AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Kada smo obavezni da koristimo zimske pneumatike?

Kada smo obavezni da koristimo zimske pneumatike?

Novi Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima počeo je da se primenjuje od 4. maja 2012. godine. Upravo u ovom dokumentu su definisane odredbe, koje se odnose na upotrebu zimske opreme u predstojećem periodu od 1. novembra do 1. aprila...

U skladu sa članom 113 pomenutog pravilnika, u periodu od 1. novembra do 1. aprila vozila moraju biti opremljena pneumaticima za zimsku upotrebu (npr. M+S, Snow Winter i dr.) na svim točkovima ako se zbog vremenskih uslova na kolovozu nalazi sneg, led ili poledica. Za one koji na svojim vozilima ne budu imali zimske pneumatike u navedenim uslovima, predviđena je novčana kazna u iznosu od 6.000 dinara.

Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima




                                                                  Član 113.

Zimska oprema motornih vozila, osim za vozila vrsta L, K, T i C, u smislu ovog pravilnika, podrazumeva:

1) pneumatike za zimsku upotrebu (npr. M+S, Snow Winter i dr.) na svim točkovima vozila vrste M1 i N1;
2) lance odnosno druge uređaje za povećanje trakcije na najmanje dva pogonska točka;
3) za vozila vrsta M2, M3, N2 i N3 obavezni deo zimske opreme je i lopata, osim za vozila koja učestvuju u javnom gradskom prevozu.

Dubina gazećeg sloja na pneumaticima za zimsku upotrebu ne sme biti manja od 4 mm.

Na vozilima se ne smeju postavljati pneumatici sa klinovima.

U periodu od 1. novembra do 1. aprila vozila moraju biti opremljena zimskom opremom ako se zbog vremenskih uslova na kolovozu nalazi sneg, led ili poledica. Van navedenog perioda vozila mogu biti opremljena zimskom opremom.

Izuzetno od stava 4. ovog člana, u naselju vozila ne moraju biti opremljena lancima, odnosno drugim uređajima za povećanje trakcije.

Oprema iz stava 1. tačka 2) ovog člana može se postaviti na točkove na delu puta koji nije označen znakom „lanci za sneg” samo kad je kolovoz prekriven snegom. Odredbe ovog člana ne odnose se na vojna vozila.



Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima, objavljen je u „Službenom glasniku 40/12”.

Podsetimo se nekoliko naših saveta o zimskim pneumaticima:

Zimski pneumatik - za niske temperature!

Zimske pneumatike treba da imamo na vozilu, ne zbog toga da ne bismo bili kažnjeni, već zbog sopstvene bezbednosti, bezbednosti saputnika u vozilu i bezbednosti drugih učesnika u saobraćaju. Kao što je poznato, letnji pneumatici značajno gube svoja svojstva na temperaturama nižim od 7 stepeni Celzijusa. Dakle, zimski pneumatici nam nisu potrebni samo kada padne sneg, već i kada se temperatiura spusti ispod 7°C. Neki proizvođači automobila ističu da manje od 10 % vozača u Evropi vozi po snegom prekrivenom putu, pa se zato zimski pneumatik prvenstveno razvija za vožnju u uslovima niskih temperatura, kada je automobil sa letnjim pneumaticima veoma teško kontrolisati i kada se zaustavni put drastično produžava, a samim tim i rizik od saobraćajne nesreće.

Pritisak, dubina dezena, brzinski index

Kao što je važno izabrati odgovarajuće zimske pneumatike, tako je važno kontrolisati i pritisak, jer pritisak opada sa padom temperature vazduha.

Takođe, važno je istaći da proizvođači ističu zamenu sva četiri pneumatika, kako bi vozač imao maksimalnu kontrolu nad automobilom. U slučaju da automobil ima zimske pneumatike na prednjim pogonskim točkovima, a letnje na zadnjim, drastično se povećava rizik od pojave preupravljanja, odnosno nekontrolisanog zanošenja zadnjeg dela automobila. U zimskim uslovima vožnje, sa letnjim pneumaticima na vozilu, preupravljanje se javlja iznenada i munjevito brzo, pa čak ni profesionalni sportski vozači nisu sposobni da predvide ovako ponašanje automobila i reaguju na vreme. Iako u našim zakonskim odredbama za predstojeću zimsku sezonu to ne stoji, predlažemo da na vozilo montirate četiri zimska pneumatika, jer život nema cenu.

Zimski pneumatik - za kišne uslove!

Brzinski index kod zimskih pneumatika je obično manji, i zato posebnu pažnju obratite na preporuke proizvođača pneumatika. Zimni pneumatik za porodična vozila mora imati dubinu dezena glavnog gazećeg sloja od najmanje 4 milimetra. To je važno ne samo zbog bezbednijeg kretanja u snežnim uslovima, već i zbog vožnje u kišnim uslovima, kada je povećan rizik od pojave koja se zove "akvaplaning". Važna funkcija koju "guma" treba da ispuni na mokroj i vodom prekrivenoj podlozi je da, kroz kanale kojima je ispresecan protektor, odvodi vodu. Bez kanala određene dubine, tanak sloj vode ostaje zmeđu pneumatika i podloge, što izaziva gubitak prijanjanja i nekontrolisano kretanje vozila.

Jurnjava u poslednjem trenutku

Kao što smo istakli, sada je optimalno vreme za promenu pneumatika. Ne treba čekati trenutak da temperature budu već uveliko "u minusu", ili da padne sneg. Pored toga, ovih dana u vulkanizerskim servisima nema "gužve", pa se sa stručnim serviserima možete posavetovati o izboru idealnog pneumatika za vaš automobil. Već za nekoliko dana, tamo će biti prilično "veselo", a oni neće imati previše vremena za razgovor.

 

Ponudu zimskih pneumatika u prodajnom asortimanu firme AP Sport, možete pogledati jednostavnim klikom na LINK.



Goran Sarić - Automagazin portal

SEAT Ibiza Cupra - Prve fotografije i informacije

SEAT Ibiza Cupra - Prve fotografije i informacije

Iako će prodaja startovati početkom sledeće godine, kompanija SEAT je objavila prve fotografije i informacije o novoj "nabildovanoj" Ibizi, koju će pokretati četvorocilindarski agregat 1.4 TSI, koji razvija maksimalnu snagu od 180 KS i maksimalni obrtni moment od 250 Nm...

Nissan GT-R: Unapređenja za 2013. godinu

Nissan GT-R: Unapređenja za 2013. godinu

Nissan GT-R se prodaje već pet godina, ali praktično svake godine ovaj supersportski kupe se unapređuje u detaljima. Ovoga puta nije došlo do povećanje snage, jer je ima sasvim dovoljno (550 KS), pa u 2013. godinu GT-R ulazi sa blagim unapređenjima tehnike...

Ford Transit Custom ECOnetic: 6.0 l/100 km

Ford Transit Custom ECOnetic: 6.0 l/100 km

Trend smanjivanja potrošnje goriva i štetnih emisija nije prisutan samo kod putničkih automobila, već i u segmentu komercijalnih vozila. Kompanija Ford objavila je prve specifikacije za svoj novi i štedljivi Ford Transit Custom ECOnetic, čija prodaja startuje početkom sledeće godine...

Neeeee! Kran pao na Jaguar XKR-S (FOTO)

Neeeee! Kran pao na Jaguar XKR-S (FOTO)

Pred nama je nova vest i fotografije iz rubrike "kakva šteta". Neki događaji jednostavno nemaju neki poseban razlog da se dese i možemo ih opisati kao lošu sreću. Ali, dizalica koja pada na upravo prodate skupocene automobile, to je jednostavno nezamislivo...

Fiat 500X, 500L Trekking i 500XL: Porodica se širi

Fiat 500X, 500L Trekking i 500XL: Porodica se širi

Porodica modela sa brojem 500 u nazivu, postaće stub ponude kompanije Fiat. Posle hatchback modela 500, italijanski proizvođač je kupcima ponudio "polukabriolet" 500C, a zatim MPV model 500L, koji će uskoro dobiti svoju produženu verziju 500XL i crossover 500X...

Mini Countryman modernizovan za novu modelsku godinu

Mini Countryman modernizovan za novu modelsku godinu

Prvi model britanske kompanije sa klasičnom petovratnom karoserijom i pogonom na sve točkove, posle dve godine egzistencije na tržištu dobija prvi facelift. Podsetimo, Mini Countryman je predstavljen 2010. godine, i od tog perioda je najveći predstavnik ove marke...

Audi A6 Black Edition

Audi A6 Black Edition

Audi predstavlja model A6 u verziji Black Edition, koji je baziran na modelu Audi A6 S-Line. Verzija Black Edition će od početka 2013. godine biti dostupna u sedanu A6, u karavanu A6 Avant i liftback modelu A7 Sportback...

Dacia Duster Extreme 1.2 Tce 130 4x4
Slika nedelje