AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Sajam automobila u Ženevi: Alfa Romeo 4C

Sajam automobila u Ženevi: Alfa Romeo 4C

Konačna verzija modela Alfa Romeo 4C će imati svoj debi na 83. Međunarodnom Sajmu Automobila u Ženevi. Ovaj kupe sa središnjim motorom, pogonom na zadnje točkove i sa dva pojedinačna sedišta predstavlja suštinu jednog sportskog automobila u srcu Alfa Romeovog DNA :  performanse, italijanski stil i tehnička izvrsnost, nudeći maksimalno zadovoljstvo pri vožnji uz potpunu bezbednost...

Sajam automobila u Ženevi: Alfa Romeo 4C

Dizajniran od strane inženjera kuće Alfa Romeo i proizveden u fabrici Maserati u Modeni, ovaj novi kompaktni super automobil će se naći u prodaji 2013. godine, čime se obeležava povratak ovog italijanskog brenda u Sjedinjene Američke Države i početak plana rasta Alfa Romeo brenda na svetskom nivou.

Alfa Romeo 4C potiče direktno od koncepta zbog koga su mnogi sa čuđenjem dizali obrve na Sajmu Automobila u Ženevi 2011.godine, u tolikoj meri da je postao dobitnik tri prestižne nagrade: ‘AutoBild Design Award’ (Nagrada za dizajn) (2011, Nemačka), ‘Design Award for Concept Cars & Prototypes’ (Nagrada za dizajn konceptualnih automobila i prototipova) (2012, Italija) i nagradu za  ‘Most Exciting Car of 2013’ What Car? ’ (Najuzbudljiviji Auto 2013-te godine) (2013, Velika Britanija).

Akronim 4C

Akronim ‘4C’ vuče inspiraciju iz slavne prošlosti ovog brenda, prenoseći vrednosti tehnologije i emocija u budućnost. Drugim rečima, odnosi se na veliku sportsku tradiciju Alfa Romea:  akronimi  8C i 6C korišćeni su kod automobila koji su se istakli 30-tih i 40-tih godina prošlog veka – kako trkačkih, tako i putničkih – u koje je ugrađeno snažnih ‘osam cilindara’ i inovativnih  ‘šest cilindara’, čijom je šemom dizajna i konstrukcijom potvrđen cilj postizanja odnosa snage i težine jednog autentičnog superautomobila,  manji od 4kh/KS, a koji se ipak ne fokusira samo na maksimalnu iskoristivu snagu, već i na ograničenje težine kako bi se obezbedila maksimalna okretljivost i vrhunske performanse.  Do dana današnjeg , Alfa Romeo 4C koristi tehnologije i materijale koji potiču od super sportskih automobila (uključujući i Alfa Romeo 8C Competizione) – ugljenična vlakna, aluminijum, pogon na zadnje točkove – i tehnologije korišćene za najnovije standardne modele Alfa Romea, ali unapređeni kako bi još više istakli sportski izgled ovog novog automobila. To se može videti na novom 1750 Turbo Petrol motoru sa direktnim ubrizgivanjem, izgrađenom u potpunosti od aluminijuma, sofisticiranim ALFA TCT prenosniku sa dvojnim suvim kvačilom i Alfa DNA selektoru sa, do sada neviđenim Race režimom rada.

Sajam automobila u Ženevi: Alfa Romeo 4C

Spoljašni stil

Dizajniran od strane Stilskog Centra Alfa Romea,  model 4C već na prvi pogled evocira sećanjai na neke od tradicionalnih legendarne modele koji su ostavile dubok trag u istoriji ovog brenda. Pored svega gore navedenog, u pogledu dimenzionih i šematskih sličnosti, jedan model se posebno izdvaja: 33 Stradale, automobil koji je kombinovao ekstremne mehaničke i funkcionalne zahteve sa stilom koji nudi suštinu, a koji je ‘obukao’ motor i šasiju u skladu sa nepogrešivom Alfa Romeo obradom. 4C je ispratio  “odelo” i tako završio putovanje na koje je krenuto sa modelom 8C Competizione, naglašavajući neke karakteristične koncepte ovog brenda, kao što su veličina kompaktnog automobila  dinamičnost i okretnost.

Unutrašnji dizajn

Osnovni dizajn i suštinski materijali takođe daju osobenost enterijeru, koji je kreiran i izgrađen u cilju maksimalnog zadovoljstva tokom vožnje. Ono što se posebno ističe su ugljenična vlakna u enterijeru, koja su se koristila u izradi centralnog odeljka, a koji je u potpunosti ostavljen netaknut kako bi se pojačao osećaj jedinstvenosti u pogledu tehnologije i male težine.

Dimenzije i aerodinamika  

Kompaktne dimenzije čine ovaj automobil sa dva pojedinačna sedišta zaista jedinstvenim među konkurentima: s dužinom manjom od četiri metra, širinom od   200 cm, visinom od  118 cm i sa razmakom osovina manjim od 2,4 metra.  Ovakve dimenzije služe ne samo da bi se naglasila kompaktna veličina ovog automobila, već i da bi se naglasila njegova okretljivost. Štaviše, zahvaljujući izvrsnom urađenom poslu dizajnera, ovaj automobil postiže maksimalnu aerodinamičnu iskorišćenost, beležeći negativan  Cz (koeficijent aerodinamičkog pritiska) koji, kao što je slučaju sa trkačkim automobilima, doprinosi postizanju povećane stabilnosti pri većim brzinama.

Novi četvorocilindrični 1750 Turbo Petrol motor

Evolucijom motora koji se već koristi kod Quadrifoglio Verde verzije modela Giulietta, novi četvorocilindrični  1750 Turbo Petrol motor primenjuje inovativne sisteme od aluminijumskih blokova i posebne sisteme za dovod i odvod vazduha koji su optimizirani kako bi što više istakli sportski duh ovog automobila. Osim toga, ovaj model se može pohvaliti inovativnim tehničkim rešenjima uključujući  direktno ubrizgivanje goriva, dvojne ventile sa kontinualno promenljivim vremenom, turbopunjač i revolucionarni kontrolni sistem provetravanja vazduha koji se rešava turbo zadrške.   

Alfa TCT automatski prenosnik  

1750 Turbo Petrol motor se udružio sa inovativnim Alfa TCT prenosnikom sa dvojnim suvim kvačilom, koji je verodostojna osnova u svom segmentu zahvaljujući maloj težini i ekstremnoj brzini aktivacije. Brzine se takođe mogu menjati u sekvencijalnom režimu rada korišćenjem krilca za promenu brzine koja se nalaze iza volana.


Novi Alfa DNA selektor sa Race režimom rada
 
Na modelu Alfa Romeo 4C svoju premijeru ima  novi Alfa DNA selektor, koji osim što ima tri standardna podešavanja ; Dynamic, Natural i All Weather – poseduje i četvrti režim rada: Race, konstruisan u cilju joševećeg poboljšanja voznog iskustva na trkačkoj stazi.

Izvrsnost proizvedena  u Italiji

Koristila su se samo najbolja tehnička i industrijska znanja Alfa Romeo i Maserati brendova u cilju razvijanja konačne verzije modela 4C. Baš zbog toga, timski rad ova dva brenda imao je za cilj integraciju odeljenja za projektovanje u Alfa Romeu sa proizvodnim pogonom Maseratija. U najmanju ruku rečeno, i to je takođe istaknuta crta Alfa Romea, brenda koji postoji već ceo vek i koji nastavlja da bude jedan od najpoznatijih i najpopularnijih ambasadora italijanskih proizvoda širom sveta.

Fiat

Sistem quattro pogoni 5 miliona Audija!

Sistem quattro pogoni 5 miliona Audija!

Kompanija Audi je proizvela pet miliona automobila sa sistemom pogona na sve točkove - quattro. Jubilarni automobil bio je Audi A6 Allroad, pogonjen turbodizel 3.0 TDI, proizveden u fabrički nemačke kompanije u Neckarsulmu...

Menjač sa 9 brzina je tu! Prvi će ga imati Land Rover

Menjač sa 9 brzina je tu! Prvi će ga imati Land Rover

Autosalon u Ženevi biće mesto premijere veoma zanimljivog tehničkog noviteta. Posle ere osmostepenih menjača, na red je stigla devetostepena transmisija. Novi menjač sa 9 stepeni prenosa je razvila kompanija ZF, a prvi model koji će biti opremljen ovom tehnikom, je Range Rover Evoque...

Delta Motors akcija: Vreme je za BMW Serije 3

Delta Motors akcija: Vreme je za BMW Serije 3

Delta Motors i BMW su pripremili jedinstvenu akciju za kupovinu BMW automobila koja važi od 24. februara, za ograničen broj vozila sa lagera. Imate priliku da postanete vlasnik novog automobila BMW Serije 3 za 27.990 €...

McLaren P1: Prve fotografije serijskog modela

McLaren P1: Prve fotografije serijskog modela

Supersportski automobil, kojeg pokreće osmocilindarski agregat zapremine 3,8 litara, opremljen sa dva turbopunjača i elektromotorom (916 KS i 900 Nm), predstavljen je u svojoj serijskog verziji. Prve fotografije su pred nama...

Alfa Romeo 4C - Prva fotografija enterijera

Alfa Romeo 4C - Prva fotografija enterijera

Kompanija Alfa Romeo pre oficijelne premijere u Ženevi, otkrila je izgled enterijera svog novog sportskog dvoseda 4C. Prema tvrdnjama italijanske kompanije, enterijer modela Alfa Romeo 4C podseća na kokpit takmičarskog automobila. Fotografija govori više od hiljadu reči...

Sajam automobila u Ženevi - Hyundai Grand Santa Fe

Sajam automobila u Ženevi - Hyundai Grand Santa Fe

Nova generacija južnokorejskog SUV modela i u evropi će biti dostupna u dve karoserijske verzije - sa dužim i kraćim međuosovinskim rastojanjem. Kompanija Hyundai, na međunarodnom sajmu automobila u Ženevi će predstaviti model Grand Santa Fe, produženu verziju ovog SUV modela, koja će naslediti dosadašnji ix55...

Renault Rafale E-Tech Hybrid Esprit Alpine
Slika nedelje