AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

AdBlue ZeroPCF kompanije BASF plasiran je na tržište kao prvi AdBlue proizvod sa smanjenim ugljeničnim otiskom

AdBlue ZeroPCF kompanije BASF plasiran je na tržište kao prvi AdBlue proizvod sa smanjenim ugljeničnim otiskom

BASF je sada prvi proizvođač koji u ponudi ima AdBlue® kao potvrđenu ZeroPCF varijantu sa sertifikovanim CO2 otiskom (ugljenični otisak proizvoda; eng. product carbon footprint = PCF) od <0.05kg po kilogramu proizvoda AdBlue®...

Ova vrednost podrazumeva emitovanu količinu CO2 koja se povezuje sa proizvodom tokom same proizvodnje, sve do kapije proizvodnog pogona („od kolevke, pa do kapije“). Tržišni standard fosilnih proizvoda u Evropi je najmanje 0.4kg*.


Smanjenje PCF kod proizvoda AdBlue® ZeroPCF proizvođača BASF postignuto je upotrebom obnovljive energije i sirovina poštujući pristup balansa mase i sertifikovano je od strane TÜV Rheinland organizacije prema ISO standardu 14067:2018**. REDcert2, sistem sertifikovanja za biomase takođe potvrđuje da je AdBlue® ZeroPCF kompanije BASF u skladu sa potrebnim specifikacijama balansa mase.


AdBlue® ZeroPCF kompanije BASF sada je dostupan industrijskim kupcima poput špeditera i automobilske industrije kao proizvod pogodan za teretni voz, što kupcima omogućava da smanje svoj 3,1*** ugljenični opseg. Krajnjim kupcima dizel vozila, AdBlue® ZeroPCF kompanije BASF dostupan je u svim standardnim veličinama pakovanja, poput kanistera od pet litara.
„U industriji je povećana potražnja za proizvodima sa smanjenim ugljeničnim otiskom. Sa AdBlue® ZeroPCF kompanije BASF nudimo AdBlue® rešenje za transportnu industriju koje prati taj trend. U predstojećim mesecima nastavićemo da korak po korak obogaćujemo svoj proizvodni asortiman novim održivim proizvodima“, objasnio je Dr Jens Ašman, zamenik predsednika sektora Hemikalija na bazi azota i amino smola u kompaniji BASF.


AdBlue® ZeroPCF kompanije BASF prestavlja još jedan korak na mapi održivosti sektora Monomera u kompaniji koje je najavljeno prošle godine. Ovim je u planu razvoj barem još jednog cirkularnog rešenja za svaku vodeću proizvodnu liniju do 2025. godine. „Održivi proizvodi imaju sve veću ulogu u svim potrošačkim industrijama. Mi pomažemo svojim kupcima da postignu sopstveni održivi cilj koristeći rešenja sa smanjenim PCF iz našeg širokog proizvodnog asortimana,“ rekao je Ašman. Ponuda održivih proizvoda u sektoru predstavlja osnovu na putu kompanije BASF ka klimatskoj neutralnosti i nultu neto emisiju CO2 do 2050. godine.


Više informacija dostupno je na internet stranici AdBlue®.


*BASF je došao do ovih pretpostavki za odgovarajuće proizvode trećih lica na osnovu javno dostupnih informacija na bazi naknade.


** Proračuni ugljeničnog otiska proizvoda (PCF) kompanije BASF prate zahteve i smernice ISO 14067:2018 standarda. U metodološkom pregledu, organizacija TÜV Rheinland izdala je sertifikat da je PCF metodologija SCOTT koju je kompanija BASF razvila i upotrebljava za izračunavanje PCF u BASF proizvodima naučno dokazana, u skladu sa ISO 14067:2018 standardom i predstavlja najmoderniji pristup (ID-Nr. 0000080389: BASF SE - Certipedia).


*** Opseg 3,1 = emisija od prodatih dobara i usluga


AdBlue® AdBlue® je urea 32,5% rastvor visoke čistoće koji se ubrizgava direktno u izduvni gas gde služi kao agens za smanjivanje. Oslobođeni amonijak naknadno reaguje sa azotnim oksidima na katalizator kako bi stvorio osnovni azot i vodu; oba prirodni činioci vazduha koji udišemo. Stoga se količina azotnih oksida prilikom emisije može smanjiti.


PR

Jaguar Type 00 Concept
Slika nedelje