AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Na višednevnom testu smo imali prvi globalni električni model marke Toyota - bZ4X. On je prilično kasno stigao na Party, ali zato je paket koji je sa sobom doneo ovaj kasno pristigli gost, u potpunosti opravdao vreme čekanja...

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Toyota bZ4X je prvi globalni električni model ove marke. Kratki prevesi i sofisticiran pogon na svim točkovima automobilu daju solidan potencijal na terenu.

 

Toyota je donedavno bila na udaru radikalnih ekologa, zbog činjenice da ne radi na razvoju električnih automobila. Oni su ignorisali činjenicu, da je Toyota prvi električni automobil počela prodavati još 1997. godine i da je opstao u dve generacije čak 17 godina. Za razliku od pomenutog RAV4 EV, nova Toyota bZ4X od nule je razvijena kao elektromobil i kao globalni model dolazi na evropsko tržište.

 

Pogledajte fotogaleriju: Toyota bZ4X AWD.


Njegovo "neizgovorivo" ime je bZ4X, od bZ – beyond Zero (Preko nulte granice), dok slovo X u njegovom imenu naznačava njegov crossover karakter, a broj 4 njegovu veličinu. Automobil je nastao u saradnji sa Subaruom, baziran na novoj platformi e-TNGA i iako na fotografijama ne izgleda tako, nešto je duži od aktuelnog RAV4 (4.690 prema 4.600 milimetara). Japanci i dalje daju prednost prednjem pogonu, ali bZ4X je dostupan i u verziji sa pogonom na sve točkove. Upravo to je verzija koju smo imali na višednevnom testu.

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Električni crossover je za 58 milimetara niži od Toyote RAV4, ali je međuosovinsko rastojanje za 160 mm veće.

 

Pogledajte test: Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid e-CVT AWD (FOTO).

 

Toyota bZ4x se jasno izdvaja svojim dizajnom, jer je bliska sa svojim konceptom iz 2022. godine. Kombinuje progresivne linije, elemente sa SUV modela, eleganciju i robusnost u isto vreme. Posebno su upečatljivi oštra ivica haube i uska prednja svetla, koji daju dinamičnost. Kompletan prednji deo automobila je dinamičan, ali zanimljivo, bez maske hladnjaka. Zadnji deo karakterišu oštro zakošena peta vrata, čak u stilu kupea, a dinamičnu sliku zaokružuje masivni spojler na krovu. Sveukupno, ova igra oštrih ivica podseća malo na Lexus automobile.

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Enterijer je prostran i dizajniran je u skladu sa najnovijim trendovima ovog japanskog proizvođača.


Pogledajte test: Toyota Highlander 2.5 Hybrid i-AWD (FOTO).

 

Enterijer je takođe razvijen u skladu sa najmodernijim trendovima ovog japanskog proizvođača. Dizajneri su prilikom kreiranja unutrašnjosti imali dva mota. Prvi je "taman koliko treba - ni previše ni premalo", a drugi je "ruke na volan, oči na put". Oba kriterujuma se osećaju u realnosti - automobil nudi vrhunski prostor za putnike. Zbog dugog međuosovinskog rastojanja (2.850 mm, što je za 160 mm duže nego kod RAV4), prostora za noge ima i više nego dovoljno. Naš test vozač visine 196 cm udobno se smestio na mesto vozača, bez ikakvih ograničenja u predelu nogu. Što se visine tiče, njegova "rezerva" iznad glave nije bila velika, ali i dalje je sve u prihvatljivim okvirima.

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Materijali u enterijeru su premium kvaliteta i mogu se uporediti sa onima koji se nalaze u Lexus automobilima.

 

Displeji ispred vozača se mogu pohvaliti odličnom grafikom i intuitivnošću. Iako moto "ruke na volan, oči na put" ne ide najbolje uz multimedijalne ekrane osetljive na dodir, Toyota je uspela da u delo sprovede ovaj cilj. Sve osnovne funkcije klima uređaja - temperatura, brzina ventilatora i raspodela vazduha, mogu se podesiti direktno preko komandi na centralnoj konzoli. Centralni displej jeste osetljiv na dodir, ali je prilično visoko postavljen, tako da kada želite nešto da proverite, put vam ostaje u perifernom vidu. Što se tiče displeja koji se nalazi iza volana, on nije savršeno rešenje i preglednost zavisi od visine vozača. Može se dogoditi da vozači prosečne visine ne vide dobro donji deo displeja, ali Japanci su i na to mislili. U ponudi će se naći i verzija sa tzv. Yoke-volanom, kakav smo videli u nekim Tesla automobilima.

 

Pogledajte test: Toyota Hilux 2.8 D-4D (FOTO).


Prtljažnik u osnovi nudi 452 litra, što je sasvim dovoljno i za porodične potrebe. Ima više prostora u dužinu od onog u RAV4, ali nešto manje u pogledu visine, koju smanjuje centralno smešten elektromotor na zadnjoj osovini, direktno ispod prtljažnika, kao i baterije.

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Centralna konzola je sofisticirana, ali u isto vreme jednostavna za koriščenje.


Pogledajte test: Toyota Yaris 1.0 VVT-i (FOTO).

 

Koncepcijski, automobil je razvijen na bazi e-TNGA platformi. U pod automobila su montirane baterije, koje automobilu obezbeđuju energiju za kretanje, ali i nisko težište i dodatnu krutost karoserije. Sve to doprinosi boljim voznim karakteristikama i bezbednosti. Automobil može biti opremljen pogonom na prednjoj ili obe osovine. U slučaju verzije sa prednjim pogonom, motor proizvodi 204 konjske snage, dok verzija sa pogonom na sve točkove ima dodatni elektromotor na zadnjoj osovini, a ukupna snaga sistema je 217,5 konjskih snaga i obrtni moment od 336 Nm. 

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Peta vrata se otvaraju električnom komandom.

 

Sama baterija ima kapacitet od 71,4 kWh i može se puniti snagom do 150 kW. Tokom testa smo isprobali nekoliko različitih načina punjenja i punjača. Najbrže smo punili na DC punjaču od 75 kW i za 80 % kapaciteta baterije, potrebno je oko 1 sat punjenja, što je odličan rezultat. Takođe smo isprobali i punjenje na kućnu utičnicu, koja nam za 12 sati punjenja obezbeđuje autonomiju od oko 170 kilometara. To znači, da ako tokom noći automobil punimo i na klasičnu utičnicu u garaži, to je sasvim dovoljno da zadovolji svakodnevne potrebe.


Da bi baterija imala najbolju izdržljivost i najbolje performanse, sistem za hlađenje ili grejanje smešten je odozdo po celoj površini baterija. Sistem detaljno prati napon i temperaturu pojedinačnih ćelija, kojih ima 96. Zahvaljujući svemu ovome, Toyota je u mogućnosti da ponudi izvanrednu garanciju na bateriju - 10 godina ili 1 000 000 km. Ne, nije greška. Deset godina i jedan milion pređenih kilometara. Toyota ističe, da posle 10 godina korišćenja i 240 000 pređenih kilometara, kapacitet baterija neće biti manji od 90 %.

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Međuosovinsko rastojanje, koje je duže od onog na modelu RAV4, obezbeđuje puno prostora za putnike. 

 

Verziju sa 4x4 pogonom pokreću dva elektromotora - svaki po 80 kW i 168 Nm‚ pri čemu ukupna snaga sistema iznosi 160 kW (217,5 KS) i obrtni moment od 336 Nm.


To je ono što smo pronašli "na papiru". A kako sve funkcioniše u praksi, isprobali smo na putu Beograd - Tara, prešavši preko dva planinska prevoja. U praksi, automobil funkcioniše vrhunski i u svakom trenutku uliva samopouzdanje vozaču. To, pre svega, možemo zahvaliti snažnim elektromotorima, koji maksimalni obrtni moment razvijaju praktično od nule. Svih 336 Nm su dostupni odmah i u svakom trenutku. Automobil lepi za sedište, o čemu svedoči i ubrzanje iz mesta do 100 km/ za samo 7,5 sekundi. Maksimalna brzina je elektronski ograničena na 160 km/h. Baterija je u Beogradu bila puna i board kompjuter je pokazivao autonomiju od 430 kilometara. Prosečna potrošnja na ovoj 180 kilometara dugoj relaciji iznosila je 17,4 kWh / 100 km, što je odličan rezultat za elektro-automobil čiji sistem radi pod naponom od 355 V.

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Automobil se može pohvaliti niskim težištem, jer su baterije smeštene u pod automobila.

 

Automobil je prijatan za vožnju. Oseća se visoka torziona krutost karoserije, a oslanjanje odlično apsorbuje neravnine ili rupe na putu, u čemu mu pomažu pneumatici sa visokim bokovima (235/60 R18). Zbog snažnih elektromotora, prilikom ubrzanja se ne oseća nešto veća masa automobila, koja iznosi 2010 kilograma, ali u krivinama se ona može osetiti. Naime, pri nešto dinamičnijoj vožnji kroz krivine, fizika nam jasno stavlja do znanja da je automobil prilično težak. Naginjanje u krivinama je minimalno, zato što su baterije u samom podu automobila, čime se snižava njegovo težište.


Terenske sposobnosti automobila nismo isprobali, ali u Toyoti ističu da terenski elektronski mod X-Mode, u kombinaciji sa Grip Controlom, omogućava automatsko penjanje uz strmu uzbrdicu ili spuštanje niz nizbrdicu, tako što automobil prepoznaje spuštanje i upravlja njime precizno, bez intervencije vozača. Takođe, moguće je birati nekoliko režima, kao što su sneg/blato, dubok sneg i blato. Sistem automatski prepoznaje koji točak ima najbolje prijanjanje i tamo šalje snagu. Iako automobil izgleda nežno i sofisticirano, on može da vozi kroz vodu dubine do pola metra, u šta su se uverile kolege na različitim prezentacijama. Dakle, bZ4X uopšte nije tako nežan, kao što možda nekome izgleda.


I na kraju cena. Cena modela Toyota bZ4X u Srbiji počinje od 62.700 evra. Kada se od ove sume oduzme državna subvencija u visini od 5.000 evra, dolazimo do sume od 57.700 evra.

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Kada se koristi DC punjač, koriste se obe utičnice, a ako punite preko AC punjača, potreban je samo jedan priključak (na fotografiji gornji).

 

 Toyota bZ4X AWD  
 Tip motora: Elektro motor
 Broj cilindara / ventila:  -
 Zapremina motora (cm³):  
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  160 / 217,5
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  336
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  160
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  7,5
 Potrošnja kWh/100 km (test prosek):  17,4
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  452 /
 Zapremina rezervoara (L):  -
 Masa automobila (kg):  2.010
 Dimenzije pneumatika:  235/60 R18
 Dužina automobila (mm):  4.690
 Širina automobila (mm):  1.860
 Visina automobila (mm):  1.650
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.850
 Cena vozila (€):  57.700

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Web: www.toyota.rs

 

Foto:  Milomir Bošković

Automagazin.rs

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje