Honda uvodi prvi svetski intuitivni sigurnosni tempomat sistem
Honda će uvesti prvi intuitivni sitem za kontrolu brzine na svetu, poznat kao Inteligentno prilagodljivi tempomat (i-ACC), koji može predvideti i automatski reagovati na druga vozila koja „seku“ traku u kojoj se nalazi Vaše vozilo...
Na osnovu obimnog istraživanja u praksi i tipičnih evropskih stilova vožnje, Hondin inteligentno prilagodljiv tempomat (i-ACC) koristi kameru i radar kako bi registrovao položaje drugih vozila na putu. Nakon toga primenjuje algoritam kako bi predvideo verovatnoću preseka putanje od strane drugih vozila u blizini, omogućavajući vozilu da reaguje brzo, sigurno i udobno.
Pogledajte vest: Honda CR-V 2015.
I-ACC će svoju premijeru imati ove godine kao deo novog evropskog modela CR-V, koji je do sada pravljen sa standardnim prilagodljivim tempomatom. Standardni ACC sistem zadržava prethodno odabranu brzinu kretanja, koja je smanjena samo zbog održavanja bezbednog odstojanja od automobila koji se nalazi ispred. Međutim, ukoliko vozilo iz susedne trake preseče Vašu putanju, tradicionalni ACC sistem reaguje kasnije zbog čega je potrebno jače kočenje.
Novi i-ACC sistem je u stanju da izračuna verovatnoću preseka vaše putanje i do 5 sekundi pre nego se ona dogodi, tako da vozač ima vremena da reaguje na predstojeću situaciju, koje možda nije bio ni svestan. U ovom slučaju, sistem primenjuje samo blagu kočnicu u početku, na ekranu ispred vozača se pojavljuje ikonica koja vozača obaveštava o razlogu usporavanja, zatim sistem aktivira kočenje kako bi prilagodio brzinu i zadržao bezbedno rastojanje.Dr. Kleinehagenbrock, koji je odgovoran za i-ACC u Honda R&D Evropa (Deutschland) GmbH, kaže: „i-ACC koristi tempomat sisteme na potpuno novom nivou, nudeći ono što mi nazivamo “intuitivna bezbednost”.
I-ACC prepoznaje stranu puta kojom vozite bilo da ste u Velikoj Britaniji ili na Evropskom kontinentu, automatski registruje koje susedno vozilo je najkritičnije kako biste bili svesni u svakom trenutku.
Pogledajte: Test - Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel.
I-ACC je rezultat istraživanja i razvoja projekta koji je međunarodni tim Honde za Evropu i Japan, posebno dizajnirao za evropske puteve. Istraživanja ponašanja vozača sprovođena su širom Evrope kako bi se razvio ovakav algoritam.
Dr. Schmuedderich, koji je odgovoran za i-ACC u Honda Istaživačkom Institutu u Evropi GmbH kaže: “i-ACC je značajan korak napred i značajan korak ka novoj generaciji sistema za pomoć vozačima da u vožnji predvide ponašanje drugih učesnika u saobraćaju. “
*I-ACC će biti dostupan uz evropski model CR-V 2015, samo uz model Executive.
Automagazin.rs