AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Monza koncept: Ovo je sutrašnjica Opela

Monza koncept: Ovo je sutrašnjica Opela

Lak, sportski izgled u spoljašnjem delu, jedinstvena projekciona tehnologija u unutrašnjosti u kombinaciji sa prilagodljivom povezivošću i modularni dizajn koji omogućava održive pogonske sisteme bez premca – Opel Monza je elegantna, ultra-moderna efikasnost na četiri točka...

Monza koncept: Ovo je sutrašnjica Opela

Ona predstavlja uzor za sledeću generaciju Opelovih automobila. Revolucionarni konceptni automobil imaće svetsku premijeru na Međunarodnom sajmu automobila (IAA) u Frankfurtu od 12 – 22. septembra, i pokazaće šta se može očekivati od Opela u budućnosti.

“Koncept Monza predstavlja Opelov automobil budućnosti”, kaže izvršni direktor Opela, Dr. Karl-Tomas Nojman. “S jedne strane, on je oličenje svega što već karakteriše Opel – spoj nemačke preciznosti sa inovativnom tehnologijom obavijen dizajnom koji osvaja. Pored toga, on se obraća temama na koje će biti usredsređen razvoj Opelovih automobila sledećih generacija: maksimalna povezivost i optimalna efikasnost.”

“Povezivost demonstrira pionirska LED projekciona tehnologija na instrument displeju i displeju info-zabavnog sistema. Efikasnost se ispoljava na mnogo načina, sa lakim dizajnom, optimalnom upotrebom prostora u unutrašnjosti, i naprednom tehnologijom pogonske grupe. Koncept Monza je zasnovan na povećanoj elektrifikaciji automobila u svakodnevnoj vožnji, počev od produživača dometa do gorivne ćelije. A, kada je u pitanju stil, izražavamo čistu efikasnost kroz, svedenu i sportsku interpretaciju naših tipičnih vajarskih oblika. Opel Monza nije ništa manje od naše vizije budućnosti automobila.”

Monza koncept: Ovo je sutrašnjica Opela

Lakoća: Stil odražava sportsku efikasnost, pre nego li čistu snagu mišića

Jedna Opel Monza je već imala svetsku premijeru na sajmu IAA 1977: bio je to veliki kupe sa 6-cilindarskim motorom prefinjenog rada. Monza se proizvodila do 1986. godine i dugo vremena nakon toga je pripadala u elitni krug ikoničnih automobila. Koncept nove Monze sledi taj trag: Prelepo oblikovana hauba sa upadljivim centralnim naborom nastavlja tradiciju prednjeg dela modela Monza, sa tipičnim Opelovim naborom. Veliki otvori za vazduh u obliku bumeranga ispred lukova iznad točkova, dopunjuju elegantnu hromiranu liniju, koja sa ponosom nosi logo brenda.

Sa konceptom Monza, dizajneri iz tima Marka Adamsa uvode novu interpretaciju vajarskog dizajna koji je prvi put ušao u proivodnju sa modelom Insignia. Izabrane upadljive linije, dizajn velike preciznosti i savršene jednostavne konture i dalje su u srži evoluirajuće filosofije dizajna koja se naziva “Spoj vajarskog umeća i nemačke preciznosti.” Ali nova, sportska privlačnost demonstrira ukupnu efikasnost automobila. “Ovo je sledeći smeo korak na našem putu u budućnost, međutim, mi istovremeno pokazujemo da smo uspostavili dosledan dizajn u koji ljudi mogu da grade svoje poverenje”, kaže Mark Adams, direktor za dizajn u Opelu.

Monza koncept: Ovo je sutrašnjica Opela

Vajarske površine 4,69 metara dugog, 4-sedog koncepta Monza, oblikovane su po ugledu na okeanske talase koji se razbijaju o obalu. Ove tečne površine daju izgled lakoće, koji je dramatično istaknut bočnim pragovima koji se gube ispred lukova prednjih točkova. Ovaj jedinstven stilski element nadahnut je uskim strukom hrta, koji kao da trči na vrhovima prstiju sa moćnom elegancijom. Dizajn bočnih strana karoserije koncepta Monza omogućava lak ulazak i izlazak putnicima u prednjem i zadnjem delu vozila, naglašavajući istaknute, sportske lukove iznad zadnjih točkova, koji su iste širine kao i u prednjem delu.

Krovna linija koncepta Monza je naročito sofisticirana – na početku se pruža u polukružnoj liniji, kao kod klasičnog kupea, a onda, neposredno pre nego što dođe do zadnjih vrata lako se podiže na gore. Uprkos sportskom izgledu ravnoj silueti, sa visinom od svega 1,31 metara, kod ovog automobila se niti gubi prostor u prtljažniku – zapremine 500 litara – niti su putnici uskraćeni za prostor oko glave. Ovo je postignuto zahvaljujući činjenici da je čitava struktura kokpita oko 15 centimetara niža u odnosu na onu kod konvencionalnih modela. Zapravo, koncept Monza  nudi isti prostran odeljak za putnike kao i automobil srednje veličine.

Monza koncept: Ovo je sutrašnjica Opela

Ekspanzivna vrata omogućavaju maksimalnu funkcionalnost, sa spektakularnim izgledom prilikom otvaranja. Ona se podižu gore kao raširena krila kondora, dajući neometan pogled u prostranu, otvorenu putničku kabinu zahvaljujući nepostojanju B-stubova.

Povezivost: Efikasan i dobro povezan sa budućnošću automobila

Efikasnost i povezivost su u fokusu razvoja za sledeću generaciju modela Opel. Koncept Monza nudi fascinantnu najavu ovih razvojnih planova. Kada se nađete za upravljačem, Monza vas odvodi u potpuno nov i drugačiji svet instrumenata i info-zabaavnog sistema. Originalna Monza je takođe bila znatno ipred svoga vremena pre 35 godina, sa digitalnim displejom u kokpitu.

Koncept Monza nastavlja sa inovacijama vrhunske LED projekcione tehnologije. Vozači više ne moraju da traže pogledom odgovarajuće, pojedinačne, odvojene monitore koji prikazuju različite informacije; umesto toga, pred njima je, široka, izvajana instrument ploča koja se pruža od jednih do drugih vrata, a koja služi kao jedinstvena projekciona površina. Informacije i dekorativni elementi se prikazuju na površini, koju vozač može da prilagodi svojim potrebama, ukusu ili raspoloženju. Ukupno 18 LED projektora čine prilagodljiv multi-funcionalan displej. To je svetska premijera kod automobila. Već oprobana u salama za razna dešavanja, ova tehnologija izazvala je senzaciju na značajnim dešavanjima, kakvo je bila proslava jubileja kraljice Elizabete, a Opelovi dizajneri su prvi kojima je palo na pamet da je ugrade u automobil. 3D grafika je impresina i uključuje sve važne funkcije počev od preciznih informacija o vozaču i automobilu do opcija interneta i komunikacija, kao i dekorativne elemente. I oblast na kojoj se prikazuje informacija i pozadina mogu se pojedinačno konfigurisati, a upravljanje se vrši pomoću glasovnih i komandi na upravljaču.

Monza koncept: Ovo je sutrašnjica Opela

Efikasnost i jednostavnost su takođe prioriteti: kada je na redu bilo pitanje kako displeji prenose informacije, Opelovi inženjeri usredsredili su se na najbolji i najličniji način kako bi relevantne podatke učinili dostupnim vozaču. Pristup koji je primenjen bio je “pojednostavljivanje mnoštva”, tako da se detalji na  automobilu, navigacija i podešenja pametnog telefona i priključci, pojavljuju samo kada je to potrebno ili kada se zahteva. Na taj način, vozači mogu da koriste velik broj informacija bez da budu zasuti tekstom ili slikama. Ovo takođe čini koncept Monza modelom budućih HMI (humano-mašinski interfejs) sistema, obzirom da je dizajn njegovog enterijera zasnovan na poslednjim istraživanjima u ovoj oblasti.

Monza koncept: Ovo je sutrašnjica Opela

Ovo se odnosi i na sadržajnu povezivost pametnog telefona u konceptu Monza. Sa tri sveta povezivosti – koji se nazivaju ME, US i ALL – vozači mogu da se usredsrede isključivo na sopstveno vozno iskustvo, ili da uspostave kontakt sa prijateljima i porodicom, ili čak da se povežu sa čitavom internet zajednicom. U ME režimu, info-zabavni sistem bukvalno isključuje pametni telefon vozača i daje prioritet informacijama vezanim za vožnju. US režim omogućava putnicima automobila koncepta Monza da se povežu sa grupom izabranih ljudi kao što su prijatelji i članovi porodice: oni se mogu prijaviti na info-zabavni sistem automobila pomoću sopstvenog komunikacionog uređaja i razmenjivati informacije, muziku i slike, ćaskati i ugovarati sastanke, itd. ALL režim ide dalje od US režima. On omogućava vozaču povezivanje sa, doslovno, čitavim spoljnim svetom. Vozači mogu, na primer, spontano da obaveste o putu kojim planiraju da idu pomoću tableta ili pametnog telefona, tako da drugi ljudi mogu da im se priključe u vožnji tim putem – čime se omogućava nova vrsta instant deljenja automobila. Sa ovom pionirskom info-zabavnom i tehnologijom povezivosti, koncept Monza prikazuje koliko daleko gledaju Opelovi dizajneri i inženjeri,  kako bi sledeća generacija automobila doprinela skladnom, povezanom društvu.

Trendseterska senzorska i tehnologija povezivosti u konceptu Monza ima da ponudi još više: ona donosi pregled unapređenja sistema “automobil-automobil” i  “automobil-X”  koji predstavljaju preduslov za buduću autonomnu vožnju, a Opelovo odeljenje za istraživanje već radi o ovoj oblasti. Sveobuhvatno povezujući subjekte na putu, moguće je unaprediti međusobnu komunikaciju, kao i bezbednost, pošto se opasne situacije u saobračaju registruju brže i preciznije nego pre.

Monza koncept: Ovo je sutrašnjica Opela

Fleksibilnost: Modularni dizajn radi raznovrsnosti pogonske grupe

Koncept Monza je zasnovan na modularnom dizajnu, kako bi se omogućila najveća moguća fleksibilnost, kada je u pitanju izbor pogonskog sistema. Ostvariv je čitav niz održivih pogonskih grupa zasnovanih na sve većoj elektrifikaciji autombila. Kod koncepta Monza koji će biti prikazan na sajmu u Frankfurtu, inženjeri su osmislili električni pogon sa produživačem dometa na KPG (komprimovani prirodni gas) – što je još jedno poboljšanje pionirske tehnologije modela Ampera. 3-cilindarski 1.0 SIDI turbo motor nove generacije, koji će takođe imati premijeru na IAA – preuzima na sebe zadatak kao produživač dometa. Ali on to čini sa prirodnim gasom umesto benzina, dodatno poboljšavajući emisiju CO2 kod ovog automobila. Svojim vizionarskim pristupm, Opel nastavlja da kombinuje potencijal električnog pogona sa prednostima motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

Monza koncept: Ovo je sutrašnjica Opela

“Imamo jasnu viziju Opelovih automobila u budućnosti, i imamo jasnu strategiju kako da ostvarimo ovaj cilj. Koncept Monza daje ovoj strategiji nepogrešiv identitet”, kaže Dr. Karl-Tomas Nojman. “On je oličenje onoga što kupci mogu da očekuju od nas u dolazećim godinama; ne samo kada je u pitanju dizajn, već i  po pitanju efikasnosti i povezivosti između vozača i internet zajednice. Na taj način se već sada predviđa buduća automobilska svakodnevica, tako da ovaj model postaje važan izvor inspiracije na putu ka tom odredištu – i to ne samo za Opel.”

Opel

Brabus 850 6.0 Biturbo iBusiness: Sportista sa kravatom

Brabus 850 6.0 Biturbo iBusiness: Sportista sa kravatom

U Brabusu su baš požurili. Dok Mercedes-Benz S-Klasa nove generacije (W222) putuje ka salonima širom sveta, nemačka kompanija za modifikaciju automobila za trokrakom zvezdom u znaku, ne njegovoj bazi je napravila specijalnu multimedijalnu menadžersku limizinu, koja je sporobna na nekim autputevima da "juri" 350 km/h...

Održana manifestacija 24 sata elegancije

Održana manifestacija 24 sata elegancije

U Beogradu je održan društveni događaj godine „24 sata Elegancije - Concours d’Elegance & Luxury salon”, koji je svojim retkim, bogatim sadržajem i veoma rafiniranim segmentima okupio sve ljubitelje skupocenih klasičnih automobila i luksuznih predmeta kvalitetne ručne izrade...

Lukoil Srbija - Pokrenimo motor ljubavi

Lukoil Srbija - Pokrenimo motor ljubavi

Pod geslom „Pokrenimo motor ljubavi“, a povodom desetogodišnjice poslovanja kompanije „LUKOIL Srbija“, 11. septembra sa početkom u 12.30, Osnovnoj školi „Nada Purić“ iz Valjeva biće uručena donacija i organizovan zabavni program, sportske aktivnosti i likovni konkurs za učenike...

Koncept Opel Monza u centru pažnje na Samitu budućnosti

Koncept Opel Monza u centru pažnje na Samitu budućnosti

Pred 65. Međunarodni sajam automobila u Frankfurtu, proizvođači, političari, naučnici i predstavnici Asocijacije proizvođača automobila okupili su se na događaju „Samit budućnosti“ (“Future Summit”), koji je organizovao Zeit, vodeći nemački nedeljnik. Glavni govornik bio je Dr. Karl-Tomas Nojman, izvršni direktor kompanije Adam Opel AG.

Audi A3 Cabriolet: Nova generacija predstavljena zvanično

Audi A3 Cabriolet: Nova generacija predstavljena zvanično

Ono što je Audi obećao, to se i dogodilo. Na svetlst dana (pardon, interneta) izašle su zvanične fotografije, video snimci i informacije o novoj generaciji modela A3 Cabriolet. Fotografije nam potvrđuju ono što smo i očekivali - novi Audi A3 Cabrio neće imati skraćenu "zadnjicu" specifičnu za hatchback modele...

Lamborghini Murcielago kao radni sto + FOTO

Lamborghini Murcielago kao radni sto + FOTO

Sve smo to već videli - frižider na temu modela Cinquecento, bilijarski sto od Mustanga ili stolica napravljena od sedišta Ferrarija. Sada je pred nama nešto sasvim novo, a posebno će obradovati fanove automobila sa znakom bika...

Druženje sa Alfa Romeo Giuliettom

Druženje sa Alfa Romeo Giuliettom

Nezaboravnom vožnjom gradskim ulicama od FIAT centra, donjeg Dorćola pa sve do Sportskog centra „Milan Gale Muškatirović“, sa Alfa Romeo Giuliettom, blogeri su upotpunili subotnje toplo septembarsko popodne...

Nova Toyota Corolla - Pet Euro NCAP zvezdica bez problema

Nova Toyota Corolla - Pet Euro NCAP zvezdica bez problema

Nova Corolla je postigla ovako dobar rezultat zbog primene visokih Toyotinih standarda za aktivnu i pasivnu bezbednost. Struktura koja efikasno raspršuje silu sudara kroz okvir je primenjena na prednjim i bočnim stranama, kako bi se smanjila deformacija kabine u slučaju sudara...

Renault Megane 2014: Fluentni facelift i novi motor

Renault Megane 2014: Fluentni facelift i novi motor

Prema nekim izvorima, Renault je na međunarodni sajam automobila u Frankfurtu trebao da doveze novu generaciju modela Megane, ali realnost je nešto jednostavnija. Francuski proizvođač automobila, na IAA u Frankfurtu će prikazati facelift aktuelnog Megane-a, čije fotografije vam upravo otkrivamo...

Dacia Duster Extreme 1.2 Tce 130 4x4
Slika nedelje