Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution
Potpuno nova, treća po redu Mazda 6 pripremljena za modelsku godinu 2013, spada u najzanimljivije novitete ove godine, posebno u konkurenciji evropske srednje klase. Ljudi se za njom okreću, odlično se vozi, ima štedljive i snažne motore. Novu "šesticu" smo isprobali sa najsnažnijim turbodizel motorom zapremine 2.2 litra i u najbogatijem paketu opreme Revolution...
Dizajn
Dizajn obično formira prvi utisak o automobilu, a upravo izgled karoserije predstavlja veliku snagu nove Mazde 6. Ne nedostaje joj dinamika, ali ni elegancija. Maska hladnjaka je jasno prepoznatljiva i zajedno sa agresivno dizajniranim svetlima i "haubom", čini veoma atraktivnu celinu. Bočne obline i dinamičan look podsećaju na staru školu, koju smo videli na prethodnoj generaciji. Zadnji deo automobila prati prednji - izgleda dinamično, ali u isto vreme dovoljno elegantno. Boljem vizuelnom utisku svakako doprinose i detalji višeg nivo opreme, kojim se može pohvaliti testirani automobil, među koje spadaju LED dnevna svetla, zatamnjena zadnja stakla, felne prečnika 19 inča...
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Još ranije, Mazda je najavila da će se nova Mazda6 samo u detaljima razlikovati od koncepta Takeri. U poređenju sa koncetom Takeri, "šestica" ima konvencionalnije svetlosne grupe, blago izmenjenu masku hladnjaka i "haubu". Izraženije promene uočavamo na prednjem braniku. Kao što smo mogli i očekivati, branik nije tako agresivno dizajniran kao na konceptu.
Pogledajte vest Nova Mazda6 stigla u novi Mazda salon u Beogradu + FOTO.
Nova Mazda 6 je veća nego prethodna, što se vidi već na prvi pogled. Međuosovinsko rastojanje je povećano za čak 105 mm, na zavidnih 2.830 mm, dužina automobila iznosi 4.870 mm, širina 1.840 mm, a visina 1.450 mm. Prednji točkovi su u odnosu na poziciju A-stuba pomereni napred za 100 milimetara, čime su smanjeni prevesi, a povećan prostor u kabini.
Enterijer
Arhitektura enterijera je izvedena iz modela CX-5. "Kokpit" je skoro identičan, a glavna razlika je položaj za volanom, koji više odgovara sportski orjentisanim vozačima. Za svaku pohvalu su velike ostave za odlaganje sitnica. Unutrašnjost je ergonomski savršeno rešena, a kvalitet materijala i završna obrada su veoma dobri.
Pogledajte vest Nova Mazda6 karavan zvanično predstavljena.
Položaj za volanom i ergonomiju, ocenio je i Vladan Petrović, višestruki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala: "Prvi utisak u unutrašnjosti nove "šestice" je pozitivan. Odmah primećujem da suvozač sedi dalje od mene i da je enterijer nove Mazde 6 širi nego prethodnika. Sve je kompaktno i "na svom mestu". Prvo što mi se posebno dopalo, jeste jednostavnost komandi. Na središnjem delu kokpita nema "gužve" dugmića, kao na nekim izvikanim premium modelima, pa je samim tim kontrola komandi pojednostavljena. Sve je tamo gde očekujete da bude, a kontrola multimedijalnog i navigacionog sistema se vrši preko komande na centralnom tunelu, iza menjača. Sedišta odlično drže telo u krivinama, a sedalni deo pruža dobar oslonac u butnom delu, što smanjuje umor na dužim putovanjima. Takođe, moram da pohvalim nisko pozicioniran naslon za ruke, koji prilikom okretanja volana neće smetati ni dugorukim vozačima. Ako nešto moram zameriti, onda je to prilično zastarela grafika na displeju."
Pogledajte cene nove Mazde6.
Na zadnjim sedištima prostora ima sasvim dovoljno. Prostor za kolena je nadprosečan i udobno će se osećati i visoki putnici, a isto važi i za širinu zadnjeg dela automobila. Putnik visok 180 cm, ispred kolena će imati oko 15 cm prostora. Prostor iznad glave putnika nije tako izdašan, što znači da je elegantni profil uzeo svoj danak. Iako je C-stub automobila pomeren unazad, visoki putnici mogu osetiti krov automobila tik iznad glave. Sedan verzija Mazde 6 nudi skoro isti prtljažni prostor kao i karavan, čija zapremina iznosi 489 litara. Dužina prtljažnika od 118 cm nije za pohvalu. Konkurenti nude više.
Motor
Pod haubom našeg test automobila diše snažniji dizelski agregat zapremine 2,2 litra. Maksimalna snaga motora iznosi 129 kW (175 KS), a snaga se na prednje točkove šalje preko automatizovanog šestostepenog menjača. Zanimljivo je, da ovaj turbodizel motor ima isti kompresioni odnos (14,0:1) kao i benzinski dvolitarski agregat. Naravno, i motor je deo programa Skyactiv tehnologije, koja kombinuje nizak kompresioni odnos, laku konstrukciju i sistem varijabilnog razvoda ventila - kao prvi dizel motor na svetu. Test automobil je bio opremljen i sistemom i-ELOOP - prvim sistemom za regeneraciju energije kočenja na svetu, koji energiju sprema u kondenzator, umesto u akumulator. Maksimalni obrtni moment motora od 420 Nm dostupan je od 2.000 o/min.
"Zahvaljujući odličnom automatskom menjaču, koji ima komande i na volanu, snaga se prenosi trenutno, bez kašnjenja ili bilo kakvog trzanja, što nije slučaj čak ni kog nekih evropskih predstavnika premium marki. Motor veoma dobro komunicira sa menjačem, što znači da nema kašnjenja ili bilo kakve neposlušnosti menjača. Promena stepena prenosa je "glatka" i bez oklevanja. Moram da uputim pohvale i za izolaciju motorskog prostora i kabine, pa čak ni kada je potpuno hladan, motor se ne oglašava bučno. Takođe, motor je spreman da ostvari visok obrtni moment u veoma širokom spektru obrtaja, i spreman je za akciju bilo da se nalazi na 1.500 ili 5.000 o/min. Po mom mišljenju, idelano ga je koristiti u rasponu obrtaja od 2.000 do 3.000 o/min, što je odličan rezultat za automobil težak 1.420 kilograma. Moram da pohvalim Mazdu za pravilno podešen manuelni mod automatizovanog menjača - od sebe vozač bira niži stepen, ka sebi je viši stepen prenosa." - istakao je Petrović.
U uobičajenom režimu vožnje, pri brzini od 100 km/h, motor koristi šesti stepen prenosa, a broj obrtaja iznosi 1.900, dok se potrošnja kreće manje od šest litara goriva, pri čemu treba istaći da su u automobilu bila četiri odrasla putnika. U gradskim uslovima, u smanjenju potrošnje pomaže i sistem i-STOP, koji gasi automobil kada stojite na semaforu ili se zaustavljate na kratko.
Vožnja
Upravljanje automobilom je veoma dobro. Upravljački sistem vozaču pruža osećaj apsolutne kontrole. Automobil je bio opremljen atraktivnim felnama prečnika 19 inča (pneumatici dimenzija 225/45), što je uticalo i na poboljšanje vozne dinamike, ali samo na kvalitetnom putu. Automobil je izuzetno precizan i vozi se neverovatno lako. Ali, kombinacija lagane šasije i velikih i teških felni nije najbolje rešenje, što je potvrdio i Vladan Petrović: "Felne prečnika 19 inča obezbeđuju dinamičku prednost samo na kvalitetnom asfaltu, ali za naše puteve mislim da predstavlja više izbor ega nego razuma. Siguran sam, da nova Mazda 6 na felnama prečnika 17 inča, ima sasvim dobre vozna ososbine, a prelazi preko poprečnih neravnina ili rupa su daleko bezbolniji. Što se tiče vožnje po autoputu, amortizeri odlično "filtriraju" neravnine i udobnost je na visokom nivou. Mazda 6 u potpunosti može da ispuni ulogu menadžerske limuzine."
Zaključak
Nova Mazda 6 na nas je ostavila veoma dobar utisak. Japanski proizvođač ništa nije prepustio slučaju. Svoj ključni model je obukao u kvalitetno i moderno odelo, opremio štedljivim i snažnim motorima, možda i najboljim automatskim menjačem među japanskim konkurentima i odlično podešenim oslanjanjem, koje pruža dobar balans između udobnosti i vozne dinamike.
Na kraju, cena. Mazda novu "šesticu" nudi po ceni već od 21.990 evra, koliko je potrebno izdvojiti za model koji pokreće benzinski motor zaprmeine 2.0 litra (145 KS) i paketom opreme Emotion. "Naš" test automobil ima najviši stepen opremljenosti - Revolution, koji serijski sadrži radarski tempomat (MRCC) i jedinstveni sistem regenerativnog kočenja i-ELOOP. U najbogatijem paketu Revolution serijski dolaze i detalji opreme uobičajeni za automobile visoke klase, kao što su kožna sedišta - prednja grejana i električno podesiva – vrhunsko BOSE ozvučenje sa čak 11 zvučnika, ksenonska adaptivna prednja svetla koja se automatski prebacuju između dugih i oborenih svetala, polugice na upravljaču za ručno menjanje stepeni prenosa, itd... Za najskuplju Mazdu6 na našem tržištu, Mazda6 CD175 A/T Revolution, potrebno je izdvojiti 33.490 evra. Cena sedan verzije je identična kao karavan.
Mazda6 CD175 A/T Revolution | |
Tip motora: | Turbodizel redni motor |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 2.191 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 129 / 4.500 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 420 / 2.000 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 215 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 8,4 |
Potrošnja (prosečna na testu): | 6,1 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 489 / 1.157 |
Zapremina rezervoara (L): | 62 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1.420 / 650 |
Dimenzije pneumatika: | 225 / 45 R19 |
Dužina automobila (mm): | 4.870 |
Širina automobila (mm): | 1.840 |
Visina automobila (mm): | 1.450 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.830 |
Cena osnovnog modela (EUR): | 33.490 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Mazda Dipem prodajni salon:
Adresa: Patrijarha Joanikija 17d, Vidikovac, Beograd
Tel: +381 11 234-1174
Web: dipem.mazda-rs.com
Goran Sarić - Automagazin portal