AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Kada smo obavezni da koristimo zimske pneumatike?

Kada smo obavezni da koristimo zimske pneumatike?

Novi Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima počeo je da se primenjuje od 4. maja 2012. godine. Upravo u ovom dokumentu su definisane odredbe, koje se odnose na upotrebu zimske opreme u predstojećem periodu od 1. novembra do 1. aprila...

U skladu sa članom 113 pomenutog pravilnika, u periodu od 1. novembra do 1. aprila vozila moraju biti opremljena pneumaticima za zimsku upotrebu (npr. M+S, Snow Winter i dr.) na svim točkovima ako se zbog vremenskih uslova na kolovozu nalazi sneg, led ili poledica. Za one koji na svojim vozilima ne budu imali zimske pneumatike u navedenim uslovima, predviđena je novčana kazna u iznosu od 6.000 dinara.

Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima




                                                                  Član 113.

Zimska oprema motornih vozila, osim za vozila vrsta L, K, T i C, u smislu ovog pravilnika, podrazumeva:

1) pneumatike za zimsku upotrebu (npr. M+S, Snow Winter i dr.) na svim točkovima vozila vrste M1 i N1;
2) lance odnosno druge uređaje za povećanje trakcije na najmanje dva pogonska točka;
3) za vozila vrsta M2, M3, N2 i N3 obavezni deo zimske opreme je i lopata, osim za vozila koja učestvuju u javnom gradskom prevozu.

Dubina gazećeg sloja na pneumaticima za zimsku upotrebu ne sme biti manja od 4 mm.

Na vozilima se ne smeju postavljati pneumatici sa klinovima.

U periodu od 1. novembra do 1. aprila vozila moraju biti opremljena zimskom opremom ako se zbog vremenskih uslova na kolovozu nalazi sneg, led ili poledica. Van navedenog perioda vozila mogu biti opremljena zimskom opremom.

Izuzetno od stava 4. ovog člana, u naselju vozila ne moraju biti opremljena lancima, odnosno drugim uređajima za povećanje trakcije.

Oprema iz stava 1. tačka 2) ovog člana može se postaviti na točkove na delu puta koji nije označen znakom „lanci za sneg” samo kad je kolovoz prekriven snegom. Odredbe ovog člana ne odnose se na vojna vozila.



Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima, objavljen je u „Službenom glasniku 40/12”.

Podsetimo se nekoliko naših saveta o zimskim pneumaticima:

Zimski pneumatik - za niske temperature!

Zimske pneumatike treba da imamo na vozilu, ne zbog toga da ne bismo bili kažnjeni, već zbog sopstvene bezbednosti, bezbednosti saputnika u vozilu i bezbednosti drugih učesnika u saobraćaju. Kao što je poznato, letnji pneumatici značajno gube svoja svojstva na temperaturama nižim od 7 stepeni Celzijusa. Dakle, zimski pneumatici nam nisu potrebni samo kada padne sneg, već i kada se temperatiura spusti ispod 7°C. Neki proizvođači automobila ističu da manje od 10 % vozača u Evropi vozi po snegom prekrivenom putu, pa se zato zimski pneumatik prvenstveno razvija za vožnju u uslovima niskih temperatura, kada je automobil sa letnjim pneumaticima veoma teško kontrolisati i kada se zaustavni put drastično produžava, a samim tim i rizik od saobraćajne nesreće.

Pritisak, dubina dezena, brzinski index

Kao što je važno izabrati odgovarajuće zimske pneumatike, tako je važno kontrolisati i pritisak, jer pritisak opada sa padom temperature vazduha.

Takođe, važno je istaći da proizvođači ističu zamenu sva četiri pneumatika, kako bi vozač imao maksimalnu kontrolu nad automobilom. U slučaju da automobil ima zimske pneumatike na prednjim pogonskim točkovima, a letnje na zadnjim, drastično se povećava rizik od pojave preupravljanja, odnosno nekontrolisanog zanošenja zadnjeg dela automobila. U zimskim uslovima vožnje, sa letnjim pneumaticima na vozilu, preupravljanje se javlja iznenada i munjevito brzo, pa čak ni profesionalni sportski vozači nisu sposobni da predvide ovako ponašanje automobila i reaguju na vreme. Iako u našim zakonskim odredbama za predstojeću zimsku sezonu to ne stoji, predlažemo da na vozilo montirate četiri zimska pneumatika, jer život nema cenu.

Zimski pneumatik - za kišne uslove!

Brzinski index kod zimskih pneumatika je obično manji, i zato posebnu pažnju obratite na preporuke proizvođača pneumatika. Zimni pneumatik za porodična vozila mora imati dubinu dezena glavnog gazećeg sloja od najmanje 4 milimetra. To je važno ne samo zbog bezbednijeg kretanja u snežnim uslovima, već i zbog vožnje u kišnim uslovima, kada je povećan rizik od pojave koja se zove "akvaplaning". Važna funkcija koju "guma" treba da ispuni na mokroj i vodom prekrivenoj podlozi je da, kroz kanale kojima je ispresecan protektor, odvodi vodu. Bez kanala određene dubine, tanak sloj vode ostaje zmeđu pneumatika i podloge, što izaziva gubitak prijanjanja i nekontrolisano kretanje vozila.

Jurnjava u poslednjem trenutku

Kao što smo istakli, sada je optimalno vreme za promenu pneumatika. Ne treba čekati trenutak da temperature budu već uveliko "u minusu", ili da padne sneg. Pored toga, ovih dana u vulkanizerskim servisima nema "gužve", pa se sa stručnim serviserima možete posavetovati o izboru idealnog pneumatika za vaš automobil. Već za nekoliko dana, tamo će biti prilično "veselo", a oni neće imati previše vremena za razgovor.

 

Ponudu zimskih pneumatika u prodajnom asortimanu firme AP Sport, možete pogledati jednostavnim klikom na LINK.



Goran Sarić - Automagazin portal

Peugeot 2008: serijska verzija na prvoj fotografiji?

Peugeot 2008: serijska verzija na prvoj fotografiji?

Kompanija Peugeot je na sajmu automobila u Parizu predstavila koncept malog crossover modela, koji će u svom serijskom izdanju biti direktni konkurent modelima kao što su Nissak Juke ili Opel Mokka. Već tada je bilo jasno, da koncept nije daleko od serijske proizvodnje, što potvrđuje francuski časopis Auto Plus...

BASF: Međunarodno takmičenje u oblasti dizajna automobilskih sedišta

BASF: Međunarodno takmičenje u oblasti dizajna automobilskih sedišta

Povodom Noći dizajna, održane na pariskom sajmu automobila, BASF je pokrenuo prvo međunarodno takmičenje u oblasti dizajna automobilskih sedišta. Konkurs je otvoren za sve one koji su zainteresovani za dizajn automobila i udobnost sedenja, ukoliko osmisle dizajnersko rešenje automobilskog sedišta napravljenog od BASF-ovih materijala.

Lexus LF-LC: Plava boja za Sydney Motor Show 2012

Lexus LF-LC: Plava boja za Sydney Motor Show 2012

Japanska premium marka Lexus zasenila je posetioce ovogodišnjeg međunarodnog sajma automobila u Sidneju konceptom velikog luksuznog kupea sa oznakom LF-LC. Na manifestaciji Sydney Motor Show, prikazan je atraktivni granturismo u plavoj boji...

Bela boja - Najpopularnija boja automobila u 2012. godini

Bela boja - Najpopularnija boja automobila u 2012. godini

Najpopularnija boja novih automobila je bela, koja krasi 22 procenta prodatih novih automobila u svetu. Druga najpopularnija boja je srebrna, za koju se odlučila petina vlansnika, a na trećoj poziciji se nalazi crna, sa udelom od 19 procenata. Ovo je rezultat studije, koju je sproveo američki proizvođač automobilskih boja, PPG Industries...

8. Beogradski reli terenskih vozila 2012

8. Beogradski reli terenskih vozila 2012

Na terenima oko Avale, vožen je 8. Beogradski reli terenskih vozila 2012. Reli je trajao dva dana. Centar događanja bio je planinarski dom Čarapićev brest, gde su bili smešteni takmičari. Organizator ovog takmičenja bio je off road klub "Extrem 4x4"...

Goran Petrović među najboljima u ekonomičnoj vožnji kamiona Volvo

Goran Petrović među najboljima u ekonomičnoj vožnji kamiona Volvo

Goran Petrović, 41-godišnji vozač u kompaniji Knjaz Miloš iz Aranđelovca, osvojio je visoko četvrto mesto na finalnom takmičenju The Drivers’ Fuel Challenge 2012 (Izazov za vozače: ekonomična potrošnja goriva), koje je prošle subote, 13. oktobra, održano u mestu Olomouc, u Republici Češkoj...

Toyota Srbija: Prihvatimo decu i omladinu sa smetnjama u razvoju!

Toyota Srbija: Prihvatimo decu i omladinu sa smetnjama u razvoju!

U četvrtak 18. oktobra održana je konferencija za partnere humanitarne vožnje Toyote GT86, za pomoć Centru za smeštaj i dnevni boravak dece i omladine ometene u razvoju – dnevni boravak Čukarica. Ukupno je uplaćeno 52 ulaznice od 1.000,00 dinara za test vožnju novijeg Toyotinog sportskog modela GT86 na jedinstvenoj NAVAK stazi...

Najštedljiviji Opelov dizel do sada sa emisijom CO2  od samo 88 g/km

Najštedljiviji Opelov dizel do sada sa emisijom CO2 od samo 88 g/km

Najštedljivija Opel Corsa sada je posebno ekološka i ekonomična. Trovratna Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX sa 70 kW/95 KS i Start/Stop tehnologijom troši samo 3,3 litre dizela na 100 km. Što odgovara prosečnoj vrednosti emisije ugljen-dioksida od samo 88 g/km (petovratna verzija: 3,4 l/100 km i 89 g/km CO2)...

Nova Mazda3 na prvim fotografijama

Nova Mazda3 na prvim fotografijama

Generacijska smena modela u japanskoj kompaniji Mazda se nalastavlja. Posle nove modelske serije CX-5 i nove generacije modela Mazda6, na redu je predstavnik niže srednje klase, koji nosi oznaku Mazda3. Prve fotografije potpuno nove "trojke" objavio je britanski Auto Express...

Dacia Duster Extreme 1.2 Tce 130 4x4
Slika nedelje