Mercedes-Benz E: Facelift za kupe i kabriolet

Posle otkrivanja modernizovanog sedana i karavana Mercedes-Benz E-Klasa, nemački proizvođač nije dugo čekao da javnosti virtuelno predstavi modernizovani kupe i kabriolet. Kompletno modernizovana serija E-Klasa u svim karoserijskim verzijama, zvanično će biti predstavljena na autosalonu u Detroitu. U ponudi će modernizovani E Coupe i Cabrio biti sa devet benzinskih i dizel motora...

Mercedes-Benz E-Klasa kupe i kabrio dobile su novi izgled branika i mreže hladnjaka, koja sada ima samo jednu vodoravnu "lajsnu" na sredini, umesto dostadašnje dve. Tradicionalna modelska serija više nema svoj tipičan detalj: četiri podeljena svetla napred. U borbu sa konkurentima, modernizovana E-Klasa ulazi sa dinamičnijim dizajnom, ali sa manje oštrih linija. Maska hladnjaka je izraženija, ali ima zaobljenije linije.
Za razliku od sedana i karavana, sa bokova nisu nestale "izbočine" iznad zadnjih blatobrana, koji su asocirali na prve Mercedes automobile sa samonosećom karoserijom. Promenjena su i zadnja svetla, koja su dobila oblije linije i izgledaju uže. Promene je pretrpeo i zadnji branik, a zadržano je u malo bočno staklo u zadnjem delu. Kabriolet verzija je zadržala tradicionalni platneni krov.

Pod haubom ćemo naći šest benzinskih motora snage od 135 do 300 kW (184 - 408 KS). Osnovnu motorizaciju predstavlja dvolitarski 4-cilindarski turbo motor, koji pokreće verziju E 200, koji razvija 135 kW i 300 Nm. Sledi ga isti motor, ali snage 155 kW i maksimalnog obrtnog momenta 350 Nm. Ovaj BlueDirect agregat se može pohvaliti sistemom direktnog ubrizgavanja goriva. Šestocilindarski motori imaju zapreminu 3.5 litara i razvijaju 185 kW (E 300) i 225 kW (E350). Novitet je trolitarski šestocilindarski motor E 400, opremljen sa dva turbopunjača i razvija 245 kW i 480 Nm. Na vrhu ponude benzinskih motora se nalazi osmocilindarski motor zapremine 4,7 litata, koji razvija 300 kW i 600 Nm. Ovaj agregat pokreće model Mercedes-Benz E 500.

Tri dizelska motora pokrivaju spektar snage od 125 kW do 195 kW (170-265 KS). Model E 220 CDI pokreće 4-cilindarski motor zapremine 2,14 litara, koju sledi verzija E 250 CDI od 150 kW i 500 Nm. Vrhunac ponude predstavlja trolitarski šestocilindarski motor E 350 CDI BlueTec, koji razvija 195 kW i 620 Nm. Snaga se prenosi preko sedmostepenog menjača 7G-Tronic Plus, sa novim manuelnim modom. Komanda menjača se više ne nalazi na centralnom tunelu, već iza volana sa desne strane. Šestostepeni manuelni menjač, biće dostupan kasnije.

Oslanjanje se može pohvaliti elektronski kontrolisanim amortizerima, čija karakteristika se može promeniti pritiskom na dugme. Pojačivač upravljača je elektromehanički. Kao što smo očekivali, Mercedes-Benz je na visini zadatka, kada su u pitanju bezbednosni sistemi. Novina je stereokamera instalirana blizu unutrašnjeg retrovizora, koja snima objekte do udaljenosti od 50 metara u 3D tehnologiji: vozila, pešake i saobraćajne znakove. Naravno, tu su i već dobro poznati sistemi za prevenciju sudara, kao što su Collision Prevention Assist, Attention Assist, radarski tempomat Distronic Plus, BAS Plus, Pre-Safe Brake i Pre-Safe Plus. U ponudi su i sistemi za automatsko parkiranje, raspoznavanje znakova i kamera koja "gleda" oko automobila.

I modernizavni E Coupe i Cabrio, dobili su modernizovani trokraki volan, kao i unapređenu središnju konzolu. Kabriolet može biti opremljen sistemom Aircap, koji redukuje vazduh koji stiže u kabinu u vožnji sa otvorenim krovom, a automatski se isključuje pri brzinama preko 40 km/h. U standardnu opremu spadaju CD/MP3 audio sistem, USB i Bluetooth.
Sve četiri karoserijske verzije E-Klasa biće predstavljene na autosalnu u Detroitu.



Automagazin.rs