AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Potpuno nova, treća po redu Mazda 6 pripremljena za modelsku godinu 2013, spada u najzanimljivije novitete ove godine, posebno u konkurenciji evropske srednje klase. Ljudi se za njom okreću, odlično se vozi, ima štedljive i snažne motore. Novu "šesticu" smo isprobali sa najsnažnijim turbodizel motorom zapremine 2.2 litra i u najbogatijem paketu opreme Revolution...

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Dizajn

Dizajn obično formira prvi utisak o automobilu, a upravo izgled karoserije predstavlja veliku snagu nove Mazde 6. Ne nedostaje joj dinamika, ali ni elegancija. Maska hladnjaka je jasno prepoznatljiva i zajedno sa agresivno dizajniranim svetlima i "haubom", čini veoma atraktivnu celinu. Bočne obline i dinamičan look podsećaju na staru školu, koju smo videli na prethodnoj generaciji. Zadnji deo automobila prati prednji - izgleda dinamično, ali u isto vreme dovoljno elegantno. Boljem vizuelnom utisku svakako doprinose i detalji višeg nivo opreme, kojim se može pohvaliti testirani automobil, među koje spadaju LED dnevna svetla, zatamnjena zadnja stakla, felne prečnika 19 inča...  

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Još ranije, Mazda je najavila da će se nova Mazda6 samo u detaljima razlikovati od koncepta Takeri. U poređenju sa koncetom Takeri, "šestica" ima konvencionalnije svetlosne grupe, blago izmenjenu masku hladnjaka i "haubu". Izraženije promene uočavamo na prednjem braniku. Kao što smo mogli i očekivati, branik nije tako agresivno dizajniran kao na konceptu.

Pogledajte vest Nova Mazda6 stigla u novi Mazda salon u Beogradu + FOTO.

 

Nova Mazda 6 je veća nego prethodna, što se vidi već na prvi pogled. Međuosovinsko rastojanje je povećano za čak 105 mm, na zavidnih 2.830 mm, dužina automobila iznosi 4.870 mm, širina 1.840 mm, a visina 1.450 mm. Prednji točkovi su u odnosu na poziciju A-stuba pomereni napred za 100 milimetara, čime su smanjeni prevesi, a povećan prostor u kabini.

 

Enterijer

Arhitektura enterijera je izvedena iz modela CX-5. "Kokpit" je skoro identičan, a glavna razlika je položaj za volanom, koji više odgovara sportski orjentisanim vozačima. Za svaku pohvalu su velike ostave za odlaganje sitnica. Unutrašnjost je ergonomski savršeno rešena, a kvalitet materijala i završna obrada su veoma dobri.

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Pogledajte vest Nova Mazda6 karavan zvanično predstavljena.

 

Položaj za volanom i ergonomiju, ocenio je i Vladan Petrović, višestruki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala: "Prvi utisak u unutrašnjosti nove "šestice" je pozitivan. Odmah primećujem da suvozač sedi dalje od mene i da je enterijer nove Mazde 6 širi nego prethodnika. Sve je kompaktno i "na svom mestu". Prvo što mi se posebno dopalo, jeste jednostavnost komandi. Na središnjem delu kokpita nema "gužve" dugmića, kao na nekim izvikanim premium modelima, pa je samim tim kontrola komandi pojednostavljena. Sve je tamo gde očekujete da bude, a kontrola multimedijalnog i navigacionog sistema se vrši preko komande na centralnom tunelu, iza menjača. Sedišta odlično drže telo u krivinama, a sedalni deo pruža dobar oslonac u butnom delu, što smanjuje umor na dužim putovanjima. Takođe, moram da pohvalim nisko pozicioniran naslon za ruke, koji prilikom okretanja volana neće smetati ni dugorukim vozačima. Ako nešto moram zameriti, onda je to prilično zastarela grafika na displeju."

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Pogledajte cene nove Mazde6.

 

Na zadnjim sedištima prostora ima sasvim dovoljno. Prostor za kolena je nadprosečan i udobno će se osećati i visoki putnici, a isto važi i za širinu zadnjeg dela automobila. Putnik visok 180 cm, ispred kolena će imati oko 15 cm prostora. Prostor iznad glave putnika nije tako izdašan, što znači da je elegantni profil uzeo svoj danak. Iako je C-stub automobila pomeren unazad, visoki putnici mogu osetiti krov automobila tik iznad glave. Sedan verzija Mazde 6 nudi skoro isti prtljažni prostor kao i karavan, čija zapremina iznosi 489 litara. Dužina prtljažnika od 118 cm nije za pohvalu. Konkurenti nude više.

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Motor

Pod haubom našeg test automobila diše snažniji dizelski agregat zapremine 2,2 litra. Maksimalna snaga motora iznosi 129 kW (175 KS), a snaga se na prednje točkove šalje preko automatizovanog šestostepenog menjača. Zanimljivo je, da ovaj turbodizel motor ima isti kompresioni odnos (14,0:1) kao i benzinski dvolitarski agregat. Naravno, i motor je deo programa Skyactiv tehnologije, koja kombinuje nizak kompresioni odnos, laku konstrukciju i sistem varijabilnog razvoda ventila - kao prvi dizel motor na svetu. Test automobil je bio opremljen i sistemom  i-ELOOP - prvim sistemom za regeneraciju energije kočenja na svetu, koji energiju sprema u kondenzator, umesto u akumulator. Maksimalni obrtni moment motora od 420 Nm dostupan je od 2.000 o/min.

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

"Zahvaljujući odličnom automatskom menjaču, koji ima komande i na volanu, snaga se prenosi trenutno, bez kašnjenja ili bilo kakvog trzanja, što nije slučaj čak ni kog nekih evropskih predstavnika premium marki. Motor veoma dobro komunicira sa menjačem, što znači da nema kašnjenja ili bilo kakve neposlušnosti menjača. Promena stepena prenosa je "glatka" i bez oklevanja. Moram da uputim pohvale i za izolaciju motorskog prostora i kabine, pa čak ni kada je potpuno hladan, motor se ne oglašava bučno. Takođe, motor je spreman da ostvari visok obrtni moment u veoma širokom spektru obrtaja, i spreman je za akciju bilo da se nalazi na 1.500 ili 5.000 o/min. Po mom mišljenju, idelano ga je koristiti u rasponu obrtaja od 2.000 do 3.000 o/min, što je odličan rezultat za automobil težak 1.420 kilograma. Moram da pohvalim Mazdu za pravilno podešen manuelni mod automatizovanog menjača - od sebe vozač bira niži stepen, ka sebi je viši stepen prenosa." - istakao je Petrović.

U uobičajenom režimu vožnje, pri brzini od 100 km/h, motor koristi šesti stepen prenosa, a broj obrtaja iznosi 1.900, dok se potrošnja kreće manje od šest litara goriva, pri čemu treba istaći da su u automobilu bila četiri odrasla putnika. U gradskim uslovima, u smanjenju potrošnje pomaže i sistem i-STOP, koji gasi automobil kada stojite na semaforu ili se zaustavljate na kratko.

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Vožnja

Upravljanje automobilom je veoma dobro. Upravljački sistem vozaču pruža osećaj apsolutne kontrole. Automobil je bio opremljen atraktivnim felnama prečnika 19 inča (pneumatici dimenzija 225/45), što je uticalo i na poboljšanje vozne dinamike, ali samo na kvalitetnom putu. Automobil je izuzetno precizan i vozi se neverovatno lako. Ali, kombinacija lagane šasije i velikih i teških felni nije najbolje rešenje, što je potvrdio i Vladan Petrović: "Felne prečnika 19 inča obezbeđuju dinamičku prednost samo na kvalitetnom asfaltu, ali za naše puteve mislim da predstavlja više izbor ega nego razuma. Siguran sam, da nova Mazda 6 na felnama prečnika 17 inča, ima sasvim dobre vozna ososbine, a prelazi preko poprečnih neravnina ili rupa su daleko bezbolniji. Što se tiče vožnje po autoputu, amortizeri odlično "filtriraju" neravnine i udobnost je na visokom nivou. Mazda 6 u potpunosti može da ispuni ulogu menadžerske limuzine."

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Zaključak

Nova Mazda 6 na nas je ostavila veoma dobar utisak. Japanski proizvođač ništa nije prepustio slučaju. Svoj ključni model je obukao u kvalitetno i moderno odelo, opremio štedljivim i snažnim motorima, možda i najboljim automatskim menjačem među japanskim konkurentima i odlično podešenim oslanjanjem, koje pruža dobar balans između udobnosti i vozne dinamike.

Na kraju, cena. Mazda novu "šesticu" nudi po ceni već od 21.990 evra, koliko je potrebno izdvojiti za model koji pokreće benzinski motor zaprmeine 2.0 litra (145 KS) i paketom opreme Emotion. "Naš" test automobil ima najviši stepen opremljenosti - Revolution, koji serijski sadrži radarski tempomat (MRCC) i jedinstveni sistem regenerativnog kočenja i-ELOOP. U najbogatijem paketu Revolution serijski dolaze i detalji opreme uobičajeni za automobile visoke klase, kao što su kožna sedišta - prednja grejana i električno podesiva – vrhunsko BOSE ozvučenje sa čak 11 zvučnika, ksenonska adaptivna prednja svetla koja se automatski prebacuju između dugih i oborenih svetala, polugice na upravljaču za ručno menjanje stepeni prenosa, itd... Za najskuplju Mazdu6 na našem tržištu, Mazda6 CD175 A/T Revolution, potrebno je izdvojiti 33.490 evra. Cena sedan verzije je identična kao karavan.

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Mazda6 CD175 A/T Revolution  
 Tip motora:  Turbodizel redni motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  2.191
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  129 / 4.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  420 / 2.000
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  215
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  8,4
 Potrošnja (prosečna na testu):  6,1
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  489 / 1.157
 Zapremina rezervoara (L):  62
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.420 / 650
 Dimenzije pneumatika:  225 / 45 R19
 Dužina automobila (mm):  4.870
 Širina automobila (mm):  1.840
 Visina automobila (mm):  1.450
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.830
 Cena osnovnog modela (EUR):  33.490

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Mazda Dipem prodajni salon:
Adresa: Patrijarha Joanikija 17d, Vidikovac, Beograd
Tel: +381 11 234-1174
Web: dipem.mazda-rs.com

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Toyota Prius+

Testirali smo: Toyota Prius+

Mislite da je Toyota Prius+ nešto veća, malo prostranija i praktičnija varijanta slavnog hibridnog modela? Ne, velikoprostorni MPV Prius+ je mnogo više od toga. Pokreće ga ista tehnika, ali zato je nivo komfora i praktičnosti na nivou luksuznih limuzina premium marki. Tokom višednevnog testa, isprobali smo kako se Prius+ snalazi na srpskim putevima...

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Želite SUV? Pokušajte da navedete nekoliko razloga. Zato što dobro izgleda? Zato što je praktičan? Zato što ima nešto veću visinu - onakvu kakvu su imali normalni automobili pre dvadeset godina? A, pogon na sve točkove vam nije potreban, zar ne? Upravo smo naveli neke od razloga za rađanje modela Renault Captur...

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Bez Corolle se ne može! Najprodavaniji automobil na svetu dolazi u svojoj jedanaestoj generaciji na srpsko tržište. S obzirom na popularnost sedana u našoj zemlji i na tradicionalni kvalitet Toyote u ovom segmentu, u uspeh ovog modela ne treba da sumnjamo. Danas prvi put vozimo novu generaciju modela Corolla. Budite sa nama, jer ćemo vam uživo prenositi utiske iz vožnje...

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Prosečno upućenom Evropljaninu, naziv Nismo ne znači puno, a mlađe ljubitelje automobila, asociraće na nekakvu simulaciju. U Japanu, Nismo je legenda koja je u potpunosti uporediva sa evropskim sportskim odeljenjima kao što su Mercedes-ov AMG ili BMW-ov M. Na našim putevima smo isprobali najdostupnijeg člana Nismo porodice - Juke Nismo...

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Dok prodaja automobila na većini tržišta Starog kontinenta beleži konstantan pad, jedini segment koji ima rastući trend jeste SUV. Upravo zbog toga su svi modeli u ovoj kategoriji automobila prošli fazu modernizacije i nalaze se u boljoj kondiciji nego ikada. Tokom višednevnog testa smo proverili koliko je nova, četvrta generacija Toyote RAV4 - rodonačelnika SUV segmenta, spremna za borbu sa konkurentima...

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Mazda nas je dve godine pripremala za revoluciju. Pod nazivom Skyactiv Technology, prezentovana je nova generacija SUV modela - novi su motori, menjači, oslanjanje, platforma i na kraju dizajn. Pred nama je prvi automobil sa logom Skyactiv - 4,5-metarski SUV model CX-5. Umesto uobičajenih turbodizela, na testu smo imali atmosferski benzinski motor uparen sa manuelnim menjačem...

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Navikli smo da Volkswagen Golf postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi, i zato je na novu, sedmu generaciju najprodavanijeg automobila u Evropi, usmerena velika pažnja javnosti. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da dobijemo odgovor na pitanje, da li je kralj segmenta ostao veran tradicionalnim kvalitetima. Krenimo redom...

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Kada biste na parkingu pored vas ugledali novu i staru generaciju modela Mercedes-Benz A-Klasa, teško biste uočili sličnost između ova dva modela. Nova A-Klasa je rekla definitivno zbogom "sendvič" konstrukciji poda i karoseriji koja je koketirala sa MPV segmentom. U Stuttgartu više ne žele da ignorišu otvorenu konkurentsku borbu između Audija A3 i drugih premium modela niže srednje klase, i zato je A-Klasa više sportska...

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Za borbu sa evropskom, ali i veoma snažnom japanskom konkurencijom u srednjoj nižoj klasi, Kia je morala dobro da zasuče rukave. Južnokorejski inženjeri su u novu generaciju modela Cee'd uložili svu svoju energiju i znanje, a mi smo se uverili, da je rezultat više nego dobar. Na testu smo imali model Kia Cee'd pokretan snažnijom verzijom turbodizel motora 1.6 CRDi, a ovo su naši utisci...

Jaguar Type 00 Concept
Slika nedelje