Šta nam donose kompakti budućnosti?
U "Golf klasi" greške se ne praštaju. Sedmogodišnji ciklus "moralnog zastarevanja" proizvoda postaje neizdrživ, a bitka za tipičnog Evropljanina i zahteve njegove porodice postaje sve tvrđa i nemilosrdnija. Pogledajmo šta za nas, Evropljane, pripremaju tipični predstavnici najinteresantnijeg tržišnog segmenta u autoindustriji, kompakt klase...
Nemci sve nade polažu u dolazeći Golf šeste generacije, koji će premijeru doživeti u leto 2008. godine. Najavljenom dužinom do 4,22 metra novi Golf će ostati na nivou aktuelnog modela, ali izgledom bi se trebao vratiti konzervativnim linijama. Novi šef dizajna, Walter da Silva, istakao je da novi Golf želi da vrati tradicionalnom, manje agresivnom pravcu. Što se tiče motorizacije, dominiraće benzinski agregati FSI (Fuel Stratifed Injection), dok će dizel agregate predstavljati Common-Rail tehnika, a tehnika "pumpa-brizgaljka" biće postepeno izbačena, o čemu smo već govorili
Kompanija Opel u martu 2009. godine, u Ženevi, predstaviće novu Astru. Četvrta generacija modela Astra mogla bi biti duža od Golfa (4,3 metra), ali kako je najavljeno, najveće promene pretrpeće dizajn automobila, koji će biti dosta "mekši" i uglađeniji. Nova Astra biće razvijena na takozvanoj Delta platformi kompanije General Motors, a u plani je model sa pogonom na sve točkove.
Sledeći predstavnik najzahtevnijeg tržišnog segmenta u autoindustriji je Ford Focus. Aktuelni model predstavljen je na tržištu 2004. godine,a krajem ove godine očekuje se kura podmlađivanja. Nova generacija modela Focus svetsku premijeru doživeće na sajmu automobiula u Frankfurtu, 2009. godine, dok će prvi modeli do kupaca stići tek 2010. godine.
Automobil će biti razvijen na sadašnjoj platformi koju Ford razvija za Mazdu i Volvo. Kako najavljuje šef dizajna kompanije Ford, Bernhard Mattes, novi Focus će predstavljati pravi biser među perlama kada je Fordova paleta u pitanju. Lepa vest za sve ljubitelje RS izvedbi je najava novog Focus RS modela, koji bi trebao razvijati respektabilnih 300 konjskih snaga. Novi agregat u novom Focusu biće i 2,2-litarski turbodizel (175 KS), koji je plod saradnje kompanija Ford i PSA.
Kompanija Peugeot ove godine u Frankfurtu će predstaviti model 308. Automobil meri 4,25 metara, a u ponudi će biti kako sa pet, tako i sa troja vrata. Novina će biti najavljena hobridna izvedba, koja će kombinovati dizel i elektropogon. Ista platforma biće iskorišćena za Citroen C4, koji će 2008. godine doživeti kvalitetno osvežavanje. Renault će sledeće godine na tržište uvesti novi Megane, a novina pod haubom biće 1,2-litarski benzinski agregat koji razvija 100 konjskih snaga. Maksimalni obtrtni moment pomenutog agregata iznosi 150 Nm pri 1.500 o/min. Goran Sarić - Automagazin