AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Mercedes-Benz E Cabrio: AirCap - zaštita putnika od turbulencije

Mercedes-Benz E Cabrio: AirCap - zaštita putnika od turbulencije

Za novi Mercedes-Benz E Cabrio, stuttgartska kompanija razvila je potpuno novi sistem za zaštitu putnika na zadnjim sedištima od turbulencije. Sistem je nazvan AirCap, a instaliran je u sami vrh vetrobranskog stakla...

Mercedes-Benz je igru postepenog otkrivanja modela razvio do savršenstva. Oficijalne fotografije celog automobila (Mercedes-Benz E Cabrio), mesec dana pred premijerno predstavljanje u Detroitu, nisu prikazane javnosti. Ali, zato je pred nama prva fotografija sistema AirCap, koji će biti veoma zanimljiv detalj na Mercedes-Benz E Cabriolet modelu. Vrtloženje hladnog vazduha u kabini je jedna od najvećih prepreka, koja komplikuje vožnju otvorenog kabrioleta u hladnim danima i koja predstavlja veliki izazov za sve inženjere. Mercedes-Benz ovaj problem rešio je na aktuelnoj generaciji modela SLK, ugradnjom sistema AirScarf, odnosno klimatizacijom koja vodi topao vazduh kroz otvor naslona za glavu.

Mercedes-Benz E Cabrio: AirCap - zaštita putnika od turbulencije

Ali, model E Cabrio je automobil koji nudi mesto za četiri putnika, što radikalno menja uslove. Gornji deo kičmenog stuba putnika koji sede na prednjim sedištima i u modelu E Cabrio grejaće sistem AirScarf, ali potpuna novina biće aerodinamički detalj nazvan AirCap, koji će igrati važnu ulogu u zaštiti putnika na zadnjim sedištima, od turbulentnog vazduha. Nova komponenta instalirana je u vrh prednjeg vetrobranskog stakla, koja će imati isti efekat, kao kada bi čeono staklo bilo za 6 cm više. Bez ovog sistema, vazduh bi prelazio preko ivice prednjeg stakla, i između prednjih sedišta vodio bi pravo u lice putnika pozadi. Umesto toga, vazduh sada prelazi iznad kabine u visini od 20 cm. Rezultat toga je i manji otpor vazduha, kao i manja buka u kabini - u automboilu se i prilikom spuštenog krova može bez problema telefonirati i pri brzinama do 120 km/h.

Mercedes-Benz E Cabrio: AirCap - zaštita putnika od turbulencije

AirCap funkcioniše u saradnji sa mrežicom, koja je instalirana između zadnjih naslona za glavu i efikasan je pri brzinama od 50 do 240 km/h. Aktivacija sistema je izbor vozača. Sistem iza sebe ima 21 patent, a prošao je preko 3000 sati testiranja. Sistem je sačinjen od 211 komponenti, a zahtevao je preko 10 000 radnih sati. Kao što smo mogli da vidimo OVDE, Mercedes-Benz E Cabrio minimalno će se razlikovati od svoje Coupe verzije. To će biti jedini model u ponudi Mercedes-Benza (ako izuzmemo klasu G), koji će ostati veran klasičnom platenenom krovu.

Mercedes-Benz E Cabrio: AirCap - zaštita putnika od turbulencije

Automagazin.rs

Nissan na sajmu CES predstavlja tehnologiju I2V

Nissan na sajmu CES predstavlja tehnologiju I2V

Na sajmu potrošačke elektronike CES, Nissan će predstaviti svoju viziju budućnosti za vozilo koje vozačima pomaže da „vide nevidljivo” spajanjem stvarnog svijeta sa virtualnim, čime stvara ultimativni doživljaj povezanog automobila...

Rekordna prodaja Lexusa u Evropi

Rekordna prodaja Lexusa u Evropi

Petu godinu zaredom, Lexus beleži veliki rast prodaje na evropskom tržištu. Prethodna godina završena je sa 76.188 prodatih vozila, što je najbolji rezultat u Evropi svih vremena!

BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje