Testirali smo: Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X

Želite praktičan automobil, koji u vožnji pruža puno zabave i užitka? Prelistali ste većinu kataloga, analizirali ste većinu argumenata i želite da donesete odluku? Ako niste razmišljali o modelu Ford Mondeo 2.0 TDCi karavan, pročitajte ovaj test. U testiranju nam je, kao i uvek, pomogao šestostruki i aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović, verovatno najkompetentnija osoba za ocenjivanje performansi automobila u našoj zemlji...

Galeriju fotografija možete pogledati klikom na LINK. Poslednji trendovi kupovine na automobilskom tržištu ukazuju na rast popularnosti automobila sa povećanom ponudom prostora. Pored jednovolumena, sve više se cene i karavani, a jedan od najinteresantnijih na tržištu sigurno je Ford Mondeo Wagon. Automobil nudi vrhunsku unutrašnjost sa najvećom ponudom prosotra i dimenzije koje ga smeštaju na granicu između srednje i srednje više klase. Ford Mondeo u karavan izvedbi ima isto međuosovinsko rastpojanje kao i sedan verzija, i ono iznosi 2.850 milimetara. Ali, to ne treba da brine, jer Mondeo je jedan od najvećih automobila u svojoj klasi, koji dužinom nadmašuje veličine iz srednje klase, a dužina međuosovinskog rastojanja iznosi 2.850 milimetara i graniči se sa modelima koji pripadaju srednjoj višoj klasi. Dužina karavana iznosi 4.830 milimetara, a širina je ista kao u sedan verzije i iznosi 1.886 milimetara.

O izgledu novog Mondea već smo puno govorili, ali još jednom ćemo ponoviti. Novi Ford Mondeo se svojim dizajnerskim izražajem u potpunosti nastavlja na filozofiju "kinetičkog" dizajna koja se pokazala izuzetno uspešnom na evropskom tržištu. Podsetimo da je titulu Evropskog automobila godine 2007. poneo Ford S-Max, rodonačelnik "kinetic" Fordova. Automobilom dominiraju oštre linije, koje ovaj model čine izuzetno dinamičnim. Veliki usisnici za vazduh napred i oštre svetlosne grupe jasno pokazuju da se novi Mondeo obraća daleko široj i sve mlađoj ciljnoj grupi kupaca, za razliku od konzervativnog prethodnika. Isto nam govore i markantna zadnja svetla, koja nedvosmisleno podsećaju na ona na modelu S-Max. Kada je dizajn u pitanju, možemo slobodno zaključiti da je dizajnerski tim Forda nadmašio samog sebe: novo, sportski i dinamički naglašeno odelo savršeno pristaje automobilu kakav je Mondeo. Ni karavan verzija ne donosi ništa novo - dizajneri su veoma vešto, sa velikom jednostavnošću, uklopili vrata prtljažnika, a silueta automobila ostala je dinamična i budi sportske asocijacije.

Isto kao i spoljašnjost, radikalno je unapređena i unutrašnjost automobila. Kao što smo već istakli kod liftback modela, dizajn unutrašnjosti je potpuno nov i sa prethodnom generacijom nema apsolutno ništa zajedničko. Materijali su vrhunskog kvaliteta, a ergonomija je za svaku pohvalu. Isto važi i za završnu obradu. Ford Mondeo ima unutrašnjost koja se može uporediti sa najkvalitetnijim predstavnicima srednje klase iz premium segmenta. "Kokpit je stvarno odlično rešen. Kvalitet materijala je iznad očekivanja, kako za oko, tako i na dodir, a poseban utisak daje brušeni aluminijum, koji izgleda fantastično. Komande su logički raspoređene, a moram pohvaliti i ponudu prostora na prednjim sedištima. Vozaču se sve nalazi na dohvat ruke, stub volana i sedište podesivi su u svim smerovima. Udobnost test automobila sigurno je na najvišem nivou, jer je bio opremljen raskošnom opremom. Ipak, ovde treba istaći jedan detalj koji može zasmetati. Da li centralna konzola mora biti toliko široka? Viši vozači često će se kolenima opirati o bok središnjeg panela, a samo 3-4 centimetra uži panel rešio bi sve "probleme". Iako na prvi pogled deluje komplikovano, ovladavanje putnim kompjuterom krajnje pojednostavljeno, što se može reći i za kontrole prozora sa automatskom funkcijom kako za vozača tako i za suvozača." - izjavio je Vladan Petrović.

I putnici na zadnjim sedištima uživaće u luksuzu koji dolikuje najkvalitetnijim konkurentima. Sedišta su sada puno udobnija, deblja sa jakim bočnim uporištima, i odaju utisak kvaliteta, posebno u kombinaciji sa kožnim oblogama, kakve je imao naš test automobil. Gotovo je neverovatno koliko se Ford potrudio da u ovom porodičnom modelu omogući vrhunsko držanje tela, adekvatno visokim performansama. Kada bi barem drugi proizvođači sledili ovaj primer. Složili smo se da veći luxus u ovoj klasi automobila nije potreban, jer i posle dužih vožnji, putnici iz automobila su izlazili savršeno odmorni. I za putnike koji sede pozadi Ford je obezbedio vrhunsku sigurnosnu opremu, koja uključuje tri pojasa na tri taćke kopčanja i podesive naslovne za glavu, za najmlađe, tu su dva Isofix priključka. Prtljažni prostor? Ako Vam ne bude dovoljno osnovnih 542 litra ili 1.733 litra, kada se obore zadnja seišta, onda Vam sigurno treba kombi. Utovarni prostor prtljažnika je veoma nizak, a podloga prtljažnika je ravna, što olakšava utovar. Zanimljiva je i nosivost automobila od velikih 700 kilograma, što je za svaku pohvalu.

Što se motora tiče, možemo slobodno reći da Rudolf Diesel može biti ponosan. Ne samo što njegov patent uspešno funkcioniše u milionima automobila, već zato što sa svakom novom generacijom postaje sve bolji i bolji, što nam dokazuje i novi Mondeo. TDCi na prednju osovinu isporučuje 140 konjskih snaga i ispunjava Euro 4 ekološku normu. Motor nas je prosto očarao snažnim potiscima u srednjim režimima rada, što možemo zahvaliti velikim "zalihama" Obrtnog momenta. Motor sa oznakom Duratorq razvija 320 Nm u rasponu u dizelski niskih 1.750 do 2.240 o/min. Ipak, kako bi udovojio zahtevima onih koji traže bolja ubrzanja, za ovaj agregat razvijen je sistem "nadmomenta" (Overboost) koji dozvoljava da se pri jednakoj vrednosti broja obrtaja kratkotrajno razvije čak 340 Nm Obrtnog momenta (papučica gasa se stisne do kraja). U vožnji Mondea 2.0 TDCi nemoguće je, s vremena na vreme, ne pritisnuti papučicu gasa do kraja, što zauzvrat daje osećaj snažnog potiska u leđa (tipičnog za današnje motore ove vrste). "Iako je automobil težak preko 1,5 tona, motor odlično vuče iz niskih područja obrtaja, što i ne čudi ako vidimo da je maksimalni obrtni moment (320 / 340 Nm) dostupan u rasponu od 1.750 do 2.240 o/min. Ubrzanja motora su odlična, a prijatno me je iznenadilo i ponašanje pri visokim brzinama, jer motor bez problema ubrzava sve do 200 km/h. Kod preticanja, vozač će retko biti u situaciji da mora promeniti brzinu niže. Kada smo već kod menjača, moram uputiti kritike na izgled ručice menjača, koji ne priliči ovako dinamičnoj unutrašnjosti. Ručica je prevelika i veoma čudnog oblika. Osim ovih estetskih detalja, nemam zamerki na vožnju ovog automobila, tačnije, sve je za svaku pohvalu." - ističe Petrović.

Sigurno Vas najviše interesuje kako Ford Mondeo funkcioniše na našim putevima. Novi Mondeo u vožnji pruža mnoštvo povratnih informacija sa podloge i svi konkurenti trebali bi da se ugledaju na ovo rešenje. Iako svojom šemom Mondeo ne predstavlja posebnost u segmentu, vešanje Mondea potvrđuje priču prema kojoj se veliki uspeh sastoji od niza sitnih detalja. Napred Mondeo stoji na McPhersonovim opružnim "nogama" dok pozadi nalazimo Quadralink nezavisno vešanje točkova. Rezultat: upravljivost je odlična, a nagle promene traka i izbegavanje prepreka u gradskoj vožnji su neverovatno precizne i vozača ispunjavaju samopouzdanjem. Vešanje automobila je fantastično podešeno, i u isto vreme odlično "pegla" udarne rupe na našim putevima, ali i samouvereno eliminiše naklon automobila u krivinama. I Vladan Petrović se složio sa nama: "Od karavana sam očekivao klasičan nedostatak koncepta sa motorom napred, pogonom na prednje točkove, u kombinaciji sa dugim "repom" automobila. Ali, ni traga od podupravljanja. Automobil se ne naginje previše, i moguće ga je voziti i sportski i "ležerno". Samo u kratkim krivinama, Mondeo pokazuje sklonost proširivanju putanje prednjim delom, ali rep automobila ostaje iznenađujuće miran, čak i prilikom brzih promena smera. U graničnim područjima, ESP sistem mekano reaguje i sigurno vraća automobil u putanju. Ležanje automobila na putu je upravo onako kako sam očekivao od Fordovog automobila, vrhunsko. Ipak, Mondeo karavan svoju najbolju stranu pokazao je na autoputu, gde se kretao visokim putnim brzinama uz odličnu udobnost i čvrsto ležanje i brzim krivinama."

Cenom od 28.800 eura, Mondeo nudi zaista mnogo za uložen novac. Ali, potencijalni kupci do novom Mondea, opremljenog testiranim motorom, mogu doći za svega 25.360 Eura, u više nego izdašnom Trend paketu opreme (dvozonski klima uređaj sa automatskom kontrolom temperature, Airbag za vozača i suvozača, bočni i Airbag zavese, Airbag za kolena vozača, 4 x disk, ABS, varijabilni servo volan podesiv po dubini, Elektro paket: prednji i zadnji prozori i retrivizori sa grejačima u boji karoserije, kod ključ, pojasevi sa predzatezačima, trip kompjuter, 16" čelične felne, naslon za ruku, krovna kaseta za naočare, 60:40 deljiva zadnja klupa, analogni sat, tonirana stakla, paket za pušače (piksla i upaljač), RDS radio, CD sa 8 zvučnika i dodatnim audio priključkom i elektro podesivo sedište vozača u dva pravca, sa lumbalnom podrškom). U svakom sličaju, ovo je vrhunski složena i dobro izbalansirana putnička krstarica, sa kojom možete relativno brzo stići od tačke A do tačke B. Ako svemu dodamo i fer cenu, možemo zaključiti da je ovo prilika koju je greh propustiti. I, ne samo to. Ford Mondeo je proglšen za automobil godine 2008 u našoj zemlji. Nije slučajno!
Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Titanium X - Detalji | |
Tip motora: | Turbodizel motor Duratorq |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm3): | 1997 |
Maksimalna snaga (KS pri o/min): | 140 / 4.000 |
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min): | 320 (overboost 340)/1750-2240 |
Maksimalna brzina (km/h): | 205 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 9,8 |
Prosečna potrošnja (L/100 km) - fabrički podatak: | 6,3 |
Zapremina prtljažnog prostora (L): | 542 / 1733 |
Zapremina rezervoara (L): | 70 |
Masa automobila (kg): | 1590 |
Dimenzija pneumatika: | 235 / 40 R18 |
Dužina automobila (mm): | 4.830 |
Širina automobila (mm): | 1.886 |
Visina automobila (mm): | 1.512 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.850 |
Trag točkova napred (mm): | 1.589 |
Trag točkova pozadi (mm): | 1.605 |
Cena automobila (Eur): | 28.800 |

Tekst: Goran Sarić - Automagazin Foto: Milomir Bošković - Automagazin