Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci
Tri godine posle uvođenja na tržište aktuelne generacije modela Ford Focus, na red je stigao facelift. Modernizovani Ford Focus prvi put je široj javnosti prikazan na međunarodnom autosalonu u Ženevi 2014, a mi smo prve kilometre u ovom popularnom automobilu srednje niže klase napravili u istočnom delu grčkog poluostrva Peloponez. Ovo su naši prvi utisci...
Najveće promene pretrpeo je prednji deo automobila. Osveženi Focus prepoznaćemo već na prvi pogled po izduženim svetlima, novim branicima i novoj masci hladnjaka.
Dizajn kao Aston Martin
Sa dizajnerske strane, možemo reći da je modernizovani Focus dobio novi korporativni identitet. Ford Focus 2015 ima redizajniran prednji deo, u stilu vozila marke Aston Martin. Sve je osmišljeno u duhu novog dizajnerskog smera pod nazivom One Ford, od atraktivnog prednjeg branika, široke šestougaone maske hladnjaka, izduženih svetlosnih grupa koje neodoljivo podsećaju na one koje smo videli na novom Mondeu, do nove "haube", koja se kompaktnije nastavlja na "A" stub automobila.
Automobil uživo izgleda elegantnije i zrelije nego ikada. Istina, najveće promene je pretrpeo prednji deo, dok će promene na zadnjem delu automobila primetiti samo bolji poznavaoci automobila ove marke - nova je grafika svetlosnih grupa i diskretno su promenjena peta vrata, odnosno deo iznad registarske tablice. "Naš" automobil bio je opremljen i atraktivnim felnama prečnika 17 inča, na koje su montirani pneumatici dimenzija 215/50 R17.
Promene na zadnjem delu primetiće samo dobri "poznavaoci" Focusa. Nove su svetlosne grupe i redizajnirana su peta vrata. Šteta što u okviru facelift-a nije promenjena klasična velika antena na krovu. Mogla je biti integrisana u prozor, kao što je kod Golfa.
Enterijer
Modernizovani Ford Focus dolazi nam sa osveženim enterijerom, bogatijom opremom i kvalitetniijim materijalima. Središnja konzola je redizajnirana, a između prednjih sedišta sama je moguće staviti flašice i šolje različitog prečnika. Nismo to isprobali, ali u Fordu kažu, da je u konzolu moguće odložiti flašu od 1 litra zapremine ili šolju zapremine do 0,4 litra. Između sedišta i centralnog tunela, nalazi se klasična ručica parkirne kočnice. Na vrhu središnje konzole pažnju privlači displej osetljiv na dodir prečnika osam inča, preko kojeg se može "komandovati" sistemom SYNC 2. Primetili smo, da su komande klimatizacije preglednije nego kod prethodnika. Zapremina prtljažnog prostora je ostala na istom skromnom nivou, možemo reći i ispod proseka konkurencije - 277 litara, odnosno 363 litra, ukoliko automobil nije opremljen rezervnim točkom.
Modernizovani Focus ima kvalitetnije materijale u enterijeru, a najveća promena je centralna konzola, u koju mogu da se smeste flaše i čaše različitih dimenzija.
Motori
Ford Focus se može pojhvaliti i novim motorima. Nama je posebno bio zanimljiv 1.5 EcoBoost, turbo benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva u cilindar, pa ćemo od njega i krenuti. Iako je u ponudi i verzija od 110 kW, u Grčkoj smo imali priliku da isprobamo najsnažnije izdanje ovog agregata, koji razvija 134 kW (182 KS) pri 6.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 240 Nm, dostupan u širokom rasponu obrtaja od 1.600 do 5.000 o/min. Inženjerima možemo odati priznanje, jer sigurno nije bilo lako izvući ovoliku snagu iz 1,5 litra zapremine. Ono što smo odmah primetili, a što nije uobičajeno za turbo-benzinske motore, jeste linearan razvoj snage. To znači da ima dovoljno obrtnog momenta u niskom režimu rada, ali uvek ima dovoljno "rezerve" i za sportsku vožnju. Za tako nešto možemo zahvaliti i optimalno odmerenim prenosnim odnosima u šestostepenom menjaču, tačnije kraćem drugom i trećem stepenu prenosa. Šesti stepen prenosa koristili smo na autoputu, gde pri brzini od 130 km/h, motor radi na 2.750 o/min.
Ovako motorizovanom Focusu, iz mesta do 100 km/h potrebno je 8,6 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 224 km/h.
Oveženi Focus je auto za vozače. Iako je oslanjanje mekše "trimovano", upravljanje je precizno i pruža puno povratnih informacija sa podloge.
U vožnji
Modernizovani Ford Focus dobio je revidirano oslanjanje. Nov je upravljački sistem sa elektronskim pojačivačem, a novi su i mekši amortizeri, opruge i kućišta silent-blockova. Iako su krivudavi putevi oko grada Nafplio (prva prestonica savremene Grčke) u odličnom stanju, možemo reći da je udobnost na zavidnom nivou i može se porediti sa najboljima u segmentu. S obzirom da mekši amortizeri doprinose udobnosti, pitali smo se, kako se to odrazilo na "ponašanje" automobila u krivinama. Tu je sve ostalo na očekivanom nivou - auto je "komunikativan", upravljanje je precizno, a sportski DNK je donekle sačuvan, iako je zbog mekših amortizera nešto umereniji nego ranije.
Goran Sarić, urednik Automagazin portala, unapređeni Focus isprobao je po krivudavim putevima duž obale Korintskog zaliva.
S obzirom da je treća generacija modela Focus samo modernizovana, treba reći da se nekih promena ne bi postidela ni nova generacija. Dizajnerske promene su učinile Focus elegantnijim i privlačnijim, a novi motori koji zadovoljavaju Euro 6 ekološke standarde, nude optimalan odnos dinamike u vožnje i ekonomičnosti.
Dobro je znati
Focus je za marku sa plavim ovalom u znaku ključan model. Od uvođenja prve generacije na tržište, 1998. godine, u svetu je prodato 12 miliona primeraka ovog automobila, od toga 6,9 miliona u Evropi. Ford se može pohvaliti i činjenicom, da je Focus trenutno najprodavaniji automobil na svetu.
Ford Focus 1.5 EcoBoost - Specifikacija | |
Tip motora: | Benzinski turbo motor |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1.499 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 134 / 6.000 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 240 / 1.600 - 5.000 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 224 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 8,6 |
Potrošnja (prosečna): | oko 6 litara |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 363 / 1.148 |
Zapremina rezervoara (L): | 55 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1.334 / 666 |
Dimenzije pneumatika: | 215/50 R17 |
Dužina automobila (mm): | 4.556 |
Širina automobila (mm): | 1.823 |
Visina automobila (mm): | 1.505 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.648 |
Cena (€): | - |
Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin.rs