Nova Seat Ibiza - Evolucija u dizajnu
Dizajn strele ("Arrow Design") nove Seat Ibize i tehničke karakteristike ovog modela predstavljaju spoj spoljašnje i unutrašnje lepote i savršenstva. Novi vizuelni koncept jasno oslikava težnju Seat-a da novu Ibizu usmeri ka vozačima koji žele automobil agresivnijeg i modernijeg izgleda...
Za ovaj svež i dopadljiv izgled zaslužan je poznati dizajner u auto-industriji, Luk Donkervolke (Luc Donckerwolke), i njegov tim u Seat dizajn centru. Dizajn, kvalitet i preciznost tri su elementa koji ovom "sportisti" daju jedinstveni izgled na terenu. Seat-ov novi koncept ‘’Dizajna strele’’ spušta prednja svetla i masku ispod ivice haube da bi se dobio originalni oblik vrha strele, dok dinamičnu liniju karakterišu odsečne i smele bočne linije. Posebno ojačana zadnja ramena i bleštavi lukovi točkova, u kombinaciji sa bočnim retrovizorima smeštenim ispod donje ivice prozora i efikasnom vazdušnom ventilacijom ispod prednjeg branika, daju novoj Ibizi izrazito sportski izgled i mladalački karakter.
Unutrašnjost automobila je takođe znatno modernizovana, pri čemu je posebna pažnja posvećena kvalitetu proizvodnje, materijalima i izboru nijansi presvlaka. Rezultat tih napora je izuzetno sportska i kvalitetna putnička kabina. I komandna tabla se odlikuje sportskim dizajnom, sa novim sistemom za ventilaciju koji obezbeđuje bolji protok vazduha u cilju veće udobnosti i efikasnosti. Na raspolaganju je i kombinacija USB - Aux-in konekcije koja podržava iPod, MP3 i slične audio i uređaje za skladištenje podataka, kao i ulaz na sredini komandne table za povezivanje mobilnog navigatora.
Za razliku od svog prethodnika, novi model može biti oplemenjen širokom paletom boja koje Seat svojim ljubiteljima ovog puta može da ponudi. Glavne promene osnovnih dimenzija automobila, i spolja i iznutra, čine ovaj model sa petoro vrata praktičnijim nego ikad.
Najzaslužniji za revolucionarni dizajn nove Seat Ibize je Luk Donkervolke (Luc Donckerwolke), koji je još 1990. godine počeo karijeru kao dizajner za francuski auto brend Pežo. Dve godine kasnije, prešao je u Audi-jev dizajnerski tim, dok je u period od 1994. do 1996. radio za Škodin dizajnerski centar. Tokom 1996. godine Luk Donkervolke vraća se Audijevom timu, gde je odgovoran za kopmletan razvojni koncept dizajna brenda Audi. Luk Donkervolke zaslužan je i za poznate dizajne Lambordžinija, Audi A4 Avant, Audi R8 Le Mans, Škodu Octaviu, Škodu Fabia.
Septembra 2005. Luk Donkervolke imenovan je za direktora dizajna auto brenda Seat. Ovaj moment između Lambordžinija i Seat-a u polju dizajna pojačao je poverenje, uspostavio sinergiju kao i visok nivo saradnje između auto brendova u okviru Audi grupe i sportskog dela VW grupe, čiji je Seat integrisani član od 2002. godine, zajedno sa Audi-em i Lmbordžinijem. Angažovanje Luk Donkervolke potvrđuje Saet-ovu posvećenost dizajnu, koji je jedan od ključnih vrednosti njegovog novog pozicioniranja na tržištu. Podsećamo Vas da je nova Seat Ibiza već imala zvaničnu premijeru u Srbiji, o čemu ste mogli čitati OVDE. Porsche SCG PR