Lamborghini Temerario - četiri motora, dva turba i 920 konjskih snaga!
Posle 10 godina egzistencije na tržištu, došlo je vreme za promene. Lamborghini Huracan ponosno može otići u penziju, a na njegovo mesto dolazi Temerario, sa kojim dolaze velike tehnološke promene...
Novi model nam dolazi sa dva cilindra manje, ali to kompenzuje sa dva turbopunjača i tri elektromotora. Lamborghini ističe, da u poređenju sa Huracanom model Temerario ima za 50 % manju emisiju CO2, ali u isto vreme bolje performanse.
Srce automobila je novi turbo 8-cilindarski motor sa kodnom oznakom L411 zapremine 3.995 kubnih centimetara. Blokovi cilindara su liveni od specijalne ultra-lake legure A357+Cu, koja dolazi direktno iz motorsporta.
Klipnjače su izrađene od titanijuma. Turbopunjači su smešteni centralno između blokova (Hot-V), koji pumpaju vazduh u komore za sagorevanje pod pritiskom od 2,5 Bara. Maksimalna snaga agregata iznosi 800 KS, dok je maksimalni obrtni moment od 730 Nm. Iako je turbo, agregat se "vrti" na 10.000 o/min. Maksimlana snaga motora dostupna je pri 9.000 o/min, a snaga se prenosi preko 8-stepenog automatizovanog menjača, pored kojeg je smešten elektromotor obrtnog momenta 300 Nm.
Prednja e-osovina može se pohvaliti sa dva elektromotora, svaki od njih ima snagu od 110 kW i obrtni moment od 1 075 Nm, što znači ako je potrebno, može biti angažovano dodatnih 220 kW i 2 150 Nm. Kompletna elektrifikacija je teška samo 73 kg, od čega sami elektromotori 31 kilogram. Sistem je podešen na 920 konjskih snaga, što je 676 kW. Za skladištenje električne energije, tu su baterije skromnog kapaciteta 3,8 kWh. To nije puno, ali je sigurno dovoljno za tihe izlaske iz stambenih naselja.
Iz mesta do 100 km/h potrebno mu je samo 2,7 sekundi i postiže maksimalnih 343 km/h. Automobil čvrsto stoji na pneumaticima Bridgestome Potenza Sport dimenzija 255/35 ZR20 na prednjoj i 325/30 ZR21 na zadnjoj osovini.
Iako zvanično nije objavljeno, očekuje se da će cena modela Lamborghini Temerario iznositi oko 300.000 evra.
Automagazin.rs