Četiri oka vide više - od dva Bosch predstavlja sistem sa više kamera za automobilsku industriju na tržištu logistike

Često je teško naći dovoljno prostora u skladištu. Vozači viljuškara često moraju da manevrišu vozilom kroz uzane prolaze između polica i naslaganih paleta...

Ova situacija često dovodi do nezgoda koje za posledicu imaju oštećenje robe ili vozila – posledicu koja ne samo da dovodi do neprijatnosti već može i mnogo da košta. Daleko ozbiljnija posledica od materijalne štete jeste povreda zaposlenih. Prema studiji koju je sprovelo nemačko Udruženje za osiguranje zaposlenih od odgovornosti u drvnoj i metalnoj industriji (BGHW), do povreda najčešće dolazi pri kretanju vozila unazad u skučenom prostoru od jednog do tri metra. Samo u Nemačkoj svake godine zvanično se prijavi 12.000 nezgoda koje uključuju viljuškar (izvor: WEKA). „Oči vozača ne mogu istovremeno da vide sve – tu na scenu stupa sistem sa više kamera od kompanije Bosch“, izjavio je Endru Alen, odgovorno lice za komercijalna vozila i vandrumske jedinice u kompaniji Bosch. Sistem će po prvi put biti predstavljen javnosti na sajmu LogiMAT.

Šira slika
Koristeći pomoć pri gledanju, sistem sa više kamera može da pruži prikaz od 360° oko viljuškara – čak i tokom transporta glomaznog tereta. Time se pojednostavljuje zadatak podizanja i premeštanja tereta, čak i u skučenim prostorima. Sistem pomaže viljuškaru kod preciznog manevrisanja i omogućava precizniju procenu razdaljina u pokretu. Vozači mogu jednostavno, bezbedno i efikasno da izvršavaju zadatke u logistici.
Sistem sa više kamera sastoji se od upravljačke jedinice i četiri veoma kompaktne kamere za snimanje na blizinu. Radeći zajedno, oni mogu da pokriju površinu od osam sa osam metara. Kamere je prvobitno osmislio segment kompanije Bosch za putničke automobile, ali su sada prilagođene posebnim potrebama u sektoru logistike.
Kamere beleže čitavo okruženje vozila
Kamere su postavljene na prednjoj i zadnjoj strani, kao i sa bočnih strana vozila. Sa uglom gledanja od skoro 190°, one beleže čitavo okruženje vozila. Vozači vide realističan prikaz njihovog vozila kao detaljni 3D model na ekranu. Kako se vozilo kreće, ekran prilagođava prikaz okruženja u realnom vremenu. Kako bi se bolje prilagodio nameni vozila, proizvođač može da prilagodi ekran da prikazuje pojedinačne prikaze ili prikaz od 360°, kao i prikaz preko čitavog ekrana ili prikaz na podeljenim ekranima. Vozač među unapred programiranim opcijama može da izabere prikaz koji najbolje odgovara datom zadatku.
Preklapanje putanja pokazuje put
Sistem sa više kamera može vizuelno da projektuje putanju vozila preko prikaza spreda, otpozadi ili odozgo. Kako bi se to postiglo, upravljačka jedinica meri ugao zaokretanja, izračunava dobijenu putanju i prikazuje je na ekranu. Ako se ugao zaokretanja promeni, sistem preračunava putanju i shodno tome prilagođava prikaz. Preklapanje putanja prvenstveno služi kao pomoć pri manevrisanju i spajanju.
PR