Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic
Jedanaesta generacija najprodavanijeg automobila na svetu, već uveliko praši srpskim putevima. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da pronađemo odgovor na pitanje koje su nam postavili mnogi ljubitelji ove japanske marke: da li je nova Corolla samo jedna karoserijska verzija modela Auris, ili treba da je posmatramo kao potpuno nezavisan model? Da li je Corolla za Auris isto što i Jetta za Golf?
Hromirana maska hladnjaka novoj Corolli daje luksuzan izgled, a dnevna LED svetla su deo standardne opreme
Nova Toyota Corolla je međugeneracijski porasla. U odnosu na prethodnu generaciju, produžena je za 75 milimetara, a šira je za 15 mm. Ono što je veoma važno za prostor putnika na zadnjim sedištima, jeste povećanje međuosovinskog rastojanja za 100 milimetara! Treba istaći da je međuosovinsko rastojanje veće nego kod modela Auris za celih 100 milimetara, što je već u startu značajna razlika.
Poređenje generacija:
Toyota Corolla - dimenzije | 10. generacija | 11. generacija | Razlika (mm) |
Dužina (mm) | 4.545 | 4.620 | +75 |
Širina (mm) | 1.760 | 1.775 | +15 |
Visina (mm) | 1.470 | 1.465 | -5 |
Međuosovinsko rastojanje (mm) | 2.600 | 2.700 | +100 |
Zapremina prtljažnika (L) | 450 | 452 | +2 |
Dizajn
Dizajn prethodne generacije bio je pomalo "sterilan", da ne kažemo dosadan. Ali, u Toyoti su ovoga puta zaigrali i na kartu dizajna. Nova Corolla je sasvim novi kalibar. Spoljašnjost je osmišljena u skladu sa aktuelnim trendovima ove japanske kompanije, što je najlakše uočiti na prednjem delu automobila. Maska hladnjaka sa tri vodoravne lamele bez prekida se prostire čak iznad svetlosnih grupa, u kojima su svoje mesto pronašle LED diode za dnevno osvetljenje. Kao što smo jednom istakli, prednji branik je veoma masivan i atraktivan, i ne bi ga se postideo ni novi Lexus IS. Svetlosne grupe se protežu duboko u blatobrane, što donekle maskira nešto viši prednji deo automobila.
Pogledajte fotografije: Toyota Corolla 1.6 Valvematic.
Dosta energije i kreativnosti, dizajneri su uložili i u zadnji deo automobila. Svetla su vešto uklopljena u bokove i sa masivnim branikom i vratima prtljažnika čine kompaktnu celinu. Sve u svemu, nova Corolla izgleda atraktivnije i dinamičnije od svog prethodnika, ali je u isto vreme zadržala određenu dozu ozbiljnosti - tačno onoliku koliku treba da poseduje jedan ovakav sedan. I, još nešto: Corollu ni slučajno na ulici nećete pomešati sa bilo kojim drugim modelom ove, ili bilo koje druge marke.
Automobil je skladno dizajniran, kako bi zadovoljio ukus tradicionalnih kupaca - u isto vreme je dinamičan, što će se posebno svideti mlađoj populaciji
Enterijer
Za razliku od spoljašnjosti, enterijer je u potpunosti podlegao aktuelnom trendu japanskih dizajnera. Kao i u ostalim novim modelima Toyote, središnja konzola je više upuštena u prostor za putnike i krase je vodoravne dizajnerske linije. Jedna takva lamela razdvaja multimedijalni deo konzole od ventilacionih otvora. Za svaku pohvalu je i činjenica da je smanjen broj komandi na centralnoj konzoli, za šta dugujemo zahvalnost velikom, standardno dostupnom multimedijalnom sistemu Toyota Touch 2 sa displejom osetljivim na dodir dijagonale 6,1 inča. Panel dvozonske klimatizacije, koja je deo standardne opreme, savršeno je jednostavan i lagan za korišćenje. Ispod njega ćete pronaći malu, ali praktičnu "fioku" za odlaganje malih stvari.
"Kokpit" je, uz minimalne izmene, preuzet od Aurisa
Kvalitet materijala i završna obrada su na visokom nivou. Toyota je rekla zbogom tvrdoj plastici. Materijali deluju kvalitetno, kako vizuelno, tako i na dodir - površine su prijatne i ne mogu se ogrebati tako lako kao kod prethodnika. U vožnji vlada apsolutni mir, u kabini se ne mogu čuti bilo kakvi zvuci. Sve je filigranski precizno uklopljeno.
Pogledajte vest: Nova Toyota Corolla stigla u Srbiju - Cene poznate + FOTO.
Zadovoljni smo i ponudom unutrašnjeg prostora, koji zadovoljava čak i porodične potrebe. Sedi se razumno visoko, za razliku od pozicije u modelu Auris, u kojem se sedi znatno niže. Sedišta su ergonomski dizajnirana i prijatna su i u vožnji kroz krivine, zato što telu pružaju zadovoljavajući oslonac. Ako nešto moramo zameriti, onda je to limitirana mogućnost uzdužnog podešavanja volana, što može zasmetati dugajlijama višim od 190 cm. Mogućnost pomeranja volana za nekoliko centimetara bliže grudima, ostavilo bi više prostora za kolena.
Zadnja sedišta su udobna i imaju dovoljno prostora i za više osobe. Pod je ravan (nema cetralnog tunela), čime je obezbeđen dodatni prostor za noge putnika
Širina automobila obezbeđuje zavidnu prostranost u predelu laktova, koja se može uporediti sa modelom Toyota Avensis. To se odnosi na prednji i zadnji deo automobila. Sve pohvale zaslužuje skoro potpuno ravan pod automobila, čime su japanski stručnjaci obezbedili dodatni prostor za noge putnika u predelu stopala. I prostor u predelu glave na zadnjim sedištima je zadovoljavajući, iako je nova Corolla za pet milimetara niža od prethodnika. Putnik visine 190 cm smestiće se udobno u sedište i glavom neće dodirivati krov automobila.
Pogledajte vest: Nova Toyota Corolla - Video predstavljanje.
Prtljažni prostor ima osnovnu zapreminu od 452 litra, a utovarni prostor je dimenzija 950 x 1030 milimetara. Poteškoće mogu nastati prilikom utovara viših predmeta, jer već 500 mm iznad podloge se nalazi gornja granica utovarnog dela.
Već osnovni nivo opreme Terra, uključuje ESP (VSC) elektronski program stabilnosti, vazdušne jastuke ispred vozača i suvozača, bočni vazdušni jastuk, vazdušni jastuk za kolena vozača, prednje i zadnje vazdušne zavese, klima uređaj, volan podesiv po visini i dubini, LED dnevna svetla, sistem za detekciju pritiska u pneumaticima...
Tokom vožnje, unutar automobila nema suvišnih zvukova, zato što su materijali kvalitetni a završna obrada filigranski precizna
Motor
Četvorocilindarski 1.6 Valvematic cenovno je postavljen u sredinu ponude Toyote, a po snazi spada među najjače motore u ovoj kategoriji. Maksimalna snaga agregata iznosi 97 kW pri 6.400 o/min, a maksimalni obrtni moment od 160 Nm dostupan je već pri 4.400 o/min, što je dobar rezultat za motor koji nije opremljen turbom. Podatak "na papiru" da ubrzanje do 100 km/h traje 10 sekundi, ne impresionira, ali u realnosti ovaj motor pruža odličnu elastičnost i uživanje u vožnji. Proizvođač je deklarisao maksimalnu brzinu od 200 km/h, ali mi to nismo želeli da proverimo u redovnom saobraćaju.
Sistem Valvematic (varijabilan razvod ventila) optimizuje potrošnju goriva, uz poboljšanu elastičnost. Automobil se veoma lagano vozi u gradskim uslovima i njegova elastičnost je za svaku pohvalu. Promena "brzina" kod šestobrzinskog menjača je glatka, a ručica je japanski precizna. Za razliku od nekih konkurenata, motor je veoma kultivisan, savršeno tih i ne prenosi vibracije na nožne komande ili podlogu. Toyota deklariše prosečnu potrošnju goriva od 6.0 l/100 km, ali ova vrednost u praksi je dostižna samo ako se vozi većim delom u otvorenom saobraćaju. U gradskim uslovima, Corolla 1.6 Valvematic trošila je 8 litara na 100 pređenih kilometara.
Nova Corolla na našem testu prosečno je trošila 6,1 l/100 km - Veći deo vožnje smo prešli u uslovima otvorenog saobraćaja
Sistem Valvematic (varijabilan razvod ventila) optimizuje potrošnju goriva, uz poboljšanu elastičnost. Automobil se veoma lagano vozi u gradskim uslovima i njegova elastičnost je za svaku pohvalu. Promena "brzina" kod šestobrzinskog menjača je glatka, a ručica je japanski precizna. Za razliku od nekih konkurenata, motor je veoma kultivisan, savršeno tih i ne prenosi vibracije na nožne komande ili podlogu. Toyota deklariše prosečnu potrošnju goriva od 6.0 l/100 km, ali ova vrednost u praksi je dostižna samo ako se vozi većim delom u otvorenom saobraćaju. U gradskim uslovima, Corolla 1.6 Valvematic trošila je 8 litara na 100 pređenih kilometara.
Amortizacija predstavlja kompromis između udobnosti i dobre vozne dinamike
Oslanjanje
Oslanjanje nove Corolle podešeno je upravo onako, kako smo i očekivali od automobila ovakvog "karaktera". Automobil preko poprečnih neravnina prelazi mekano, ali s obzirom da zadnje oslanjanje koristi torzionu osovinu, do enterijera dolazi minimalna moguća buka. Udobnost je zadovoljavajuća, možemo slobodno reći da nova Corolla ima mekše podešeno oslanjanje od većine nemačkih konkurenata. Automobil rado odgovara na komande volana, a naginjanje u krivinama je minimalno. Ni sportska vožnja kroz krivine, Corolli neće previše smetati.
Zaključak
Posle višednevne vožnje, uverili smo se da je nova Corolla potpuno nezavisan model. Iako ima iste motore kao Auris, instrument tablu koja se razlukuje samo u detaljima, i isti dizajnerski stil, jedanaesta generacije Corolle je potpuno novi automobil. Za to najviše može zahvaliti većem međuosovinskom rastojanju i dobroj ponudi prostora.
Corolla je za 47 godina i 11 generacija naučila mnogo toga, postavši kompletan automobil kome je veoma teško pronaći manu (prodata u preko 47 miliona primeraka!). Toyota Srbija se odlučila i za atraktivnu cenovnu politiku, koja bi pored tradicionalnih afiniteta naših vozača ka sedanima, trebala biti važan faktor uspeha nove Corolle na našim prostorima. Jer, bez Corolle se jednostavno ne može!
Toyota Corolla 1.6 Valvematic |
|
Tip motora: | Benzinski atmosferski motor |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1.598 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 97 / 6.400 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 160 / 4.400 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 200 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 10,0 |
Potrošnja na testu - prosek/grad/otvoreno (l/100km): | 6,1 / 8,0 / 5,1 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 452 |
Zapremina rezervoara (L): | 51 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1.280 / 480 |
Dimenzije pneumatika: | 205/55 R16 |
Dužina automobila (mm): | 4.620 |
Širina automobila (mm): | 1.775 |
Visina automobila (mm): | 1.465 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.700 |
Cena osnovnog modela: | 13.490 € |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Generalni zastupnik Toyota vozila: Toyota Srbija
Adresa: Omladinskih brigada 88B, 11070 Beograd
Web: www.toyota.rs
Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal