Nova Seat Ibiza stigla u Srbiju !
Ubrzo posle svetske i evropske premijere novi Seat Ibiza, jedan od najbezbednijih evropskih automobila u A klasi, predstavljen je ljubiteljima dobrih automobila u Srbiji i Crnoj Gori, na Autokomerc karting stazi u Beogradu. Dinamičan izgled „strele“ novoj Ibizi dao je Luk Donkervolke (Luc Donckerwolke), bivši dizajner Lamborghinija...
Namera Donkervolkea bila je da se ovom „sportisti“ pojača emocija, a pri tome da se zadrži sportski duh i naklonjenost ekstremnom načinu življenja, što čine ovaj brend prepoznatljivim. Urađena su i brojna unapređenja motora, dok je emisija štetnih gasova smanjena na minimum. - Predstavljen kao najduži automobil u A klasi nova Ibiza sada ima 4.05 metara, širina mu je 1.69, a visina 1.445 metara. Međuosovinsko rastojanje novog modela je 2.46 m, što će doneti više prostora u unutrašnjosti i veoma prostran prtljažnik zapremine 292 litra, što je prostranije za 25 litara u odnosu na stari - objašnjava Marko Milosević – Product Manager SEAT-a, dodajući da će nova Ibiza sa petoro vrata biti dostupna u dva poznata nivoa opreme – Reference i Stylance. Četvrta generacija Seat Ibice ističe se po sigurnosti - rezultati test vožnje koju je organizovao Euro NCAP pokazuju da je ovaj model jedan od najbezbednijih automobila u svojoj klasi. Na testu za sigurnu vožnju nova Ibiza je ukupno osvojila 34 poena, što je impresivnih 94 odsto.
- Jedan od veoma bitnih poboljšanja kod sigurnosti je korišćenje nove generacije vazdušnih jastuka za vozača i suvozača, kao i bočnih i vazdušnih zavesa. Za još aktivnije uživanje u vožnji tu su i sistemi koji sprečavaju ili ublažavaju udes: ABS, TCS, zatezači prednjih pojaseva, kao i ISOFIX tačke na zadnjim sedištima. Budni ESP sistem (elektronska kontrola stabilnosti) najnovije generacije aktivira se u situacijama kada je potrebno da se Vaš automobil savršeno zadrži u krivini. Baš kao i TCS: uz njegovu pomoć ne postoji mogućnost da točkovi proklizaju - čak i pri prejakom ubrzanju. Još jedan adut sigurne vožnje u krivini u novoj Seat Ibizi su i prednja svetla za maglu (serijski kod linije opreme Stylance) opremljena svetlima za osvetljavanje krivina koja se po potrebi automatski prilagođavaju smeru vožnje.
- Pre tri godine, kada je došao na naše tržište Seat je bio nepoznat brend u Srbiji. Zahvaljujući dobrom kvalitetu i originalnosti brend je postao prepoznatljiv kao strastven, temperamentan i ekstreman, namenjen mladim i uspešnim ljudima. Kao i u svetu imidž Seata čine nekonvecionalnost, slobodan duh i energija - objašnjava Marko Milošević – Product Manager SEAT-a. Filozofija Seata, kao jednog od najmlađih brendova auto industrije, bazira se na slobodnom duhu i uzbuđenju: Sport...Dizajn..ŽIvot...!
Za pokretanje ovog „Španca” zadužena su tri benzinska motora od 1.2 do 1.6 - litara zapremine i snage od 70 do 105 KS. Ukoliko vam je draži dizel motor, obradovaće Vas 1.4 - litarski TDI-PD sa 59kW/80 KS i snažan 1.9-litarski TDI-PD sa 77 kW/105 KS. Oba dizel motora operemljena su filterom dizel čestica (DPF) koji otklanja čađ, smanjuje emisiju štetnih gasova i štedi gorivo. Svi motori upareni su sa petostepenim ručnim menjačem, a u listi opcija naći će se i sedmostepeni DSG.
Benzinac: • 1,2 litra (51kW/70KS, 112 Nm obrtnog momenta pri 3000 o/min., maksimalne brzine 163 km/h, a prosečna potrošnja mu se kreće oko 5,9 litara na 100 km) • 1,4 litra (63kW/85KS, 132Nm pri 3800 o/min, maksimalne brzine 175 km/h, s prosečnom potrošnjom od 6,2 litra na 100 km) • 1,6 litra (75kW/105KS, 153Nm pri 3800 o/min, maksimalne brzine 187 km/h i potrošnje od 6,6 litara na 100 km).
Dizelaš: • 1,4 TDI (59kW/80KS, 195Nm pri 2200 o/min, maksimalne brzine 176 km/h i potrošnje od 4,7 litara dizela na 100 km), • 1,9 TDI (66kW/90KS), kao i dizelaš iste zapremine, samo jači - 1,9 TDI (77kW/105KS, 240Nm pri 1900 o/min, maksimalne brzine 186 km/h i potrošnje od 4,5 litra na 100 km).
Novi model Seat Ibize sa sobom donosi daleko širi spektar osnovne i dodatne opreme, kao i više elektronike zadužene za aktivnu sigurnost putnika. U ponudi novog modela, "Seat" će kupcima omogućiti i DSG menjač s duplim kvačilom, Hill Hold Control za lakše kretanje uzbrdo, zatim Bi-xenon prednja svetla sa AFS (Adaptive Frontlighting System) sistemom, parking senzorima, ESP sistemom elektronske kontrole stabilnosti itd.
Uz sva ostala unapređenja, nova Ibiza donosi i smanjenu težinu što se direktno odražava na manju potrošnju i emisiju štetnih gasova. Svi benzinski modeli emituju manje od 160g CO2 po pređenom km, dok su svi dizel modeli ispod 120g/km. Goran Sarić - Automagazin