Novi Mercedes-Benz GLB: za porodicu i prijatelje
Snažne proporcije sa kratkim prepustima uz off-road orjentisan dizajn i opcioni 4MATIC pogon na sve točkove i specijalna funkcija off-road svetala, omogućavaju da se prepreka detektuje istog momenta kada se pojavi ispred vozila pri malim brzinama kretanja...
Informacije za medije
Sa 2829 milimetara među osovinskog rastojanja novi GLB što predstavlja povećanje od oko 10 cm u odnosu na B-Klasu. Zajedno sa funkcionalno dizajniranom kabinom obezbeđuje se značajno veći prostor u kabini. Prostor u nivou glave u kabini sada iznosi 1035 milimetara – što je rekord u segmentu. Sa maksimalno 967 milimetara prostora za noge nazad ovo je izuzetno komforno vozilo sa 5 sedišta.
Kapacitet prtljažnika iznosi od 560 do 1755 litara (cifre za vozilo sa 5 sedišta) po kvalitet ne zaostaje za karavanom. Na zahtev stranke drugi red sedišta se može podužno podešavati dok se naslon sedišta može podešavati u nekoliko položaja. Ovim se omogućava da se prtljažni prostor poveća za oko 179 litara i da se omogući raznovrsna upotreba prtljažnika. Više detalja je moguće videti na sledećoj strani.
Novi GLB se proizvodi u fabrici Aguascalientes (Mexico), kao i u Beijing-u za potrebe kineskog tržišta. GLB dolazi kod naših prodajnih partnera do kraja godine.
Jedno od tri vozila iz Mercedes-Benz portfolija je i SUV, dok je jedan od četiri kompaktan model vozila. Zahvaljujući ovome kompaktni SUV kao što je GLB kombinuje sve faktore uspeh vozila iz najprodavanijeg segmenta vozila.
Sa novim GLB-om porodica kompaktnih vozila iz Mercedes-Benz- sada se sastoji iz 8 modela: A-Klasa, A-Klasa limuzina i A-Klasa limuzina velikog međuosovinskog rastojanja, B-Klasa, CLA Coupé, CLA Shooting Brake i GLA su trenutno u ponudi. Tokom 2018-te više od 609,000 stranaka širom sveta je bilo u mogućnosti da dobije kompaktni model vozila. Od trenutka uvođenja na tržište 1997. godine više od 6.5 miliona vozila iz ovog segmenta je prodato širom sveta.
GLB je prvo kompaktno vozila iz Mercedes-Benz-a koje nudi treći red sedišta sa dva dodatna individualna sedišta. Sedišta su predviđena za osobe čija visina ne prelazi 1,68 metara i pružaju veoma komfornu količinu prostora. Sigurnosne pojaseve sa zatezačima pojaseva, bočne vazdušne zavese koji štite i putnike u drugom redu sedišta, uz već dobro poznate sisteme ISOFIX i gornju sidrišnu tačku za postavljanje dečijeg sedišta. Zahvaljujući ovoj opremi moguće je postaviti do 4 dečija sedišta nazad.
Komforni detalji u trećem redu uključuju dva držača za čaše između sedišta kao i dva odeljka za sitnice s gumiranim uloškom u prtljažnom prostoru sa leve i desne strane prtljažnog prostora od kojih svaki poseduje po USB port. Sedišta se mogu spustiti tako da budu u ravni sa utovarnom površinom kako bi se povećao prtljažni prostor.
Snažne proporcije GLB-a naglašava off-road orjentaciju dizajna : površine oblika su naglašene a glavne karakteristike su uprošćene linije i precizni šavovi. Gotovo vertikalni prednji deo vozila sa upadljivim glavnim svetlima predstavlja jasan dokaz pripadnosti off-road porodici, bas kao i kratki prepusti napred i pozadi.
"Prepoznatljivi dizajn Mercedes-Benz GLB-a ukazuje nepogrešivo na pripadnost porodici off-road vozila ", izjavio je Gorden Wagener, šef dizajn odeljenja Daimler AG. "Jasne forme sa uprošćenim linijama i površinama koje ostavljaju moćan utisak prenose nasu filozofiju dizajna Sensual Purity."
Instrument tabla je izvedena iz jednog dela, koji poseduje optičke isečke ispred vozaca i suvozača. Vozac je upućen na widescreen cockpit, sa komandama i prikazom preko MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Nova funkcija je karakteristični off-road cevasti element sa izgledom aluminijuma koji zaokružuje donji deo instrument table u kome se nalaze tri kružna centralna izduva za ventilaciju. Ovi izduvi daju dodatan utisak robustnosti, snage i u izvesnoj meri podstiču faktor zabave. Ispod izduva se nalazi panel za kontrolu klimatizacije, na kome su prekidači izrađeni sa izgledom kao da su izrađeni od brušenog cilindra aluminijuma.
Robustan karakter unutrašnjosti nastavlja se na centralnoj konzoli. Cevasti elementi sa izgledom mašinske obrade pružaju solidnost dizajna komponenti i komandi. Pored vrata SUV karakter je naglašen horizontalnom prečkom na vratima koja počev od dizajn i linije opreme Progressive nadalje, formira robustan izgled strukture panela vrata i izgleda kao da je izrađena od mašinski obrađenog aluminijuma
Savršeno osvetljenje na brdu i u dolini: funkcija off-road svetala
LED High Performance glavna svetla i MULTIBEAM LED glavna svetla su dostupna na modelu GLB na zahtev stranke. Multibeam omogućava izuzetno brz i precizan, elektronski kontrolisano podešavanje glavnih svetala u skladu sa situacijom u saobraćaju.
Opciono su dostupna i prednja svetla za maglu sa LED tehnikom. Ove lampe distribuiraju svetlost mnogo sire od glavnog snopa i bolje osvetljavaju periferne oblasti ispred vozila. Njihov nizak položaj u prednjem braniku pomaze u smanjivanju rizika od zaslepljivanja drugih učesnika u saobraćaju.
Od pomoćnih sistema do smart sata: tehnički detalji
GLB ima koristi od tehničkih detalja primenjenih na najnovijoj generaciji kompaktnih vozila Mercedes-Benz. Prednosti uključuju:
• Benzinski i dizel motori sa 4 cilindra su u potpunosti osveženi za lansiranje generacije kompaktnih vozila : u poređenju sa prethodnom generacijom, ovi motori se ističu značajno povećanim vrednostima snage i obrtnog momenta, uz povećanje efikasnosti i niže vrednosti izduvne emisije. (za više detalja pogledajte sledeću stranu)
• Pomoćni sistemi za vožnju sa podrškom vozaču i funkcionalnostima S-Klase: zahvaljujući poboljšanoj kameri i radarskom sistemu, GLB može videti do 500 m ispred sebe i može voziti delimično autonomno u određenim situacijama, npr. komforno adaptirajući brzinu pre krivine, raskrsnice ili kružnog toka koristi se Active Distance Assist DISTRONIC sa podacima sa mape i navigacionim podacima. Kao nova funkcija Active Steering Assist, pored ostalog tu je i intuitivni Active Lange Change Assist. Ukoliko pored Active Parking Assist vozilo poseduje i PARKTRONIC, GLB takođe proširuje funkciju automatskog restarta vozila na autoputevima.
• Komforni sistem oslanjanja: na prednjem delu GLB-a se nalaze McPherson opružne noge sa integrisanim amortizerom, nazad se nalazi vibraciono i akustički razdvojena osovina sa multi link oslanjanjem i kompresionim oprugama. Adaptivno podešavajući sistem oslanjanja je dostupan na zahtev stranke. Ovim sistemom vozač može odabrati komforniji ili posebno sportski tjuning preko DYNAMIC SELECT prekidača.
• Intuitivno upravljanje multimedijalnim sistemom MBUX (Mercedes-Benz User Experience): Snažan procesor, brilijantni ekrani i grafika, navigacija sa proširenom realnošću, head-up prikaz na vetrobranu u punom koloru, software koji omogućava sistemu da uči i glasovne komande koje je moguće aktivirati ključnom rečju "Hey Mercedes" predstavljaju ključne prednosti ovog sistema.
• ENERGIZING comfort control: omogućava umrežavanje nekoliko komfornih sistema u vozilu, i koristi muzičke i svetlosne teme uz brojne režime masaže za pružanje velikog broja programa masaže koji donose dobar osećaj. ENERGIZING COACH preporučuje neki od pomenutih programa u skladu sa situacijom. U slučaju da vozač poseduje Mercedes-Benz vivoactive® 3 smartwatch ili neki drugi kompatibilni Garmin® uređaj za nošenje koji je povezan na MBUX, lične vrednosti nivoa stresa ili kvaliteta sna poboljšavaju preciznost preporuka koje daje sistem.
Na zahtev stranke GLB može biti opremljen sa stalnim pogonom na sva 4 točka 4MATIC, sa potpuno varijabilnom raspodelom obrtnog momenta. Ova sportska konfiguracija pogona na sve točkove omogućava vozaču da koristi DYNAMIC SELECT prekidač kako bi se uticalo na karakteristike 4MATIC pogona. Tri karakteristične mape su dostupne za kontrolu spojnice za pogon na sve točkove, iako sistem fleksibilno reaguje na trenutnu situaciju u vožnji u svakom režimu rada. U redovnim uslovima rada, režim pogona "Eco/Comfort" je zasnovan na raspodeli 80:20 (prednja:zadnja osovina), kada je u režimu "Sport" odnos je 70:30.U off-road režimu spojnica za pogon na sve točkove radi sa uravnoteženom raspodelom od 50:50.
4MATIC komponente uključuju odvod snage za zadnju osovinu integrisan u automatizovani menjački prenosnik sa dve spojnice, i zadnji diferencijal sa integrisanom višelamelastom spojnicom. Ova spojnica je elektro mehanički kontrolisana. Preko mehanizma sa kosom ravni i kuglicama, električni motor dejstvuje aksijalnom silom na paket lamela spojnice kako bi ih otvorio ili zatvorio. Zadnji diferencijal kompenzuje razliku u pređenom putu/rotacionim brzinama zadnjih točkova. Prednost ovakvog kontrolnog sistema je pre svega u tome što ne zavisi od broja obrtaja tokom celokupnog opsega aktivacije, pilot kontrola spojnice dok je vozilo u mirovanju i visoka efikasnost zahvaljujući mehanizmu sa kosom ravni i kuglicama.
Koristan na lakim off-road terenima: Off-Road Engineering Package
Kao dodatak off-road svetlima, Offroad Engineering package poseduje još jedan dodatni režim vožnje. Ovaj režim adaptira isporučenu snagu motora i ABS kontrolu za lake off-road terene odnosno van standardnih puteva. Režim rada se aktivira putem DYNAMIC SELECT prekidača.
Drugi elementi opreme Off-Road Engineering Package:
• Animacija sa prikazom odabranog režima rada se može pozvati (prikazati) na media displeju. Realistična prezentacija bočnog i uzdužnog nagiba i tehničkih podešavanja pomažu vozaču da vozač pravilno izvrši manevar.
• Sistem za pomoć prilikom kretanja na uzbrdici (hill-start assistance system) kao i Downhill Speed Regulation (DSR) automatski se prilagođava prethodno odabranoj maloj brzini od 2 do 18 km/h, koja se prikazuje na ekranu KOMBI instrumenta i opcionalno na head-up prikazu. Sa ciljanom aplikacijom kočnica ovaj pomoćni sistem zadržava kontrolu nad brzinom vozila prilikom spuštanja niz oštre nizbrdice.
Novi GLB je svoje poverenje za pogonske agregate poverio benzinskim i dizel motorima sa 4 cilindra koji su potpuno osveženi za lansiranje ovog kompaktnog modela. U poređenju sa prethodnom generacijom, ove motore karakterišu značajno povećana snaga, povećana efikasnost i smanjena emisija izduvnih gasova.
Ključni motor za vozila sa benzinskim pogonom je motor M 282 sa radnom zapreminom od 1.33 litara u modelu GLB 200 (kombinovana potrošnja 6.2-6.0 l/100 km, kombinovana CO2 emisija 142-137 g/km) . Ovaj motor takođe poseduje isključenje cilindara za efikasniji rad u režimu rada sa delimičnim opterećenjem.
Naravno za ljubitelje veće zapremine tu je i motor M 260 radne zapremine 2 litra u modelu GLB 250 (kombinovana potrošnja 7.4-7.2 l/100 km, kombinovana CO2 emisija emisija 169-165 g/km) koji poseduje stubline od livenog gvožđa ugrađene u blok od livenog aluminijuma, kod kojih se donji deo stubline proširuje u takozvani CONICSHAPE® princip dizajna. Za ovaj tip motora razvijen je specifičan proces honovanja nazvan "trumpet-honing" koji se koristi samo u Mercedes-Benz-u. Na ovaj način se minimizuje trenje između stublina i klipova i ujedno se smanjuje potrošnja. U okviru aluminujumske glave sa četiri ventila po cilindru smešten je CAMTRONIC varijabilni sisitem za upravljanje vremenom otvaranja ventila koji omogućava dvostepeno podešavanje podizanja usisnih ventila.