12. Beogradski reli terenskih vozila 2016
![12. Beogradski reli terenskih vozila 2016 12. Beogradski reli terenskih vozila 2016](slike/vesti/20161024091542_photo_0.jpg)
Centar zbivanja na 12. Beogradskom reliju terenskih vozila 2016 bila je Avala i palninarski dom „Čarapićev brest“...
![12. Beogradski reli terenskih vozila 2016 12. Beogradski reli terenskih vozila 2016](slike/vesti/20161024091542_photo_1.jpg)
Na parkingu ispred „Čarapićevog bresta“ okupilo se oko četrdesetak terenskih vozilata, džipova, od kojih je veći broj dovezen na prikolicama. Takmičenje je organizovano u tri klase: HARD, SOFT i TURIST(hoby).
![12. Beogradski reli terenskih vozila 2016 12. Beogradski reli terenskih vozila 2016](slike/vesti/20161024091542_photo_2.jpg)
Terenska vozila, posebno u klasi HARD, su potpuno prepravljena i prilagođena za savladavanje najtežih prepreka na teško prohodnim terenima tako da nisu baš najpogodna za redovan saobraćaj i neka nisu ni registrovana. Radi se o vozilima u koje je uloženo puno ljubavi, pre svega, vremena, znanja i finansijskih sredstava. A njihov izgled je fantastičan, sa orgomnim gumama koja prva padaju u oči posmatrača, sa čekrcima sa čeličnim sajlama napred, kod nekih i pozadi, sa ogromin auspusima.
![12. Beogradski reli terenskih vozila 2016 12. Beogradski reli terenskih vozila 2016](slike/vesti/20161024091542_photo_3.jpg)
Takmičenje je počelo u subotu. Kolona terenskih vozila je nakom stotinak metara od „Čarapićevog bresta“ jednostavni skrenula u šumu, pa niz planinu pravac Bubanj potok. Na velikom prostor iza auto pijace na Bubanj potoku, po šljunkovitom i blatnjavom terenu vožen je brzinski ispit. Nakon njega kolona se po bespuću uputila ka Vrčinu i dalje. Popodno je bio cilj prvog dela takmičenja.
![12. Beogradski reli terenskih vozila 2016 12. Beogradski reli terenskih vozila 2016](slike/vesti/20161024091542_photo_4.jpg)
Drugi deo takmičenja u nedelju održao se ispod „Čarapićevog bresta. Prvo su takmičila terenska vozila u klasi HARD. Zadatak je bio ući u potok, pun kamenja i većih stena, zatim se popeti uz skoro vertikalnu stranu, a zatim se ponovo uz tu stranu vratiti u potok, pa nazad iz potoka. Za neupućene popeti se uz skoro vertikalnu stranu potoka izgleda kao nemogući zadatak. Ali uz pomoć suvozača, čelične sajle, čekrka, snažnih motora, pogona na svim točkovima i glasnih saveta posmatrača sve je to uspešno savladano. Čak i prolazak uz i niz potoka, koji izgleda kao najlakši deo zadatka, nije baš jednostavan. Ogromno kamenje predstavlja težak problem.
![12. Beogradski reli terenskih vozila 2016 12. Beogradski reli terenskih vozila 2016](slike/vesti/20161024091542_photo_5.jpg)
Nakon ovoga sve posade su imale zadatak da prođu relativno lakšu stazu kroz šumu uz manje i veće uspone i, uglavnom, po dubokom blatu, posledica skorašnjih kiša, brzinski ispit. Izuzetno atraktivan deo takmičenja. Ogromna vozila, ogromni točkobvi, velika buka snažnih motora, skokovi vozila sa svim točkovima u vazduhu.
I na kraju, ili početku, veliko drugarstvo svih učesnika ovo izuzetnog događaja, dogažaja koji je pomalo sakriven od javnosti. A sigurno zaslušuje njenu veću pažnju.
Ljubomir Ivanović