AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Kada smo obavezni da koristimo zimske pneumatike?

Kada smo obavezni da koristimo zimske pneumatike?

Novi Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima počeo je da se primenjuje od 4. maja 2012. godine. Upravo u ovom dokumentu su definisane odredbe, koje se odnose na upotrebu zimske opreme u predstojećem periodu od 1. novembra do 1. aprila...

U skladu sa članom 113 pomenutog pravilnika, u periodu od 1. novembra do 1. aprila vozila moraju biti opremljena pneumaticima za zimsku upotrebu (npr. M+S, Snow Winter i dr.) na svim točkovima ako se zbog vremenskih uslova na kolovozu nalazi sneg, led ili poledica. Za one koji na svojim vozilima ne budu imali zimske pneumatike u navedenim uslovima, predviđena je novčana kazna u iznosu od 6.000 dinara.

Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima




                                                                  Član 113.

Zimska oprema motornih vozila, osim za vozila vrsta L, K, T i C, u smislu ovog pravilnika, podrazumeva:

1) pneumatike za zimsku upotrebu (npr. M+S, Snow Winter i dr.) na svim točkovima vozila vrste M1 i N1;
2) lance odnosno druge uređaje za povećanje trakcije na najmanje dva pogonska točka;
3) za vozila vrsta M2, M3, N2 i N3 obavezni deo zimske opreme je i lopata, osim za vozila koja učestvuju u javnom gradskom prevozu.

Dubina gazećeg sloja na pneumaticima za zimsku upotrebu ne sme biti manja od 4 mm.

Na vozilima se ne smeju postavljati pneumatici sa klinovima.

U periodu od 1. novembra do 1. aprila vozila moraju biti opremljena zimskom opremom ako se zbog vremenskih uslova na kolovozu nalazi sneg, led ili poledica. Van navedenog perioda vozila mogu biti opremljena zimskom opremom.

Izuzetno od stava 4. ovog člana, u naselju vozila ne moraju biti opremljena lancima, odnosno drugim uređajima za povećanje trakcije.

Oprema iz stava 1. tačka 2) ovog člana može se postaviti na točkove na delu puta koji nije označen znakom „lanci za sneg” samo kad je kolovoz prekriven snegom. Odredbe ovog člana ne odnose se na vojna vozila.



Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima, objavljen je u „Službenom glasniku 40/12”.

Podsetimo se nekoliko naših saveta o zimskim pneumaticima:

Zimski pneumatik - za niske temperature!

Zimske pneumatike treba da imamo na vozilu, ne zbog toga da ne bismo bili kažnjeni, već zbog sopstvene bezbednosti, bezbednosti saputnika u vozilu i bezbednosti drugih učesnika u saobraćaju. Kao što je poznato, letnji pneumatici značajno gube svoja svojstva na temperaturama nižim od 7 stepeni Celzijusa. Dakle, zimski pneumatici nam nisu potrebni samo kada padne sneg, već i kada se temperatiura spusti ispod 7°C. Neki proizvođači automobila ističu da manje od 10 % vozača u Evropi vozi po snegom prekrivenom putu, pa se zato zimski pneumatik prvenstveno razvija za vožnju u uslovima niskih temperatura, kada je automobil sa letnjim pneumaticima veoma teško kontrolisati i kada se zaustavni put drastično produžava, a samim tim i rizik od saobraćajne nesreće.

Pritisak, dubina dezena, brzinski index

Kao što je važno izabrati odgovarajuće zimske pneumatike, tako je važno kontrolisati i pritisak, jer pritisak opada sa padom temperature vazduha.

Takođe, važno je istaći da proizvođači ističu zamenu sva četiri pneumatika, kako bi vozač imao maksimalnu kontrolu nad automobilom. U slučaju da automobil ima zimske pneumatike na prednjim pogonskim točkovima, a letnje na zadnjim, drastično se povećava rizik od pojave preupravljanja, odnosno nekontrolisanog zanošenja zadnjeg dela automobila. U zimskim uslovima vožnje, sa letnjim pneumaticima na vozilu, preupravljanje se javlja iznenada i munjevito brzo, pa čak ni profesionalni sportski vozači nisu sposobni da predvide ovako ponašanje automobila i reaguju na vreme. Iako u našim zakonskim odredbama za predstojeću zimsku sezonu to ne stoji, predlažemo da na vozilo montirate četiri zimska pneumatika, jer život nema cenu.

Zimski pneumatik - za kišne uslove!

Brzinski index kod zimskih pneumatika je obično manji, i zato posebnu pažnju obratite na preporuke proizvođača pneumatika. Zimni pneumatik za porodična vozila mora imati dubinu dezena glavnog gazećeg sloja od najmanje 4 milimetra. To je važno ne samo zbog bezbednijeg kretanja u snežnim uslovima, već i zbog vožnje u kišnim uslovima, kada je povećan rizik od pojave koja se zove "akvaplaning". Važna funkcija koju "guma" treba da ispuni na mokroj i vodom prekrivenoj podlozi je da, kroz kanale kojima je ispresecan protektor, odvodi vodu. Bez kanala određene dubine, tanak sloj vode ostaje zmeđu pneumatika i podloge, što izaziva gubitak prijanjanja i nekontrolisano kretanje vozila.

Jurnjava u poslednjem trenutku

Kao što smo istakli, sada je optimalno vreme za promenu pneumatika. Ne treba čekati trenutak da temperature budu već uveliko "u minusu", ili da padne sneg. Pored toga, ovih dana u vulkanizerskim servisima nema "gužve", pa se sa stručnim serviserima možete posavetovati o izboru idealnog pneumatika za vaš automobil. Već za nekoliko dana, tamo će biti prilično "veselo", a oni neće imati previše vremena za razgovor.

 

Ponudu zimskih pneumatika u prodajnom asortimanu firme AP Sport, možete pogledati jednostavnim klikom na LINK.



Goran Sarić - Automagazin portal

Rast vrednosti Hyundai brenda nadmašuje sva očekivanja

Rast vrednosti Hyundai brenda nadmašuje sva očekivanja

Prema poslednjim istraživanjima „Interbrend 2012.“ i 100 najboljih svetskih brendova, Hyundai Motor Company, predstavlja najbrže rastući automobilski brend, što pokazuje I rast vrednosti brenda od 24 % u odnosu na prethodnu godinu i procenjuje se na $7,5 milijardi dolara...

Novi sistem apsolutne kontrole za Honda automobile

Novi sistem apsolutne kontrole za Honda automobile

Honda je u svoju ponudu uvrstila potpuno novi uređaj – VIPER. Ovo je najnovija generacija alarma, ali i uređaj koji u velikoj meri doprinosi komforu korišćenja automobila i omogućava Vam apsolutnu kontrolu nad automobilom...

VW Taigun: koncept terenske verzije modela Up!

VW Taigun: koncept terenske verzije modela Up!

U brazilskom Sao Paulu ove nedelje se održava međunarodni sajam automobila. Kompanija Volkswagen ovde je predstavila studiju kompaktnog SUV modela pod nazivom Taigun. Automobil je tehnički baziran na seriji modela New Small Family, u koju spadaju modeli VW Up!, Škoda Citigo i SEAT Mii...

Benzin od vazduha i vode - dolazi uskoro?

Benzin od vazduha i vode - dolazi uskoro?

S vremena na vreme u ozbiljnim medijima se pojavljuju informacije, koje se odnose na takozvana zelena goriva. Poslednja takva informacija se pojavila u dnevniku The Telegraph. Prema pisanju ovog dnevnog lista, britanska firma Air Fuel Synthesis (AFS) je pronašla revolucionaran način, kako od vode i vazduha napraviti "benzin"...

Vespa u Progresu

Vespa u Progresu

U galeriji “Progres” u Knez Mihajlovoj ulici u Beogradu u toku je izložba pod nazivom “Vespa – 55 godina u Beogradu”. Organizator izložbe je “Vespa Klub Srbija”. Izložbu je svečano otvorio ambasador Italije u Srbiji gospodin Armando Varikio (Armando Varriccio), inače veliki ljubitelj starovremenskih vozila...

Evropsko tržište u septembru 2012 - Analiza

Evropsko tržište u septembru 2012 - Analiza

Mesec septembar je pokazao, da je situacija na evropskom tržištu novih automobila veoma ozbiljna. U Evropi je tokom septembra meseca tekuće godine prodato 1.132.908 vozila, što je za 11,2 % manje nego u istom mesecu prošle godine. Ovo pokazuje statistika analitičke kompanije JATO Dynamics...

Istraživanje - Pušenje je štetno za putnike u automobilu

Istraživanje - Pušenje je štetno za putnike u automobilu

Ranije studije su jasno dokazale, da udisanje dima cigareta šteti zdravlju ljudi. Najnovije istraživanje u Velikoj Britaniji upozorava, da je pasivno pušenje opasno po zdravlje putnika u automobilu. Zaključak je jasan, nikako ne pušite dok vozite ili se vozite...

Pre 125 godina Bosch je proizveo prvi magnet za paljenje

Pre 125 godina Bosch je proizveo prvi magnet za paljenje

Počeci kompanije Bosch kao dobavljača automobilske opreme sežu još u daleku 1887. godinu. U toj je godini na zahtev jednog kupca, 25-godišnji električar i precizni mehaničar Robert Bosch izradio proizvod koji je kasnije odigrao važnu ulogu u automobilu – magnet za paljenje za stacionarni motor...

BMW M3 CS Touring
Slika nedelje