhall. "Opel Ampera demonstrira vođstvo GM-a u elektrifikaciji automobila." - rekao je Carl-Peter Forster. "Njegov inovativni Voltec električni pogonski sistem je neka vrsta tehnologije za menjanje igara koja je potrebna automobilskoj industriji da bi odgovorila na energetske izazove i izazove okoline." Ampera koja ima petoro vrata i četiri sedišta, je dizajnirana pod uticajem Opelovog nagrađivanog dizajnerskog jezika, gde je umeće vajanja ukombinovano sa nemačkom preciznošću, koji spaja nekoliko trikova dizajna od inovativnog Flextreme modela i GTC Concept izložbenih automobila.
"Ne postoji bolji način da se proslavi 110 godina Opelovih inovacija u automobilskoj industriji od predstavljanja Ampere." - rekao je Alain Visser, potpredsednik GME u Opel-u. Amperini točkovi se okreću uz pomoć električne energije, sve vreme i u svim brzinama. Kada su u pitanju putovanja do 60 km (MVEG), ovaj automobil se pokreće pomoću energije iz litijumsko - jonskog akumulatora od 16 kWh, i koji ne emituje ugljen dioksid. Kada se energija u akumulatoru potroši, električna energija is motora - generatora produžava Amperin rad za više od 500 km. Ampera se može priključiti na bilo koju utičnicu u kući koja ima 230v, radi punjenja. GM Europe analizira potrebe infrastrukture punjenja električnih automobila sa kablom zajedno sa energetskim kompanijama, uključujući kompaniju Iberdrola iz Španije. Više od 500km produženog trajanja smanjuje „faktor panike“ Revolucionarna Opel Ampera će biti prvo vozilo na električni pogon, bez emisije štetnih gasova u Evropi, pogodno za svakodnevnu vožnju. Sa svojim Voltec električnim pogonskim sistemom koji obezbeđuje živahno ubrzanje i visoke nivoe usklađenosti, Ampera sa petoro vrata može komotno da primi četvoro putnika, nudi koristan prtljažnik za nihov prtljag i poseduje mogućnost produženog trajanja više od 500 km. "Vožnja električnog automobila nije značajna samo zbog ekološkog aspekta." - rekao je svetski proizvođač linija automobila i glavni inženjer, Frank Weber. "Vožnja elektrike je takođe veoma zabavna. Momentalan, tihi obrtni moment od 370 Nm pod vašom desnom nogom daje vam osećaj da letite!"
Elektricitet pokreće Amperine točkove sve vreme i u svim brzinama. Kada su u pitanju putovanja do 60 km (MVEG), ovaj automobil se pokreće pomoću energije iz litijumsko - jonskog akumulatora od 16 kWh, i koja ne emituje ugljen dioksid. Kada se akumulator istroši, benzinski/E85 motor - generator bešavno obezbeđuje električnu energiju za napajanje jedinice električnog pogona, dok u isto vreme čuva akumulator. Ova operacija produžava rad automobila za još 500 km, dok god akumulator ne bude mogao da se puni uključivanjem sistema za punjenje u automobilu na standardnu utičnicu od 230v.
Ampera vozaču pruža sigurnost i mir Za razliku od konvencionalnog električnog vozila na akumulator, Ampera eliminiše “ faktor panike “, pružajući sigurnost da vozač neće biti ostavljen na cedilu zbog ispražnjenog akumulatora. "Napredni sistem litijumsko-jonskog akumulatora je ključ za dostavljanje Ampere u ruke potrošača." - rekao je Hans Demant, potpredsednik u sektoru inženjerstva u GME. "Inženjeri u našem centru za istraživanje i razvoj u Mainz-Kastelu u Nemačkoj konstantno testiraju akumulator, 365 dana u godini da bi se uverili da ispunjava očekivanja naših potrošača." Amperino baterijsko pakovanje će se proizvoditi u GM-ovoj prvoj litijumsko - jonskoj fabrici za proizvodnju, kojom će upravljati veliki proizvođač automobila iz Sjedinjenih Država. Pakovanje od više od 220 litijumsko-jonskih ćelija T oblika obezbeđuje dovoljno energije. Skoro bešumna električna pogonska jedinica isporučuje 370 Nm trenutnog obrtnog momenta, što je ekvivalentno 150 konjskih snaga, ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže za otprilike 9 sekundi, a maksimalna brzina koju dostiže je 161 km/h. Ampera će idealno odgovarati dnevnom rasporedu vožnje većine Evropskih mušterija. Na primer, približno 80% vozača u nemačkoj dnevno pređe manje od 50 km. Opel procenjuje da će kilometar pređen električnom Amperom koštati otprilike petinu konvencionalne cene benzina po trenutnim cenama goriva.
Preliminarne specifikacije | OPEL AMPERA |
Vrsta vozila: | Sedan sa petoro vrata, prednji pogon |
Kategorija: | Električno vozilo sa produženim trajanjem (E-REV) |
Vešanje: | Napred McPherson, pozadi Twist osovina, 4 disk kočnice |
Kapacitet sedišta: | Četiri |
Performanse: | |
Maksimalna brzina (km/h): | 161 |
Domet električne vožnje (km): | 60 (MVEG ciklus) |
Dimenzije: | |
Međuosovinski razmak (mm): | 2685 |
Dužina (mm): | 4404 |
Širina (mm): | 1798 |
Visina (mm): | 1430 |
Zapremina prtljažnika (L): | 301 |
Akumulator: | |
Vrsta: | Litijumsko - jonska |
Energija (kWh): | 16 |
Jedinica električnog pogona: | |
Snaga (kW / hp): | 111 / 150 |
Obrtni moment (Nm): | 370 |
Pneumatici: | Posebno razvijene gume niskog otpora kotrljanja, 17" felne |
Opel PR