Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)
Novi Renault Twingo zvanično je stigao u Srbiju. Treća generacija ovog pupularnog mališana u borbu sa konkurentima ulazi sa radikalno promenjenom koncepcijom - posle skoro četrdeset godina, francuska kompanija na scenu vraća pomalo zaboravljenu konstrukciju: motor pozadi i pogon na zadnje točkove. Da, baš kao što to ima Porsche 911, ili smart...
Novi Twingo dostupan je samo sa potoro vrata, iako je kraći od svog prethodnika.
Pogledajte fotogaleriju: Novi Renault Twingo stigao u Srbiju.
Novi Twingo nam stiže u svojoj trećoj generaciji. Prva generacija, koja je na svet stigla pre dvadeset godina, bila je slatka i zanimljiva, druga je bila najpre pomalo dosadna, ali posle facelifta ekstravagantna, dok je treća generacija izrasla u modernog "frajera". Smelog, odvažnog, koji ne beži od novih tehnologija. Novi Twingo u potpunosti menja koncept omiljenog gradskog automobila. Razvoj novog Twinga trajao je pet godina, a od 2010. godine u projekat se uključio i koncert Daimler. Otuda ova sličnost sa modelom smart forfour, sa kojim deli platformu.
Zadnji deo automobila budi emocije dobrim poznavaocima automobila ove marke. Proširenja blatobrana pored svetala sigurna su asocijacija na slavni Renault 5 Turbo.
Prednosti nove koncepcije
Ova neobična koncepcija konstruktorima je omogućila da razviju automobil, koji sa 3,59 metara dužine karoserije dostiže međuosovinsko rastojanje od neverovatnih 2,49 metara - to je vrednost koja se približila segmentu niže klase automobila (Clio ima međuovosinsko rastojanje od 2,59 m). To je za 13 centimetara duže međuosovinsko rastojanje nego kod prethodnika. Izmeštanje motora pozadi, obezbedilo je dodatni prostor za tehniku skretanja točkova pednje osovine, pa je tako novi Twingo moguće okrenuti na "petoparcu" - krug okretanja iznosi samo 8,5 metara, što je najbolji rezultat u klasi. Prednji točkovi se zaokreću za neverovatnih 45 stepeni. Treća važna prednost ove koncepcije jeste odnos mase po osovinama, koji iznosi 55 % na zadnjoj i 45 % na prednjoj, što je uticalo na poboljšanje sveukunog balansa automobila.
Vladan Petorvić i novi Twingo. Dnevno svetlo je ugrađeno u branik, kružnog je oblika i ima LED tehnologiju već u standardnoj opremi.
Dizajn
Dizajn kombinuje moderne elemente automobila ove marke i retro akcenat slavnih modela ovog francuskog proizvođača. Vladan Petrović, višestruki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala, ovako je opisao novog Twinga: "Pogled na "zadnjicu" novog Twinga otkriva mi sličnost sa jednim slavnim modelom, koji se proslavio u reli sportu - Renault 5 Turbo. Jednostavno ne mogu a da ne primetim ugao zadnjeg stakla, koji me neodoljivo podseća na R5. Takođe, proširenja oko svetlosnih grupa i crni detalji na braniku jasno asociraju na slavni reli automobil." - sa osmehom na licu objašnjava Petrović.
Dok zadnji deo automobila u dizajnerskom smisli asocira na prošlost i slavnu istoriju ove marke, prednji deo automobila je moderan i koristi aktuelne dizajnerske detalje Renault automobila (iako će bolji poznavaoci automobila ove marke i napred primetiti sličnost sa modelima iz prošlosti). Novi Twingo je dostupan samo sa pet vrata, a zanimljiv detalj jesu i kvake za otvaranje na C-stubu, što je detalj "pozajmljen" od modela Clio. Prednji deo automobila novom Twingu obezbeđuje visok stepen prepoznatljivosti na ulici, a zanimljivo je da okrugla svetla u braniku služe za dnevno osvetljenje i koriste LED tehnologiju, i to već od baznog nivoa opreme.
Unutrašnjost je jednostavna, pregledna i sa puno pretinaca za sitnice. Renault nudi veliku mogućnost kombinacija boja i materijala.
Enterijer
Unutrašnjost novog Twinga kombinuje stil i praktičnost. Iako je nova generacija ovog modela za 10 centimetara kraća od prethodnika, prostor u kabini je veći. Četiri odrasle osobe mogu se udobno smestiti u novi Twingo. Vladan Petrović je pohvalio položaj sedenja. "U novom Twingu se odlično sedi. Sedišta prijatno drže telo u krivini, a dobra je i podrška butnog dela nogu, što će sigurno smanjiti zamor nogu na dužim putovanjima. Sedi se na višem nivou nego kod većine konkurenata. Primećujem da se u autu sedi nešto više neko kod konkurentskih modela. Volan je odlično dizajniran i ruke se prosto lepe za njega, a komande su pregledne i vrlo brzo će se i prosečan vozač navići na njih."
Zbog činjenice da se motor nalazi iznad zadnje osovine, prtljažnik nije tako dubok kao kod konkurenata. Ali njegova zapremina od 219 litara je za svaku pohvalu, kao i pristup prtljažnom prostoru, jer je njegova ivica ravna sa površinom utovarnog dela. Kada se preklope sedišta deljiva u odnosu 50:50, u automobil je moguće ubaciti predmete dužine i do 2,2 meta. Sve pohvale zaslužuju i mnogobrojne ostave za sitnice. Pretinci se nalaze na sve strane, ispod centralne konzole, ispred suvozača, u prednjim i zadnjim vratima...
Kada se obore nasloni zadnjih sedišta, sve ovo stane u Twinga.
Multimedia
Treba istaći i dobru multimedijalnu podršku novog Twinga, koja je dostupna na dva nivoa - kao poznati integrisani sistem R-Link ili napredno rešenje u obliku aplikacije za mobilni telefon R & GO (dostupno za Android i iOS). O čemu se radi? Dok sve više automobila omogućava kontrolu funkcija "smart telefona" preko multimedijalnog sistema, kod novog Twinga je to obrnuto. Multimedijalni sistem automobila možete kontrolisati preko svog "pametnog telefona", sa kojim se uspostavlja komunikacija preko bluetooth sistema. Tako preko aplikacije dostupne na Play Store-u, i preko specijalnog nosača za telefon na centralnoj konzoli, vozač može na svom telefonu pratiti "obrtomer", kojeg nema na instrument tabli, navigacini sistem i druge detalje.
Ako moramo da tražimo manu koncepcije "sve pozadi", onda je to nedostatak prostora za rezervni točak, koji nismo videli u automobilu. Ispod prednjeg poklopca (haube) se nalaze samo boce sa tečnostima za rashladnu tečnost motora, za tečnost za brisače i kočiona tečnost, kao i akumulator. Skidanje prednjeg poklopca je jednostavno, što možemo reći i za pristup motoru iz prtljažnika.
Zahvaljujući koncepciji sa motorom smeštenim ispod prtljažnika, drastično je povećana okretnost automobila. Prednji točkovi se zakreću pod uglom od 45 stepeni, a krug okretanja automobila je samo 8,5 metara.
Motor
Kupac može izabrati jedan od dva motora u ponudi novog Twinga. To su 3-cilindarski atmosferski motor 1.0 SCe i 3-cilindarski turbo motor 0.9 Tce. Prvi je potpuno nov motor, a drugi agregat samo svojom oznakom podseća na motor koji pokreće Clio i Captur, jer je preko 50% delova novo. Zbog specifičnosti ugradnje iznad zadnje osovine, motori su instalirani pod uglom od 49°. Prvi motor 1.0 SCe razvija maksimalnu snagu od 52 kW (70 KS) pri 6.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 91 Nm pri 2.850 o/min. Turbo motor razvija maksimalnu snagu od 66 kW (90 KS) i maksimalni obrtni moment od 135 Nm pri 2.500 o/min. Oba motora su uparena sa manuelnim 5-stepenim menjačem, a od oktobra 2015. godine, u ponudi će biti i verzije sa robotizovanim EDC menjačem.
Vladan Petrović je imao priliku da isproba Twingo 1.0 SCe."Ono što mogu da kažem posle vožnje beogradskim ulicama, jeste da motor zadovoljava potrebe gradske vožnje. Naravno, ne možemo puno očekivati od tako malog "atmosferca", ali za stani-kreni vožnju od kuće do posla ili do pijace, sasvim je dovoljan. Van grada ga nisam vozio, ali verzujem da je za one koji više voze u "otvorenom saobraćaju" puno bolje rešenje turbo motor, prvenstveno zbog preticanja na uzbrdicama."
Instrument tabla je jednostavna i pregledna.
U vožnji
"Najviše impresionira njegova okretljivost. Prosto je neverovatno, na koliko malom prostoru ovaj auto može da se okrene. To značajno olakšava parkiranje u uskim gradskim ulicama, što će se posebno dopasti pripadnicama nežnijeg pola. Primetio sam da zadnji deo automobila mekano prelazi preko poprečnih neravnina i ležećih policajaca, što možemo zahvaliti koncepciji sa motorom pozadi. Da li to znači da pruža veću udobnost putnicima na zadnjim sedištima, nego konkurenti sa motorom napred, ne znam. To će nam reći saputnici posle testa." - zaključuje Petrović.
Ispod prednje "haube" nalaze se samo bočice sa tečnostima, kao i akumulator.
Cena
Renault je objavio i cene novog Twinga na srpskom tržištu. Renault Twingo SCe 70 u baznom nivou opreme Authentique košta 9.100 evra, ali je uvoznik obezbedio dodatni popust od 1.000 evra, tako da novog gradskog mališana možete dobiti po ceni već od 8.100 evra. Za snažniju verziju u bogatom Dynamique paketu opreme, po akcijskoj ceni treba izdvojiti 11.100 evra. Između najbolje opremljenog i baznog Twinga, postoji i novo opreme Expression. Kupci treba da znaju, da postoje velike mogućnosti individualizacije automobila, sa kontrastnim detaljima i nalepnicama na karoseriji. Za one sa sportskim duhom, Renault je pripremio i paket Sport, za koji je potrebno doplatiti 650 evra. Krase ga atraktivne felne prečnika 16 inča, aluminijumska komanda menjača i sportske nožne komande, specijalne nalepnice na karoseriji, presvlake od kože i tkanine...
U novi Twingo mogu da sednu četiri odrasle osobe.
Renault Twingo 2014 - Specifikacije i cene:
Motorizacija | SCe 70 | SCe70 S&S |
TCe 90 S&S |
Menjač | 5M | 5M | 5M |
Zapremina motora (cm³) | 999 | 999 | 898 |
Broj cilindara/ventila | 3/4 | 3/4 | 3/4 |
Max. snaga (kW/o/min) | 52 / 6.000 | 52 / 6.600 | 66 / 5.500 |
Max. obrtni moment (Nm/o/min) | 91 / 2.850 | 91 / 2.850 | 135 / 2.500 |
Emisiona norma | Euro 5 | Euro 5 | Euro 6 |
Masa automobila | 864 | 865 | 943 |
Max. brzina (km/h) | 151 | 151 | 165 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 14,5 | 14,5 | 10,8 |
Prosečna potrošnja (l/100 km) | 4,5 | 4,2 | 4,3 |
Cena Authentique (€) ¹ | 8.100 | 8.400 | - |
Cena Expression (€) ¹ | 9.100 | 9.400 | 10.100 |
Cena Dynamique (€) ¹ | 10.100 | 10.400 | 11.100 |
¹ Cene su izražene u evrima, u dinarskoj pritivrednosti. Navedene cene su akcijscke, uključuju i popust od 1.000 evra.
Više o novom Twingu, možete pogledati na sajtu www.renault.rs.
Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković