AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Put je sada online: Bosch čini parkiranje jednostavnijim i praktičnijim

Put je sada online: Bosch čini parkiranje jednostavnijim i praktičnijim

Potraga za slobodnim mestom za parkiranje u gradskim središtima i javnim garažama svakodnevna je obaveza vozača koja kida živce i troši vreme. No, ubrzo to možda više neće biti tako. Bosch je razvio rešenja za izradu karata sa slobodnim parking mestima u stvarnom vremenu uz pomoć bežičnih senzora ugrađenih u trotoar.

Ti senzori prepoznaju da li je parking mesto zauzeto ili ne, i dele te informacije putem interneta. U budućnosti će čak i automobili koji prolaze pored slobodnih parking mesta moći o njima da izveštavaju. Ultrazvučni senzori ugrađeni u mnoge savremene automobile kao podrška funkcijama za pomoć pri parkiranju prepoznaju slobodna mesta duž puta. Budući da su mnoga vozila sada umrežena, ta se informacija može i preneti putem interneta i prikazati na karti u stvarnom vremenu. Prenošenje ovih informacija u stvarnom vremenu na pametne telefone korisnika ili direktno na uređaje za navigaciju u njihovim automobilima može skratiti potragu za parking mestima koja vozačima često zadaje muke. “Ovim rešenjima Bosch pokazuje kako senzori i internet povezanost mogu izuzetno olakšati svakodnevne živote mnogih ljudi, čak i kada je parkiranje u pitanju. Naše rešenje vozačima nudi više praktičnosti i štedi im vreme”, kaže dr. Dirk Hoheisel, član Bosch Upravnog odbora i odgovorna osoba za automobilsku elektroniku.

 

Rešenje je predstavljeno na Boschovoj konferenciji ConnectedWorld u Berlinu. Međunarodni sastanak na nivou branše odvijao se u Berlinu 17. i 18. februara 2015, a na njemu su predstavljena rešenja za povezani svet.

Potraga za parking mestima: frustrirajuća, skupa i štetna za okolinu


Prema anketi među vozačima koju je sproveo evropski lider na tržištu na području upravljanja parkiranjem, u Nemačkoj prosečna potraga za parking mestom traje deset minuta. Anketa otkriva da Nemci voze 4,5 kilometara kada traže mesto za parkiranje, što rezultira troškovima vozila od 1,35 evra po potrazi. Ukratko, što brže ljudi nađu parking mesto, to će iskustvo biti manje frustrirajuće, skupo i štetno za okolinu. Rešenje koje je razvio Bosch moglo bi znatno da doprinese toj promeni. Bežični senzori postavljeni u trotoar ugrađeni su u stabilna, polukružna plastična kućišta slična onima koja se koriste za označavanje traka na putevima. Bežični senzor može da prepozna da li je nad njim parkiran automobil. Sitni energetski štedljiv radijski odašiljač u senzoru prenosi te informacije na prijemnik (slično kućnom wi-fi ruteru) koji može da prikuplja podatke sa stotinu senzora.


„Informacije o statusu tada se prenose putem interneta u bazu podataka. Softverski program stvara kartu za parkiranje određenog područja praktično u stvarnom vremenu”, napominje dr. Rolf Nicodemus, vođa projekta Connected Parking u Boschu. „Zaisno od primene, možemo da razgovaramo o nivou u javnoj garaži, ulici ili celom gradskom središtu.”

Put je sada online: Bosch čini parkiranje jednostavnijim i praktičnijim

Mikroelektromehanički (MEMS) senzori: „Čula” moderne tehnologije - Šematski prikaz umreženog MEMS senzora. Svakim malenim senzorom Bosch pomaže u izgradnji interneta stvari i usluga. U budućnosti će mnogi predmeti prijavljivati svoj status putem mreže, što omogućava niz novih funkcija i poslovnih modela. Sadrže mikroskopske konstrukcije koje mogu da mere ubrzanje, vazdušni pritisak, zvuk, temperaturu ili Zemljino magnetno polje. Opremljeni minijaturnom baterijom i sitnim radijskim interfejsom, ovi MEMS senzori mogu na primer da pošalju svoja očitavanja putem interneta na korisnikov pametni telefon.



Energetski štedljiva bežična tehnologija


Još je jedna prednost novog razvoja je što senzori mogu da ostanu na istom mestu nekoliko godina, čime se eliminišu vreme i trošak koji su potrebni za promenu baterija ili senzora. Napajanje traje toliko dugo jer senzori zahtevaju izuzetno malo energije za prenos podataka i sadrže i napredni sistem upravljanja energijom, što zamenjuje komplikovane kablove sklone kvarovima. „Povezano parkiranje demonstrira kako će Bosch aktivno da oblikuje povezani svet. Senzori, softver i usluge – to je naš program ‘3S’(Sensors, software, and services) za poslovno područje umrežavanja. Koristimo senzore za beleženje podataka o okolini, a softver za pretvaranje informacija u iskoristive podatke. Usluga koja nastaje kao rezultat korisnicima nudi jasne prednosti”, kaže Dirk Hoheisel.


Prepoznavanje mesta pri vožnji u prolazu


Još jedno Bosch rešenje omogućava automobilima da prepoznaju parking mesta dok prolaze pored njih. „Mnogi automobili već imaju funkcije za pomoć pri parkiranju, što znači da su opremljeni i Bosch ultrazvučnim senzorima”, naglašava Nicodemus.


„Dok vozila prolaze, ti senzori prepoznaju mesta između automobila parkiranih duž puta. Budući da je i sve više automobila online, ta informacija može da se prenese u bazu podataka pri velikoj brzini.” Što više automobila učestvuje u ovom sistemu, karta je detaljnija i ažuriranija.


Bosch PR

Bosch: ideje zaposlenih štede 395 miliona evra

Bosch: ideje zaposlenih štede 395 miliona evra

Već 90 godina Bosch sistemski profitira od kreativnosti i inovativnog duha svojih zaposlenih. Kompanija je u posljednjih deset godina samo u Nemačkoj uštedela oko 395 miliona evra zahvaljujući predlozima za poboljšanje njenih zaposlenih...

Honda Civic Type-R snimljena pre premijere (FOTO)

Honda Civic Type-R snimljena pre premijere (FOTO)

Serijska verzija Honde Civic Type R snimljena je, samo nekoliko dana pre zvanične premijere. Ono što sigurno raduje, jeste činjenica da je serijski model zadržao veliko zadnje krilo, četiri izduvna završetka i proširene blatobrane...

Seat - prvi snimak koncepta SUV modela

Seat - prvi snimak koncepta SUV modela

Seat u svojoj ponudi nema vozilo kategorije SUV. To će se uskoro promeniti. Španska marka je u prošlosti predstavila dva SUV koncepta - Tribu i IBX, a ove godine stiže treći...

Koncept Nissan Sway stiže u Ženevu

Koncept Nissan Sway stiže u Ženevu

Inovativan dizajn i kvalitetna tehnika učinila je od modela Nissan Qashqai i Juke veoma uspešne modele na tržištu. Šta bi se dogodilo, alo bi Nissan upotrebio istu strategiju i standardne kvaliteta na mali hatchback?

Alfa Romeo na Međunarodnom salonu automobila u Ženevi

Alfa Romeo na Međunarodnom salonu automobila u Ženevi

Alfa Romeo se vraća na Sajam automobila u Ženevi sa još jednim visoko uticajnim štandom. Još jednom, sportski duh ovog brenda je u centru pažnje uz neverovatne modele Spider, visokih performansi i vanvremenske klasike koji zajedno daju snažan naglasak jedinstvenosti ovog brenda na svetskoj sceni auto industrije.

Jaguar Type 00 Concept
Slika nedelje