Terrafugia Transition: Leteći automobil za 218.000 evra

Na sajmu automobila u New Yorku, predstavljen je leteći automboil od kompanije Terrafugia. Da, dobro ste pročitatli - leteći automobil. uspelo. "Ukrštanje" automobila i aviona je uspelo, i model Transition se već može kupiti po ceni od 218.000 evra, a u vazduh može poleteti svako ko završi kurs letenja u trajanju od samo 20 sati...

Isporuka letećeg automobila počinje krajem godine, a američka kompanija već prima depozite od 10.000 dolara i nepovratne depozite u iznosu od 2.500 dolara. Za pogon se stara atmosferski četvorocilindrični Rotax 912ULS motor, koji za pogon može da koristi i klasično gorivo za automobile. Ovaj pouzdan i štedljiv motor ima 8-ventilsku tehniku i zapreminu od 1,35 litara, a težak je svega 60 kilograma, pri čemu razvija maksimalnu snagu od 74 kW i maksimalni obrtni moment od 128 Nm. Ova snaga je dostupna u trajanju od samo 5 minuta vožnje ili u fazi uzletanja, a u standardnom modu, motor isporučuje maksimalnu snagu od 69 kW.
Leteći automobil može da primi dva putnika i ima masu od 650 kilograma. Maksimalna brzina iznosi 172 km/h. Motor pokreće zadnje točkove (maksimalna brzina na zemlji iznosi 105 km/h). Podsetimo, leteći avion je sposoban da preleti udaljenost do 787 kilometara. Za poletanje mu je potreban pravac od minimalno 500 metara. Prosečna potrošnja goriva u kombinovanom ciklusu vožnje iznosi 6,7 litara benzina. Rezervoar zapremine 87 litara, obezbeđuje veliuku autonomiju. Kada vozač sleti, potrebno je samo da sklopi krila, i leteći automobil se pretvara u "obični" automobil, istina sa smanjenom bočnom vidljivošću.

Informacije sa board kompjutera i navigacionog sistema, vozač dobija kroz stakleni kokpit (veliki LCD paneli umesto analognih instrumenata), čiji dobavljač je kompanije Dynon Avionics. Raspon krila aviona iznosi 8 metara, statički i dinamički proračuni su veoma jednostavni, a kontrola aviona-automobila veoma brzo postaje rutinska. Proizvodnju donekle komplikuje sistem za sklapanje krila (automobil na ulici ima dimenzije 6 x 2,3 x 2 metra), alo to je sistem koji je veoma dobro poznat u avijaciji. U slučaju da se dogodi nešto neplanirano, tu je bezbednosni padobran, koji značajno smanjuje rizik od fatalnog ishoda.

Projekat je nedavno dobio specijalni sertifikat od NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), koji je američki ekvivalent evropskoj Euro NCAP organizaciji za testiranje bezbednosti.
Foto:





Automagazin.rs