Kia je nakon pređenih 4.100 kilometara dobila novi uvid u elektrifikaciju vozila u Evropi
Kijina ‘električna misija’ je sa potpuno električnim e-Nirom posetila najrazvijenija evropska tržišta električnih vozila Kia Motors je objavila izveštaj u kom predstavlja glavne trendove na području elektrifikacije Evrope...
‘Električna misija’ - 4.100 km po Nemačkoj, Holandiji, Danskoj, Švedskoj i Norveškoj 10-dnevnu električnu misiju je izvodila ekipa istraživača, koja je posetila severnoevropske gradove, koji kroje budućnost električne mobilnosti. Istraživači su čak 4.100 kilometara dugo putovanje sa potpuno električnim krosoverom Kia e-Niro izveli u mnogim mestima Nemačke, holandije, Danske, Švedske i Norveške.
Suština je da izveštaj pokazuje kako su vozači brzo prešli sa vozila sa benzinskim i dizel motorima na električna vozila i uključili ih u svoj način života.
Instaliranje domaće punionice Autori izveštaja su saznali da korisnici lakše prelaze sa fosilnih goriva na struju ako instaliraju domaću punionicu. Kućne punionice, koje su često subvencionisane ili ih prodavci nude prilikom kupovine vozila, vozačima omogućavaju da imaju svako jutro punu bateriju, što je luksuz sa kojim se ne mogu pohvaliti vlasnici konvencionalnih vozila. Vlasnici Kia eNira, npr. mogu sa jednim punjenjem dnevno preći do 455 kilometara (WLTP kombinovani ciklus), što je puno više od njihovih dnevnih potreba. Izveštaj dalje navodi da je za prosečnu vožnju dovoljno oko 4 kilovata e-Nirove baterije, koja ima kapacitet od 64 kWh.
Media Contact: Azer Šarić, PR Manager, Kia Motors Adria Group Tel: +386-(0)1-5843-400 E-mail: as@kmag.net
Širenje mreže brzih punionica na benzinske pumpe na glavnim putevima vozačima omogućava punjenje vozila za sedmične vožnje za samo 30 minuta. Na primer punjenje vozila koje ima baterijski sklop sa kapacitetom od 50kWh na brzim punionicama snage od 175 kW omogućava 80-postotno punjenje baterije za samo 15 do 30 minuta.
Reč od usta do usta i iskustvo ostalih korisnika Kia je tokom izvođenja istraživanja između ostalog došla do saznanja da je jedan od najlakših načina za prevladavanje nedoumica vlasnika vozila sa pogonom na fosilna goriva u vezi sa električnim vozilima da čuju pozitivna iskustva prijatelja i članova porodice. Sa električnim vozilima dugog dometa (npr. e-Niro), koja omogućavaju prevoz uz nulte emisije, brojni vozači za to da promene svoje mišljenje moraju čuti o dodanoj vrednosti nižih troškova delovanja i održavanja, kao i o nižim trošarinama. Reč od usta do usta i dalje ostaje prvi razlog zbog kog su mnogi ljudi prešli na struju, dok je dug domet nove generacije električnih vozila u očima kupaca omogućio njihovu ravnopravnost sa konvencionalnim vozilima.
Novi e-Niro praviće društvo postojećim varijantama klasičnog hibridnog i plug-in hibridnog Nira, koji su od lansiranja 2016. godine širom sveta prodati u više od 250.000 primeraka – od toga u Evropi više od 90.000.
PR