Najnovije vesti iz auto industrije
FIAT - Dvocilindrični 0,9 SGE menja četvorocilindrične Fire motore
Objavljeno: 06.12.2008.
Šef firme Fiat Powertrain Technologies, Alfredo Altavilla, u italijanskom listu "Corriere della Sera" obelodanio je blisku budućnost palete malenih motora grupacije Fiat Auto. Kao što smo Vas informisali (možete pročitati OVDE) u pitanju je dvocilindrični 0,9 SGE (Small Gasoline Engine) agregat snage od 48 do 77 kW, koji će 2010. godine zameniti poznate Fire motore u portfoliu Fiata...
Mali automobili zauzimaju i zauzimaće značano mesto u portfoliu kompanije Fiat, što će u dolazećem periodu redukcije potrošnje, emisije štetnih čestica i smanjenja cena, igrati veoma važnu ulogu u tržišnoj "utakmici". U postojećoj ponudi motora, već dugi niz godina poseban značaj imaju poznati četvorocilindrični Fire agregati. Prema rečima Alfreda Altaville, njih će 2010. godine zameniti motori sa dva cilindra, čija konstrukcija za velikoserijsku proizvodnju je zahtevala dugogodišnji razvoj.
Novi motor SGE (Small Gasoline Engine) ima zapreminu od 900 cm3 i važno je istaći da se radi o potpuno novom agregatu. Osnovne verzije motora biće atmosferski, a u razvojnoj fazi nalaze se i turbo verzije agregata čija zapremina iznosi 900 cm3. U početku će u ponudi biti 4 ponuđene verzije snage istog motora: 48 kW, 59 kW, 66 kW i 77 kW, koji će zameniti poznate Fire motore zapremine 1,1L, 1,2L i 1,4L. Glavni kandidati za instalaciju novih malih motora su modeli Fiat 500, Fiat Topolino, Fiat Grande Punto, kao i dolazeća generacija modela Panda i nova Lancia Ypsilon. Kasnije bi se u ponudi trebala pojaviti i hibridna verzija pomenutog agregata.
Goran Sarić - Automagazin
Kompanija Morgan već godinama je poznata po proizvodnji klasičnih modela, koji u drvenom ramu skrivaju turbo osmocilindrične monstrume. Još 1909. godine, kada je automobilska industrija još uvek bila u povoju, Morgan je počeo sa proizvodnjom trokolica, koje su za pogon koristila motor iz motocikla...
Mini Cooper S je prava mala "ljuta papričica". Vrući zavodnik, prema Amerikancima, ponekad je toliko vreo da se na vašoj nozi može pojaviti nepoželjan pečat. To se dogodilo nekim vlasnicima modela Mini Cooper S u Americi...
Vreme kada će se otvoriti kapije Detroitskog sajma automobila nezaustavljivo se bliži, a neke kompanije još uvek ne žele da otkriju svog "keca u rukavu". Jedna od njih je Lexus, ali prve nezvanične skice hibridnog modela HS 250h već su osvanule u japanskoj štampi...
Vladan Petrović iza sebe ima još jednu sjajnu godinu. Zajedno sa suvozačem Srđanom Kondićem, nastupio je na šest takmičenja, a osvojena šesta titula državnog reli prvaka najbolje pokazuje veliki potencijal vozača tima AP Racing iz Beograda. Očekivanja su da će odlične aktivnosti tokom 2008. godine sigurno Vladanu Petroviću obezbediti dobre vesti za sledeću sezonu...
U januaru 2009. godine zvanično počinje prodaja automobila marke Tata na nemačkom tržištu. Prvi diler biće kompanija "Autohaus Wörner", smeštena nedaleko od bavarskog Augsburga. I pored očekivanja, najmanji model, Tata Nano, neće biti u ponudi...
Saab 9-5, uz nekoliko promena, na tržištu se nalazi već 11 godina. Saab je promenio samo nekoliko "styling" paketa, kako bi održao korak sa vremenom, a pred nama je i nova edicija imena Griffin, koja treba da istakne sportski karakter popularnog švedskog modela...
Žiri Asocijacije automobilskih novinara Srbije proglasio je Mazdu 6 za Automobil godine u Srbiji. Popularna "šestica" ubedljivo je trjumfovala sa 32 osvojena poena, ispred Citroena C5, koji je dobio 22 poena i Ford Fieste sa sakupljenih 16 poena...
Meta špijunskih fotografa ovoga puta bio je Audi A4 Allroad, koji će tržišnu premijeru imati u leto sledeće godine. Iako je na testiranju snimljena predprodukcijska verzija, mnogi detalji figuriraće i na serijskom modelu...
UEPS (Udruženje ekonomskih propagandista) je u sredu, 23.decembra 2008, u Skupštini grada Beograda, kompanijama i marketinškim agencijama dodelio prestižna priznanja za uspešne aktivnosti u protekloj godini...