Test - Toyota C-HR 1.2 D-4T
Izgleda kao Lexus, zove se kao Honda, a vozi se kao najkvalitetniji kompaktni automobil. Na višednevnom testu imali smo Toyotu C-HR, koja predstavlja veliko pozitivno iznenađenje za sve nas...
Novi crossover iz Japana nas je doslovce šokirao svojim dizajnom. Dugačak je 4 360 mm, što je za 2 cm manje od dužine koju ima lider segmenta, Nissan Qasqai.
Pogledajte fotogaleriju Toyota C-HR 1.2 D-4T - Test.
Toyota se dramatično menja. Godinama je važila za konzervativnu marku, koja proizvodi kvalitetne, ali pomalo dosadne automobile. Novim modelom, Toyota C-HR, dizajneri su se oslobodili lanaca i pokazali da itekako znaju da naprave atraktivan i lep automobil, koji će kupiti srca mladih ljudi.
Dizajn
Toyota C-HR na ulici izgleda kao da je neko ukrao koncept direktno sa sajma automobila. Automobil se toliko izdvaja svojim dizajnom, da čak i oni u mnogo skupljim limuzina zastanu da pogledaju o kojem automobilu je reč. Svoj DNK ima zapisan već u nazivu. Skraćenica C-HR znači "Coupé High Rider", odnosno povišeni kupe. Jasno je, da modelom CH-R Toyota želi da osvoji srca onih koji merkaju modele kao što su Nissan Qashqai, Renault Kadjar, Peugeot 3008, Opel Mokka...
Na zadnjem delu automobila uočavamo atraktivne svetlosne grupe i veliki krovni spojler kojim se završava padajuća linija krova. Svetlo za maglu integrisano je u sredinu difuzora, kao na takmičarskim bolidima.
Toyota C-HR ima robusnu siluetu sa mnoštvom futurističkih elemenata. Na automobilu se nalazi mnoštvo složenih linija i ispupčenja, koje automobil čine veoma dinamičnim i sportskim. Napred dominiraju visoke svetlosne grupe sa širokim LED dnevnim linijama. Zadnji deo automobila karakterišu oštro dizajnirane linije i istaknuti bokovi blatobrana. Veliki krovni spojler izgleda kao da je dizajniran u sportskom odeljenju Toyota Gazoo Racing, a svetlo za maglu je pozicionirano u centralnom delu zadnjeg difuzora, što je rešenje koje podseća na neke takmičarske bolide. Sve u svemu, dizajn modela C-HR je veliko pozitivno iznenađenje za nas.
Unutrašnjost je apsolutno premium. Materijali su kvalitetni na dodir, tu je i stilsko osvetljenje i vrhunska multimedija.
Enterijer - više mesta nego što očekujete
Toyota C-HR nudi iznenađujuće prostranu kabinu. Futurizam u dizajnu izveden je bez kompromisa, bez uticaja na praktičnost automobila. Prijatno iznenađen automobilom bio je i naš test vozač, Vladan Petrović. "Prvi utisak su vrhunski profilisana sedišta, u kojima se osećate kao da sedite u nekom sportskom kupeu. Ovom utisku doprinosi visoko pozicionirana donja ivica prozora i niska kabina. Svaki vozač, bez obzira na njegove gabarite, brzo će pronaći optimalnu poziciju sedenja, zbog velikog opsega podešavanja volana i sedišta. Posebno moram da pohvalim poziciju volana i ručice menjača, na koju prosto ruka sama pada. Središnji naslon za ruke postavljen je nisko na središnji tunel, ali u potpunosti ispunjava svoju funkciju. Sportski karakter automobila dopunjuje i displej multimedijalnog sistema (Toyota Touch 2) i komande klimatizacije na središnjem panelu okrenuti ka vozaču. Materijali su veoma kvalitetni, mekana plastika se nalazi svuda, pa čak i na oblogama vrata. Novi CH-R od mene dobija najviše ocene - hajde da budem potpuno iskren, Toyota CH-R izgleda kao model nekog premium brenda, a ne japanskog proizvođača kojeg odlikuje masovna produkcija."
Upravljanje multimedijom i navigacionim sistemom realizuje se preko sistema Toyota Touch 2 i displeja osetljivog na dodir dijagonale 8 inča. Kritike možemo uputiti na grafiku displeja, kao i na odsustvo analogne kontrole jačine zvuka audio sistema. Sve pohvale zaslužuje bogata oprema i bezbednosni sistemi "upakovani" u Toyota Safety Sense, koji uključuje adaptivni tempomat, sistem nadgledanja za nekontrolisano napuštanje vozne trake i monitoring mrtvog ugla, automatsku kontrolu dugih svetala...
Upravljač ima tri kraka i sportski je dizajniran. Ruke se praktično lepe za njega.
Ni pozadi sa prostorom nije loše. Iako automobil ima izgled kupea, zadnja vrata su široka i otvaraju se praktično pod uglom od 90 stepeni, tako da je pristup veoma dobar. Na zadnja sedišta udobno će se smestiti putnici visine 183 centimetra, pred čijim kolenima će ostati i neki centimetar "viška". Oni viši neće biti oduševljeni, ali više će ih mučiti klaustrofobičan utisak koji prave neobično mali prozori i visoka donja ivica prozora nego realna prostranost. Ako nešto moramo zameriti, onda je to nešto kraći sedalni deo, što može biti zamorno na dužim putovanjima. Za bezbednu vožnju dece, tu su dva ISOFIX priključka. Nasloni zadnjih sedišta mogu se preklopiti i deljivi su u razmeri 40:60
Prtljažnik ima zapreminu od 377 litara, što je standard za kompaktne hatchback modele. Tačnije, zapremina prtljažnika može biti i nekoliko litara manja, ako je automobil opremljen audiosistemom JBL sa subwooferom. Ivica prtljažnika je visoko podignuta, a obaranjem naslona zadnjih sedišta ne dobija se ravna površina. Ali, ne smemo zaboraviti da je ovo crossover, tako da možemo očekivati da je realnost bolja nego što smo očekivali.
U enterijeru ima iznenađujuće puno mesta. Futuristički dizajn napravljen je bez kompromisa.
Pogon
Toyota C-HR dostupna je u dve motorizacije. Jedan je benzinski 4-cilindarski 1.2 Turbo sa oznakom 1.2 D-4T, a drugi je hibridna verzija 1.8 Hybrid. "Naš" test automobil bio je opremljen malim turbo-benzinskim motorom, uparen sa pogonom na prednju osovinu (ovaj motor se može kombinovati sa sistemom pogona na sve točkove AWD). 1.2 turbo je prvi odgovor Toyote na polju down-sizinga. I da budemo potpuno jasno - veoma je uspešan. Ima maksimalnu snagu od 85 kW i maksimalni obrtni moment od 185 Nm. Iako "na papiru" ne fascinira, realnost je mnogo lepša. 1.450 kilograma težak CH-R iz mesta do "stotke" stiže za samo 10,9 sekundi i postiže maksimalnih 190 km/h.
Prtljažnik ima zapreminu koja odgovara kompaktnim modelima (377 L), ali bi njegova praktičnost mogla biti bolja (ivica prtljažnika je postavljena visoko, a kada se obore nasloni zadnjih sedišta, ne dobija se ravna površina.
"Ne možemo očekivati snažan pritisak sedišta u leđa, ali ovo je sasvim dovoljan motor za ovaj automobil. Agresivnije ubrzava od 1.500 o/min, a ne umara se sve do 5.000 o/min. Zanimljivo je, da crveno polje na "obrtomeru" počinje od 5.500 o/min. Poseban kvalitet pogonu daje vrhunski 6-stepeni manuelni menjač. Promena stepena prenosa je precizna i veoma mekana. Posebno moram da pohvalim sistem koji automatski daje "međugas". U pitanju je sistem Intelligent Manual Transmission, čija elektronika automatski povećava broj obrtaja uvek kada usporavamo i menjamo brzine na niže. U šestom stepenu prenosa, pri brzini od 100 km/h, broj obrtaja iznosi 2.200 o/min, a na autoputu, pri brzini od 130 km/h, pokazivač broja obrtaja stoji na 2.750 o/min." - objašnjava Petrović.
Na otvorenom putu, u normalnom režimu rada, Toyota C-HR prosečno je trošila oko 6,5 litara benzina na 100 pređenih kilometara, a u gradskim uslovima potrošnja je porasla na 8 L/100 km.
U vožnji, Toyota C-HR je veoma agilna, zahvaljujući odličnom oslanjanju. To nam je potvrdio test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović.
Oslanjanje
Toyota C-HR može se pohvaliti novom modularnom platformom TNGA, koja je do sada primenjena samo kod Priusa. Za svaku pohvalu je i činjenica, da je automobil opremljen nezavisnim oslanjanjem svih točkova, a zahvaljujući gore pomenutoj platformi, težište je veoma nisko. To su rešenja koja obećavaju uzbudljivu vožnju.
"C-HR stoji čvrsto na pneumaticima dimenzija 225/50 R18, što obezbeđuje odlično "ležanje" na putu. U krivine ulazi samouvereno i precizno, a naginjanje karoserije je značajno manje nego što sam očekivao. Amortizacija je nešto tvrđe podešena, što u kombinaciji sa niskoprofilnim pneumaticima obezbeđuje filigranski precizno upravljanje, a naginjanje u krivinama je minimalno. U isto vreme, auto uspešno filtrira neravnine na putu, ali zato je jasno da vožnja van asfalta nije prirodno okruženje za ovaj automobil. Moram da pohvalim i zvučnu izolaciju automobila, a posebno teksilne obloge u blatobranima, koje apsorbuju udarce vode i kamenčića iz pneumatika. I ovo je detalj koji je svojstven premium modelima, tako da Toyota zaslužuje još jedan palac nagore." - zaključuje Petrović.
Benzinski 4-cilindarski 1.2 D-4T razvija 85 kW i 185 Nm - to je i više nego dovoljno za Toyotu C-HR.
Zaključak
Toyota CH-R je veliko iznenađenje. Celokupan utisak u automobilu je vrhunski. Nije to samo imidž automobil za odabranu klijentelu, kojima će C-HR biti drugi automobil u porodici. Atraktivan crossover definitivno može biti jedini automobil za malu porodicu. Pored atraktivnog izgleda, koji zaslužuje čistu desetku, C-HR ima kvalitetan enterijer, visok nivo komfora, odlične vozne osobine i bogatu opremu. I na kraju, cena. Početna cena za Toyotu C-HR iznosi 20 990 evra, koliko treba izdvojiti za verziju koju pokreće upravo testirani 1.2 Turbo motor (85 KW) u nivou opreme C-ENTER. Za bolje opremljenu C-ULT verziju treba izdvojiti 24 000 evra, a test automobil je bio opremljen i dodatnom opremom, kao što su kožom presvučena sedišta, grejanje volana, gore pomenuti JBL sistem...
Cenovnik Toyote C-HR možete pogledati na www.toyota.rs.
Toyota C-HR 1.2 D-4T - tehnička specifikacija | |
Tip motora: | benzinski turbo |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1 197 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 85 / 5.600 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 185 / 1.500 - 4.000 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 190 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 10,9 |
Potrošnja na testu - prosek/grad/otvoreno (l/100km): | 6,9 / 8,0 / 6,4 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 377 / - |
Zapremina rezervoara (L): | 50 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1.450 / 325 |
Dimenzije pneumatika: | 225/50 R18 |
Dužina automobila (mm): | 4.360 |
Širina automobila (mm): | 1.795 |
Visina automobila (mm): | 1.555 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.640 |
Cena testiranog modela: | 27 100 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Generalni zastupnik Toyota vozila: Toyota Srbija
Web: www.toyota.rs
Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković