AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Kia će s prvom fabrikom za električna namenska vozila podstaći elektrifikovanu mobilnost

Kia će s prvom fabrikom za električna namenska vozila podstaći elektrifikovanu mobilnost

Kia Corporation, koja je usred prelaska u pružaoca održive mobilnosti, nedavno je objavila da će postaviti potpuno novi visokotehnološki pametni proizvodni pogon namenjen proizvodnji električnih namenskih vozila (PBV, eng. Purpose Built Vehicles)...

Gradnja pogona kreće u 1. polovini 2023. godine, a proizvodnja u 2. polovini 2025.
Inteligentno novo proizvodno središte za PBV-ove će biti izgrađeno unutar postojećeg Kijinog proizvodnog pogona u južnokorejskom gradu Hwaseong. Početak gradnje je najavljen za prvu polovinu 2023. godine, dok je komercijalna proizvodnja predviđena u drugoj polovini 2025. godine.


U fabrici će prvo proizvoditi oko 100.000 vozila godine s mogućnošću povećanja proizvodnje na 150.000 vozila godišnje, u skladu s rastom tržišta.


"Ovaj namenski objekat za PBV-ove je jedan od glavnih stubova naše strategije Plan S s kojim Kia želi steći vodeći položaj na svetskom tržištu," rekao je Ho Sung Song, predsednik i izvršni direktor Kia Corporation. "Na početku ćemo istraživati nova tržišta s varijantama PBV modela, a nakon toga ćemo postepeno širiti svoju prisutnost na globalnim tržištima s namenskim vozilima koja uključuju tehnologije autonomne vožnje."


Kijin prodor u sektor PBV-ova je ključni korak strategije Plan S s kojom Kia želi postati globalni lider na području rešenja održive mobilnosti


Kia pomoću strategije Plan S želi do 2030. postati vodeća na području PBV-ova. U kombinaciji s tehnologijom autonomne vožnje bi namenska vozila trebala predstavljati revolucionarna prevozna sredstva koja dodatno doprinose napretku društva.


Nova fabrika će sadržavati najsavremenije procese automatizacije u kombinaciji s naprednim tehnologijama koje smanjuju ugljične emisije tokom procesa proizvodnje. Pogon će biti opremljen i ekološki prihvatljivijim bojenjem i energetski štedljivim uređajima koji dodatno smanjuju uticaj na životnu sredinu.

Kia će s prvom fabrikom za električna namenska vozila podstaći elektrifikovanu mobilnost

Objekat će sadržati pionirski pametni proizvodni ekosistem E-FOREST kog pokreću podaci, povezivost i robotske tehnologije


E-FOREST je naziv Kijinog novog pametnog fabričkog ekosistema koji želi dostići inovacije u proizvodnim sistemima s organskim povezivanjem svega kako bi ostvario vrednost za klijente. "E" označava napredak u celoj industriji mobilnosti u smislu efikasnosti i ekonomičnosti. Takođe predstavlja ambiciju u dostizanju inovacija za svakoga, s povezivanjem elemenata kao što su veštačka inteligencija, robotska tehnologija i informaciono-komunikacione tehnologije (IKT) kako bi klijentima pružali najbolje proizvode. Ime „Forest" (šuma) odnosi se na ekosistem koji usklađuje sve te elemente kako bi delovali kao jedno.


Budućnost Kije


Kada pogon krene s radom u drugoj polovini 2025. godine u njemu će Kia proizvoditi srednje veliki PBV koji će biti prvo Kijino namensko vozilo. Zasnivaće se na Kijinoj skateboard platformi 'eS' koja je specijalno razvijena za PBV. Nova platforma se može prilagođavati različitim dimenzijama modela kao odgovor na različite zahteve klijenata. Nakon predstavljanja modela s kodnim imenom SW Kia će se raširiti na samovozeće PBV-ove mikro dimenzija, opštu logistiku, svežu hranu, shuttle prevoze i velike PBV-ove koji se mogu koristiti kao mobilne kancelarije ili prodavnice.


Svi modeli će biti opremljeni funkcijom OTA (Over the Air) koja će bežično nadgrađivati programsku opremu vozila u realnom vremenu, što će smanjiti troškove vlasništva i pojednostaviti upotrebu.


Automobilska grupacija Hyundai Motor Group koju čine Kia, Hyundai Motor Company i Genesis namerava do 2030. širom sveta prodati 3,23 miliona električnih vozila godišnje čime bi ostvarila 12 posto tržišnog udela na globalnom tržištu električnih vozila. Grupacija bi tako postala jedan od glavnih igrača na svetskom tržištu električnih vozila sa izuzetnim performansama i vrednošću koja premašuje konkurenciju. U prvom kvartalu 2022. Grupacija je prodala 76.801 električno vozilo, što je 73 posto više u odnosu na isti period prošle godine.


PR

Euro Sumar - Skuteri Sym Jet 14 i Jet X po starim cenama

Euro Sumar - Skuteri Sym Jet 14 i Jet X po starim cenama

Ograničena količina, trenutno dostupna na lageru, uz mesečnu ratu od samo 49, odnosno 40 evra. Uprkos činjenici da je u novije vreme ekologija prva tema u svim razgovorima o vozilima i saobraćaju, pri odluci o kupovini i dalje najviše uticaja imaju efikasnost i ekonomičnost prevoznog sredstva...

Skrivena blaga: tajne Renaultovih gluvih komora

Skrivena blaga: tajne Renaultovih gluvih komora

Renault Grupa raspolaže brojnim testnim i inženjerskim centrima u Francuskoj i svetu. Jedan takav centar, smešten u Aubevoyeu, je dom skrivenom blagu: gluvim komorama. U tim tajanstvenim komorama, izolovanim od zvučnih i elektromagnetnih talasa, opsežno se testiraju prototipi novih vozila...

Sajam automobila u Beogradu - za četiri dana 66.416 posetilaca

Sajam automobila u Beogradu - za četiri dana 66.416 posetilaca

DDOR BG CAR SHOW 07 i 14. MOTOPASSION su tokom četiri dana, koliko su trajali (uz novinarski dan, koji je manifestaciji prethodio) bili najveći auto-moto događaj te vrste u svetu i prva manifestacija te vrste u Evropi koja je održana nakon dvogodišnje pauze u organizaciji sajmova...

Renault predstavlja Scenic Vision - menja pojam automobila

Renault predstavlja Scenic Vision - menja pojam automobila

Svojim ciljevima, strategijom održivosti i predstavljanjem strateškog plana Renaulution, Renault Grupa i njene marke su pokrenule veliku transformaciju i trku za što većim količinama zamenile ciljem stvaranja komercijalne, ekološke i društvene vrednosti kako bi postigle ugljeničnu neutralnost u Evropi do 2040. i globalno do 2050...

Kalle Rovanpera - Toyota GR Yaris Hybrid Rally1
Slika nedelje