AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Trkački timovi se ponovo oslanjaju na Bosch tehnologiju

Trkački timovi se ponovo oslanjaju na Bosch tehnologiju

I ove godine su mnoga vozila, koja su učestvovala u 24-časovnoj trci Le Mans, bila opremljena tehnologijom odeljenja Bosch Motorsprot. Od 2000. godine svi pobednici ove 24-časovne trke postigli su uspeh zahvaljujući Bosch tehnologiji ubrizgavanja...

Nakon što je 2000. godine pobedilo vozilo sa ubrizgavanjem preko usisne cevi, do 2005. godine su  stalno pobeđivala vozila sa direktnim benzinskim ubrizgavanjem. 2006. godine su konačno počeli da pobeđuju dizel-bolidi, koji su opremljeni Bosch Common-Rail-tehnologijom.  Pored sistema ubrizgavanja odeljenje Bosch Motorsport trkačkim timovima između ostalog isporučuje i upravljačke jedinice, displeje, memoriju podataka, telemetrijske sisteme, startere i alternatore, kao i snopove kablova i senzore.

Tehnologija ubrizgavanja za sve klase vozila

U proteklih pet godina potpunu pobedu su ostvarila dizel-vozila timova Audi sport i Peugeot Sport. Ove godine Bosch je ponovo razvojni partner Audi sporta i isporučiće mu između ostalog tehnologiju dizel ubrizgavanja, posebno prilagođenu prototipovima koji učestvuju u trci Le Mans.

Neka vozila, koja su na ovogodišnjoj trci izašla na start, bila su opremljena benzinskim direktnim ubrizgavanjem odelenja Bosch Motorsport. Vozila Ferrari 458 Italia GTC, koja učestvuju u trci,  koriste sistem koji se bazira na najnovijim otkrićima serijske tehnologije i koji je optimalizovan prema zahtevima trkačkog sporta. Sistem direktnog benzinskog ubrizgavanja sa upravljačkom jedinicom MS 5.1 i jednicom stepena snage visokog pritiska HPI 5 obuhvata sve elektronske komponente, a sa injektorima visokog pritiska HDEV 5, kao i pumpom visokog pritiska HDP 5 sa integrisanim ventilom za regulisanje količine obuhvata celu hidrauliku. Elektronski upravljan magnetni ventil visokog pritiska HDEV 5 sa rupičastom tehnologijom  je napravljen prema potrebama kupaca, a raspršna slika je individualno prilagođena geometriji komore za sagorevanje trkačkog motora. Bosch Motorsport isporučuje posebno male i lagane pumpe visokog pritiska HDP 5, čiji je profil brega napravljen  prema karakteristikama motora. Objašnjavajući prednosti kompletnog sistema direktnog ubrizgavanja Klaus Bether, direktor odeljenja Bosch Motorsport, je rekao: "Hidrauličke i elektronske komponente su kao celokupan sistem isprobane i optimalno usklađene za efikasan rad."

Sveobuhvatan program za auto-moto sport

Pored sistema ubrizgavanja brojni timovi koriste i ostalu Bosch tehnologiju. Tako Ferrari 458 Italia GTC-vozila imaju posebno prilagođen displej DDU 8 ovog nemačkog dobavljača. GT2 Corvette C6.R-vozila koriste upravljačku jedinicu motora MS 5.1, pripremu podataka C 60, kao i novi displej DDU 7 odeljenja Bosch Motorsport. Svi proizvodi su razvijeni specijalno za auto-moto sport, proizvode se u malim serijama i prilagođeni su trkačkim vozilima pomoću odgovarajućeg softvera. I telemetrijski sistem u vozilima Corvette je takođe Bosch proizvod. On preko radio modema prenosi podatke između vozila i boksa.

Za Porsche 911 GT3-RSR-vozila, koja se na trci Le Mans takođe takmiče u obe LM-GTE-klase, Bosch Motorsport isporučuje upravljačku jedinicu motora MS 4.0, memoriju podataka motora, kao i starter i mnoštvo senzora. Komponente, koje se uglavnom zasnivaju na serijskoj tehnologiji, prilagođene su visokim zahtevima ove 24-časovne trke. Iz tih razloga stručnjaci za auto-moto sport tesno sarađuju sa odeljenjima za izradu probnih komponenti u Bosch-pogonima. Sa svakom komponentom  timovi profitiraju od znanja vodećeg proizvođača automobilske opreme.  "Mi snabdevamo brojne timove koji učestvuju u 24-časovnoj trci Le Mans. Pri tome svaki tim na raspolaganju ima različite grupe stručnjaka koji su im potrebni", rekao je Bether objašnjavajući interne strukture odeljenja Motorsport. " Timovi zadržavaju ekskluzivno pravo na softver, koji je razvijen za svakog proizvođača, kao i na odgovarajuće modifikacije proizvoda ", dodao je on.

Bosch Motorsport je deo kćerke firme Bosch Engineering d.o.o, koja je specijalizovana za inženjerske usluge i koja ima tradiciju od 111 godina: još daleke 1901. neki vozači trkačkih vozila su uspeli da pobede zahvaljujući Bosch tehnologiji.

Bosch

Aston Martin V12 Vantage Roadster: Za sto srećnika

Aston Martin V12 Vantage Roadster: Za sto srećnika

Aston Martin ovih dana aktivno radi na promociji nove generacije modela Vanquish, ali na internetu su u senci ovog modela predstavljene prve fotografije novog automobila - V12 Vantage Roadster. O ovom atraktivnom super-automobilu, govori se još od 2009. godine, kada je debitovala njegova kupe verzija V12 Vantage...

Range Rover Evoque R: Uskoro sa V6 motorom

Range Rover Evoque R: Uskoro sa V6 motorom

Trenutno, Range Rover Evoque pod "haubom" ima isključivo motore sa četiri cilindra. Uskoro bi najmanji Range Rover mogao svoju ponudu proširiti sa novim benzinskim motorom 3.0 V6 Supercharged, iz "radionice" Jaguara. Ovaj agregat bi trebao pokretati vrhunski verziju, koja će nositi oznaku Evoque R...

Evropska Škoda Rapid se razlikuje od indijske

Evropska Škoda Rapid se razlikuje od indijske

Nova Škoda Rapid u Evropi postaje automobilska tema broj jedan, i to ne samo za automobilske časopise, već i za dnevne medije. Rapid i na srpskim TV stanicama dobija veliki "prostor", ali nisu svi mediji svojim gledaocima uspeli da pokažu pravi automobil...

Od 1. jula u Francuskoj obavezan alko-tester u vozilu

Od 1. jula u Francuskoj obavezan alko-tester u vozilu

Od 1. jula 2012. godine, u Francuskoj je na snagu stupilo novo pravilo, prema kojem je vozač dužan da u vozilu kojim upravlja ima alkotester. Ova odluka će se primenjivati kako na vozila registrovana u Francuskoj, tako i na sva vozila koja ulaze na teritoriju Francuske, a registrovana su u nekoj drugoj državi...

McLaren MP4-12C Spider: Otkrivanje počinje

McLaren MP4-12C Spider: Otkrivanje počinje

McLaren je pokrenuo kampanju otkrivanja novog modela. MP4-12C Spider, tako će se zvati otvorena verzija sportskog modela McLaren MP4-12C. Pored imena, preko prve oficijelne fotografije smo saznali, kako će izgledati kokpit nove karoserijske verzije novog supersportiste...

Zbogom, Renesis Wankel

Zbogom, Renesis Wankel

Molimo za minut tišine. Posle 35 godina, kompanija Mazda je okončala proizvodnju rotacionih motora. Japanska kompanija je rekla i konačno zbogom Wankel motoru sa rotacionim klipom, koji nas je očarao svojom konstrukcijom, netipičnim zvukom i visokim brojem obrtaja (do 10.000!)...

Buduću Renault Clio RS pokretaće motor 1.6 Turbo

Buduću Renault Clio RS pokretaće motor 1.6 Turbo

Četvrta generacija modela Renault Clio, zvanično će biti predstavljena na jesenjem sajmu automobila u Parizu. Sportska verzija modela Clio, koja nosi oznaku RS, ispod haube će imati motor zapremine 1.6 litara, opremljen turbopunjačem...

Dacia Duster Extreme 1.2 Tce 130 4x4
Slika nedelje