Mazda MX-30 - električni auto za vozača i za okoliš
Mazdin prvi električni automobil, Mazda MX-30, dostupan za rezervaciju nakon premijere na Tokyo Motor Show-u, razvijen je za kupce koji ne žele da žrtvuju užitak vožnje pri kupovini električnog automobila...
Automobil sa baterijom, a ne baterija sa točkovima
Komentarišući premijeru Mazde MX-30, koja će u evropske salone stići tokom druge polovine 2020., predsednik Yasuhiro Aoyama i izvršni direktor Mazda Motor Europe rekao je:
"Kao i kod svih naših proizvoda, naši dizajneri i inženjeri imali su vrlo jasan cilj za naš prvi potpuno električni automobil. Morao je da ima jedinstveni dizajn, da bude sjajan za vožnju, nešto što je ključni deo Mazdine DNK i što nas čini jedinstvenima u poređenju sa konkurentima, i što je najvažnije, da pozitivno doprinosi smanjenju emisija tokom celog životnog ciklusa proizvoda.
"Uz tehnologije elektrifikacije koje uvodimo u našu celokupnu ponudu, kao manji proizvođač usredsredili smo sve napore u stvaranje električnog automobila za koji pretpostavljamo da će biti drugi automobil u porodici.“
"Mazda MX-30, kako su rekli mediji koji su vozili naš testni prototip, nije poput drugih električnih automobila, vozi se više poput automobila pokretanog motorom sa unutrašnjim sagorevanjem i nastavlja da pruža "radost u vožnji" koju naši kupci očekuju od Mazde."
Kao i svaka druga Mazda, MX-30 pruža vrlo prirodan osećaj i odzivnost u vožnji pri ubrzavanju, skretanju i kočenju, upravo onako kako želite i očekujete u svakodnevnim situacijama u vožnji.
U Mazdi MX-30 je to postignuto inovativnim pristupom pri konstruisanju u paketu e-Skyactiv. To takođe uključuje bateriju koja je čvrsto integrisana u karoserijsku strukturu vozila, što poboljšava celokupnu krutost karoserije i pruža odličan odziv na vozačeve komande.
Uz to, s obzirom na važnost zvuka za vozačevu percepciju obrtnog momenta i brzine, Mazdini inženjeri su stvorili i elektronski zvučni sistem unutar Mazde MX-30 koji je sinhronizovan sa obrtnim momentom motora u frekvenciji zvuka i zvučnog pritiska. To dovodi do manje promena brzine tokom vožnje, a to rezultira vrlo stabilnom vožnjom, što dodatno podržava Mazdin jedinstveni sistem G-Vectoring Control (GVC) koji je proširen i koristi prednosti elektromotora (električni G-Vectoring Control Plus).
Jedinstveni Kodo dizajn
Sa modelom MX-30 nastavlja se Mazdin fokus na uklanjanje nepotrebnih elemenata dizajna. Verujemo u slogan "manje je više" kada je reč o unutrašnjosti i spoljašnjosti naših automobila.
Kabina stvara osećaj jedinstva koji se proteže od vrha prednjeg nosača krova sve do zadnjeg kraja. Boja uokvirenog gornjeg dela krova čini ovaj osećaj još jasnijim. Jedinstvena dvokrilna “freestyle” vrata daju modelu MX-30 karakterističnu i elegantnu siluetu kabine, pružajući pritom poseban osećaj pri ulasku u automobil.
U unutrašnjosti takođe uvodimo ekološke materijale i pravu kožu zamenjujemo veganskom alternativom. Tu je i pluta iz ekološki prihvatljive proizvodnje na ‘plutajućoj’ središnjoj konzoli koja pruža kreativan prostor za odlaganje.
Šta se nalazi u imenu?
Mazda je koristila MX prefiks na nekoliko proizvoda koji su u to vreme dizajnirani i izrađeni kako bi se suprotstavljali trendovima u tadašnjoj automobilskoj industriji. Sa MX-5 smo stvorili sportski dvosed dok su drugi proizvođači odbacili koncept roadstera.
Sa Mazdom MX-30 stvorili smo potpuno novo iskustvo vožnje električnog vozila sa Mazdinim DNK koji se provlači kroz jedinstveni dizajn unutrašnjosti i spoljašnjosti i odličnu dinamiku vožnje, osiguravajući da naši kupci i dalje mogu da dožive radost vožnje po kojoj je Mazda poznata.
PR