Najnovije vesti iz auto industrije
VW Passat dobija 1.4 TSI agregat pod haubu!
Objavljeno: 09.06.2007.
Srednju klasu automobila očekuje prava mala revolucija u oblasti agregat. Naime, kompanija Volkswagen do kraja tekuće godine u model Passat ugradiće motor zapremine 1.4 litra. Radi se o 1.4 TSI turbo benzinskom agregatu koji će, kao i u Golfu naslediti 1.6 FSI atmosferski motor...
Najslabiji u plejadi TSI agregata, iz 1390 kubnih centimetara zapremine razvija 122 konjske snage u opsegu od 5.000 do 6.400 o/min. Agregat ima 30 % veći obrtni moment (200 Nm) od motora koga nasleđuje, 1.6 FSI. Kriva obrtnog momenta je, takođe impresivna. Već pri 1.250 o/min na raspolaganju je preko 80 % obrtnog momenta. Agregat nosi kodnu oznaku EA111, i poseduje klasičnu konfuguraciju četvorocilindraša. Prečnik x hod klipa iznosi 76,5 x 75,6 milimetara.
Kompresioni odnos agregata je 10:1, a amplituda ventila iznosi 82 milimetra. Turbo punjač razvija pritisak od 1,8 bara. Masa agregata iznosi 131 kilogram. Ovaj agregat biće ukomponovan sa sofisticiranim DSG menjačem, sa dve lamele. Prema navodima Volkswagena, prosečna potrošnja trebala bi iznositi oko 6 litara benzina na 100 pređenih kilometara, što je 6 % manje od potrošnje Passata opremljenog motorom 1.6 FSI. Iako cena Passata opremljenog ovim agregatom nije poznata, najavljeno je povećanje cene od 325 eura u odnosu na model opremljen 1.6 FSI motorom.
Goran Sarić - Automagazin
Primenivši stari dobri isprobani marketinški trik, Porsche je, posle navodnog curenja oficijelnih brošura, predstavio zvanične fotografije i podatke novog "uličnog ratnika" imena GT2. Naravno, oficijelni podaci ne odstupaju od onih koje smo objavili iz Porsche brošure...
Već smo ranije pisali o ovom automobilu, kada su se u par navrata pojavile špijunske fotografije sa testiranja. Ovaj put donosimo Vam i zvanične informacije koje su "procurele" iz oficijelnih fabričkih brošura. Jedan od poslednje očekivanih modela aktuelne generacije Porsche 911 (997) ubrzo će biti predstavljen javnosti.
Reli izvedba Audi Quattro predstavljena je 1980. godine, i to je prvi automobil za relije koji je koristio pogon na sve točkove. Kada je FIA donela to pravilo, neki proizvođači bili su sumnjičavi prema 4WD u reliju: govorili su da je skup, težak i kompilovan. Ipak, Audi ih je sve demantovao svojim rezultatima, i danas se putevima kreće više od 2,5 miliona Quattro automobila. Ali, jedna Audijeva pobeda se izdvaja od svih drugih..
Ford Fusion Hydrogen 999 - tako se zove automobil sa kojim kompanija Ford želi u avgustu, na slanom jezeru u Bonnevillu, da postavi brzinski rekord sa automboilom za čiji se pogon staraju vodonikove gorivne ćelije...
Poslednji otvoreni automobil koji je kompanija Škoda proizvela jeste Felicia. Pojavile su se špekulacije da bi nas Škoda mogla iznenaditi sa sledećim cabrio modelom, koji bi bio razvijen na platformi više nego uspešne II generacije modela Fabia...
Kompanija Mercedes-Benz U.S. International Inc. 1997. godine počela je u Tuscaloseu da proizvodi automobile sa trokrakom zvezdom na masci, i to je prvi takav pogon van granica Nemačke. Na proslavi 10-godišnjice pogona prisustvovali su šesf Daimler Chryslera, Dr. Dieter Zetsche, kao i guverner Alabame, Bob Riley...
Rasprave o klimatskim promenama i emisiji CO2 su sve žustrije i iz sala Evropskog parlamenta mogu se čuti sve teže kritike. Tim povodom, tjunerska kuća "Hartge" odlučila se da prekorači magičnu brzinu od 300 km/h, i to sa BMW-om serije 1, koji će pod haubom imati V8 motor pogonjen zemnim gasom. Ime projekta je V300 Plus!
Ugledni magazin "ROAD AND TRAVEL" proglasio je Volkswagen Eos za najsexy automobil 2007. godine. Ovo je 11. godina zaredom da pomenuti severno-američki magazin bira najsexy automobil, čija cena ne prelazi 30.000 dolara...
Šef kompanije Škoda, gospodin Martin Jahn, juče je obajvio vest da se proizvodnja prve generacije modela Octavia produžava do 2010. godine. Razlog je vrlo prost: tražnja za ovim automobilom je još uvek velika...