AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Hidraulični hibridni pogon iz Boscha: Praktičan i zabavan za vožnju

Hidraulični hibridni pogon iz Boscha: Praktičan i zabavan za vožnju

Boschov novi hidraulični, potpuno hibridni pogon obezbeđuje i uštedu goriva i uživanje u vožnji. Tehnologija koju Bosch razvija u saradnji sa PSA Peugeot Citroen, ima jasan cilj: da obezbedi hidraulični hibridni pogon koji će značajno da smanji potrošnju goriva i emisiju CO2 u kompaktnim automobilima...

Sistem je takođe namenjen za putničke automobile iz drugih segmenata, kao i za laka dostavna vozila koja se koriste u urbanim sredinama.

Dizajn hidrauličnog hibrida omogućava “boost” efekat koji bi normalno bio dostupan samo u kompleksnim električnim pogonima. Konvencionalni motor sa unutrašnjim sagorevanjem se kombinuje sa hidrauličnim jedinicama i akumulatorom sa azotom pod pritiskom kako bi obezbedili kratko dodatno ubrzanje. Hibridni sistem je u stanju da podrži i benzinske i dizel motore u uslovima u kojima oni nisu optimalno efikasni.

“Power-split” koncept (koncept podele snage) omogućava razne opcije vožnje. Za kratka putovanja može se koristiti ušteđena energija sa hidraulično generisanom snagom. U tom slučaju motor sa unurašnjim sagorevanjem ostaje neaktivan, a vozilo ne emituje izduvne gasove. Za duža putovanja, ili pri bržim vožnjama, ubrzavanje obezbeđuje motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Alternativno, ova dva tipa pogona mogu i da se kombinuju. U ovom slučaju, energija sačuvana u hidrauličnom sistemu i gorivo koje se sagori u motoru sa unutrašnjim sagorevanjem zajedno pokreću  vozilo, što takođe omogućava kratak “boost” efekat.

Bosch i PSA Peugeot Citroen vide veliki potencijal u ovoj tehnologiji. U novom evropskom ciklusu vožnje, ovaj sistem omogućava uštedu goriva i do 30 posto u poređenju sa konvencionalnim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. U  gradskoj vožnji, ovaj procenat iznosi i do 45 posto. Kao rezultat toga, broj kompaktnih automobila može značajno da se poveća korišćenjem ovog alternativnog pogona. Veća efikasnost je omogućena jer su ove dve komponente usklađene.

Štaviše, hibridni sistem uspeva da iskoristi energiju koja bi inače bila izgubljena. Kočenje, na primer, brzo puni hidraulični akumulator: kinetička energija koja se oslobađa tokom kočenja se konvertuje u hidrauličnu energiju i skladišti u akumulatoru pod pritiskom. Normalno, ova energija bi bila izgubljena, tj. pretvorila bi se u toplotu prilikom trenja obloga kočnica. Prednosti hibridnog pogona su podjednako očigledne i pri konstantnim brzinama. U ovom slučaju, motor može da se pokrene u efikasnom rasponu, a u isto vreme se akumulator puni hidrauličnom energijom.

Hidraulični hibridni pogon iz Boscha: Praktičan i zabavan za vožnju

Šematski prikaz hidrauličnog hibrida: Kao dodatak konvencionalnom motoru sa unutrašnjim sagorevanjem, hidraulični hibridni pogon takođe ima i akumulator (posudu) pod pritiskom i rezervoar.

 

Ovaj hidrauličko-mehanički sistem omogućava hibridni pogon koji je jeftin, robustan i lak za servisiranje. S obzirom na to da mu nije potrebna nikakva specijalna infrastruktura, može da se koristi širom sveta.

Detaljan tehnički opis rada

Kao dodatak konvencionalnim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, hidraulični hibridni pogon takođe uključuje i akumulator pod pritiskom i rezervoar. Hidraulične jedinice kompresuju gasne „jastučiće“ koristeći hidrauličnu tečnost. Tečnost i gas se nalaze odvojeni jedno od drugog. Gasni „jastučići“ skladište energiju tako što se gas kompresuje slično kao opruga. U tom trenutku, pritisak u sistemu je 300 bara. Količina energije koja može da se skladišti u akumulatoru pod pritiskom zavisi od veličine sistema. Čim se pritisak u akumulatoru oslobodi, sistem radi obrnuto. Gas se ponovo širi, proizvodeći silu pritiska na hidrauličnu tečnost i pokrećući hidraulični motor. Motor koristi uskladištenu energiju i isporučuje je nazad vozilu putem prenosnika.

Istina je da akumulator pod pritiskom ima ograničen kapacitet i raspon u odnosu na litijum-jonske akumulatore koji se nalaze u električnim automobilima. Svejedno, ovaj sistem se mnogo brže i efikasnije puni i bolje koristi dodatnu energiju koju obezbeđuje motor sa unutrašnjim sagorevanjem.

Saradnja između Boscha i PSA

Bliska saradnja između Boscha i PSA Peugeot Citroen počela je još 2008. kada je došlo do saradnje inženjerskih sektora. Zahvaljujući ovom strateškom partnerstvu 2011. god. na tržištu se pojavio Peugeot 3008 HYbrid4, prvi u svetu serijski proizveden dizel hibridni putnički auto sa pogonom sa razdvojenim osovinama. PSA Peugeot Citroen je u bliskoj saradnji sa Boschom razvio električne komponente (električni motor, elektroniku, generator visokog napona) i specijalnu konstrukciju Elektronskog stabilizacionog programa ESP® za hibridna vozila. Koncept hibridnog pogona sada se takođe nalazi i u PSA-ovom Peugeotu 508 (u RXH karavanu kao i u HYbrid4 sedanu) i Citroenovim DS5 HYbrid4 modelima, za koje je Bosch obezbedio komponente električnog pogona.

Bosch

Video: Pagani Huayra u rukama majstora volana

Video: Pagani Huayra u rukama majstora volana

Pagani Huayra je hypersportski model sa centralno smeštenim Twin-turbo 6.0 V12 AMG motorom maskimalne snage 730 KS i maksimalnog obrtnog momenta 1.000 Nm. Chris Harris je britanski motorsportski novinac i specijalista za "likvidaciju" zadnjih pneumatika prekomernim bočnim klizanjem...

Modernizovana Škoda Yeti ima dva dizajna

Modernizovana Škoda Yeti ima dva dizajna

Krajem godine, do prvih kupaca će stići prvi primerci modela Škdoa Yeti sa unapređenim dizajnom. Jedna od novina biće mogućnost izbora gradskog ili terenskog dizajna nove Škode Yeti. Kao što smo očekivali, modernizovani Yeti je izgubio prednje kružna svetla...

Zašto se dešavaju saobraćajne nezgode?

Zašto se dešavaju saobraćajne nezgode?

Agencija za bezbednost saobraćaja podseća da se i tokom predstojećeg vikenda očekuje veći intenzitet saobraćaja na većini putnih pravaca u Republici Srbiji. Zato želimo da ukažemo vozačima na tipične greške koje u poslednje vreme dovode do saobraćajnih nezgoda, i na žalost stradanja ljudi u njima...

Audi Quattro Concept II: zvanične skice i informacije

Audi Quattro Concept II: zvanične skice i informacije

Novi koncept Audi Quattro je zvanično potvrđen. Nemačka kompanija će na domaćem međunarodnom salonu automobila u Frankfurtu prikazati novu studiju automobila Audi Quattro, ovoga puta sa tehnikom modela Audi A5. Pred nama su nove zvanične skice i informacije...

Video: Honda Civic Type R već brusi asfalt na Nurburgringu

Video: Honda Civic Type R već brusi asfalt na Nurburgringu

Na atmosferski motor zaboravite - novi Honda Civic Type R pokretaće četvorocilindarski 2.0 Turbo motor, koji razvija maksimalnu snagu od 300 KS! Kao što možemo videti na videu, novi Civic Type R biće dostupan u praktičnoj verziji sa 5 vrata, dok je prethodna generacija imala karoseriju sa troja vrata...

Koncept BMW M4: prve zvanične fotografije

Koncept BMW M4: prve zvanične fotografije

Do zvaničnog otkrivanja predprodukcijskoj koncpet modela BMW M4 (F82), ostalo je još samo nekoliko dana. Da nam čekanje na ovaj vrhunski sportski model bude što lakše, bavarski proizvođač nas je "počastio" sa nekoliko zvaničnih fotografija i informacija...

Modernizovani Audi A8 stiže za nekoliko dana + VIDEO

Modernizovani Audi A8 stiže za nekoliko dana + VIDEO

Atmosfera u segmentu najviše evropske klase postaje "zategnuta". Pre nekoliko nedelja, predstavljena je nova generacije Mercedes-Benz S-Klase (W222), a Audi je zvanično potvrdio, da će za nekoliko dana biti otkriven izgled modernizovanog A8 (D4). Najstariji iz velike troje biće BMW 7 (F01/F02), koji je prošle godine imao facelift...

Moćna Opel Cascada - 1.6 SIDI turbo 147 kW/200ks

Moćna Opel Cascada - 1.6 SIDI turbo 147 kW/200ks

147 kW/200 ks, 300 Nm maksimalnog obrtnog momenta i maksimalna brzina od 235 km/h – posebno snažna verzija nove generacije Opelovog 1.6l SIDI Turbo motora debitovaće u modelu Opel Cascada na ovogodišnjem Sajmu automobila u Frankfurtu (IAA) od 12.- 22. septembra...

Mercedes-Benz GLA - Prve zvanične informacije (FOTO + VIDEO)

Mercedes-Benz GLA - Prve zvanične informacije (FOTO + VIDEO)

Porodica kompaktnih automobila Mercedes-Benz je dobila novog člana - novi Mercedes-Benz GLA je konačno otkriven. Zvanična svetska premijera modela GLA biće održana na IAA u Frankfurtu, a nemačka kompanija je odlučila da u javnost plasira prve fotografije, informacije i video...

Toyota GR Yaris Rally1 - Ogier, Rallye Monte Carlo 2025
Slika nedelje