Nije samo u Nemačkoj - i u Francuskoj ugroženo svako drugo radno mesto u automobilskoj industriji
Prema analizi francuske Asocijacije auto-komponenti, do polovine zaposlenih u ovom sektoru bi moglo ostati bez posla. Zahteva se odlaganje prelaska na električne automobile...
Kriza u automobilskom sektoru u Evropi je mnogo dublja od krize u jednom koncernu. Francuzi takođe upozoravaju na mogućnost masovnog otpuštanja u francuskim kompanijama koje proizvode automobilske komponente.
Jean-Louis Pech, šef Asocijacije francuskih proizvođača automobilskih komponenti (FIEV), izjavio je da je sektor u opasnosti da izgubi polovinu radnih mesta u narednim godinama. "S obzirom na aktivnost, moguć je gubitak više od polovine radnih mesta u narednih 5 godina. Ovaj broj, nažalost, nije preuveličan." Kao razloge za ovu procenu, Pech je naveo pad prodaje automobila, slabljenje tržišta električnih automobila i sve veća konkurencija iz Kine.
U saopštenju FIEV stoji da kriza dolazi kao posledica niza događaja, kao što su COVID, kriza poluprovodnika, značajno povećanje cena sirovina, transporta i energenata. Tome značajno doprinose i zahtevan prelazak na električne automobile od 2035. godine, konkurencija iz kine i novi propisi. Od 2019. godine sektor proizvodnje automobilskih komponenti beleži pad prometa za 10 % i smanjenje broja zaposlenih od 17 procenata.
U tom kontekstu, FIEV, koji okuplja 300 kompanija koje zapošljavaju oko 60.000 ljudi, predlaže da se promeni rok za prelazak na električne automobile 2035. godine, povrati konkurentnost, i da se stvore novi uslovi za oživljavanje francuske i evropske automobilske industrije.
Foto: FIEV
Automagazin.rs