AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Mini konačno otkriven

Novi Mini konačno otkriven

Konačno znamo definitivan izgled treće moderne generacije trovratnog Mini modela. Mini je objavio i paletu pogonskih jedinica, a zanimljivo je, da prvi put u svojoj istoriji Mini u svoj automobil ugrađuje motor sa tri cilindra...

Novi Mini konačno otkriven

Pogledajte test: MINI Cooper S Coupe - Kaciga ili kačket ?

 

Kao što možemo videti na prvim zvaničnim fotografijama serijskog automobila, osnovni dizajnerski koncept nije promenjen, samo je uspešan recept primenjen i na novi Mini. Prednji deo automobila je, čini se, nešto više zaobljen, a svetla imaju nešto izraženije linije. Novi Mini ima full LED tehnuku svetala, koju do sada niko u segmentu malih automobila nije ponudio.

Pogledajte vest: Novi Mini dobio head-up displej.

 

Treća moderna generacija modela Mini stoji na novoj platformi, koju prvi put koriste i modeli marke BMW. Motor je smešten napred i pogoni prednje točkove. Međuosovinsko rastojanje je produženo za 28 mm na 2.494 mm, a još više je povećana dužina automobila, zahvaljujući povećanju od 98 mm, novi Mini prelazi granicu od 3,8 metara (3.821 mm). Za 44 mm je širi (1.727 mm) a karoserija je neznatno i povišena (+7 mm na 1.437 mm). Prtljažnik je povećan za 51 litara i njegova zapremina iznosi 211 litara.

Novi Mini konačno otkriven

Prvi put u istoriji, Mini će pokretati trocilindarski motor zapremine 1,5 litara. Čak je i izvorni model, kojeg je pokretao motor zapremine 0,85 l (25 kW), imao motor sa četiri cilindra. Novi motor sa tri cilindra ima turbopunjač i sistem direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar. U verziji Cooper razvija maksimalnu snagu od 100 kW i maksimalni obrtni moment od 220 Nm. Iz mesta do "stotke" stiže za samo 7,8 sekundi.

Novi Mini konačno otkriven

Dok je kod verzije Cooper došlo do smanjenja zapremine motora, Cooper S je dobio veći motor. U pitanju je 2.0-litarski motor maksimalne snage 141 kW i maksimalnog obrtnog momenta 300 Nm. U odnosu na aktuelni 1.6-litarski agregat, snaga je povećana za 7 kW, a obrtni moment za 40 Nm. Informacije o verzijama One i John Cooper Works nisu dostupne. Dizelski Cooper D dobio je trocilindarski turbodizel 1.5 maksimalne snage 85 kW i maksimalnog obrtnog momenta 270 Nm. Proizvođač najavljuje rekordno nisku potrošnju dizelskog trocilindarskog motora od samo 3,5 l/100 km.

Novi Mini konačno otkriven

Svi motori zadovoljavaju strogu ekološku normu Euro 6, a standard je i sistem start-stop. Motori mogu biti upareni sa menuelnim, automatizovanim ili sportskim automatskim menjačem (sa komandama iza volana i sistemom brže promene stepena prenosa). Novi Mini Cooper težak je 1.085 kilograma.

s obzirom na mogućnosti promene međuosovinkog rastojanja i traga točkova, Nova plarforma će omogućiti celu seriju "derivata" novog Minija.

Novi Mini konačno otkriven

Automagazin.rs

Novi član Dacia Dakar tima

Novi član Dacia Dakar tima

Dacia je i zvanično objavila da se Nasser Al-Attiyah pridružio njenom reli timu izdržljivosti. Pedesetdvogodišnji Al-Attiyah je dvostruki šampion FIA svetskog reli šampionata (WRC-2) i 19-struki pobednik FIA prvenstva u reliju Bliskog istoka (između 2003. i 2015.)...

Renault Rafale E-Tech Hybrid Esprit Alpine
Slika nedelje