Testirali smo: Nissan Juke Nismo
Prosečno upućenom Evropljaninu, naziv Nismo ne znači puno, a mlađe ljubitelje automobila, asociraće na nekakvu simulaciju. U Japanu, Nismo je legenda koja je u potpunosti uporediva sa evropskim sportskim odeljenjima kao što su Mercedes-ov AMG ili BMW-ov M. Na našim putevima smo isprobali najdostupnijeg člana Nismo porodice - Juke Nismo...
Naša "turbo-žaba" pažnju je privlačila i onima koji su bili u vazduhu
Osnovni motiv Nissanovog sportskog odeljenja Nismo, jeste da u serijske automobile utkaju sportski gen, na koji će biti slabi prvenstveno sportski orjentisani vozači.
Pogledajte vest: Nissan Juke Nismo stigao u Srbiju - NAVAK 2013.
Pitate se, zašto je Nissan doveo Nismo u Evropu najpre u modelu Juke Nismo? To je zbog toga, što su potencijalni kupci Nisma na našem kontinentu upravo klijenti GTI ili RS hot-hatch modela. Takvi vozači žele nešto snažniji motor, tvrđe oslanjanje, veće felne i enterijer sa sportskim detaljima. Atraktivni crossover odgovara pomenutim vozačima, više nego 370Z Nismo ili slični supersportski modeli.
Juke Nismo se razlikuje od "običnog" po agresivno dizajniranom braniku, u koji su integrisana dnevna LED svetla
Nismo dizajnerski detalji
Šta je na Nissanu Juke Nismo novo? Sam automobil je dobio moderan bodykit, za deset procenata tvrđe opruge amortizera, ulepšan enterijer, deset konjskih snaga (7 kW) i 10 Nm snažniji motor. Juke Nismo se od svojih "običnih" rođaka razlikuje pre svega po atraktivnim branicima, u kojima su svoje mesto pronašla LED svetla za dnevno osvetljenje. Sportsku notu automobilu daje i crvena linija preko branika i pragova, kao i crveni retrovizori. Bodykit je lep posebno onima koji preferiraju sportske automobila, ali još važnija je njegova efikasnost. Zadnje sportsko krilo na petim vratima, obezbeđuje trećinu veći aerodinamički pritisak nego "obični" Juke. U zadnji branik vešto su integrisani difuzor i cev izduvnog sistema prečnika 10 centimetara.
Pogledajte vest Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića.
Zadnjim delom dominiraju krovni spojleri branik sa integrisanim difuzorom
Nismo i u enterijeru
Kada smo otvorili vrata, dobrodošlicu su nam poželela sportska sedišta, koja odlično drže telo u krivinama. Pored toga što su odlična tokom sportske vožnje, sedišta su veoma udobna i na dužim putovanjima. Presvučena su Alcantarom, što pojačava sportski utisak o automobilu. Alcantarom nisu presvučena samo sedišta, već i obloge vrata i volan. U Nismu su posebnu pažnju posvetili dizajnu volana, koji ima idealan prečnik (370 mm!) i odlično leži u rukama. Sportski utisak u eneterijeru pojačava crveni pokazivač broja obrtaja motora, kao i aluminijumske nožne komande. Kao i volan i sedišta, ručica menjača je kožna, a prepoznatljiv je po crvenim šavovima i logotipom nismo ispred. Ako moramo nešto zameriti, onda je to ograničena mogućnost podešavanja volana (samo po visini), što može zasmetati onima sa dužim nogama.
Pogledajte fotogaleriju Nissan Juke Nismo - Prezentacija NAVAK 2013.
Volan i sedišta su obložena Alcantarom, ručica menjača je sportski dizajnirana, a nožne komande su od aluminijuma
Što se prostranosti tiče, imamo jednu lepu i jednu lošu vest za vas. Dobra vest jeste, da je verzija Nismo zadržala praktičnost standardne verzije, uključujući i deljiva zadnja sedišta, a loša vest je da se ni standardna verzija ne može pohvaliti prostorom u zadnjem delu automobila. Dok je ponuda prostora na prednjim sedištima sasvim dovoljna, na zadnjim sedištima putnik prosečne visine neće imati utisak prostranog automobila. Da budemo konkretni - glava i kolena su u bliskom kontaktu sa krovom, odnosno sa naslonima prednjih sedišta. Prtljažnik zapremine 207 litara zadovoljiće potrebe samo dve osobe, ali ništa više od toga.
Sedišta su sportski dizajnirana i odlično drže telo u krivinama
Motor 1.6 DIG-T
Kupci mogu birati između modela sa pogonom na dva točka i 6-stepenim manuelnim menjačem ili modela sa pogonom na sve točkove i stalno promenjivim CVT prenosom sa 7-stepenim ručnim načinom rada, prilagođenim Nismu. "Naš" test automobil bio je opremljen manuelnim menjačem i pogonom na prednje točkove. Juke Nismo pogoni benzinski 4-cilindarski motor 1.6 DIG-T, opremljen turbopunjačem (da, to je isti motor koji pogoni novu generaciju modela Renault Clio RS). Motor razvija maksimalnu snagu od 147 kW pri 6.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 250 Nm, koji je dostupan u rasponu obrtaja od 2.400 do 4.800 o/min. Sve dok nije stigao u "garažu" divizije Nismo, ovaj agregat je razvijao maksimalnu snagu od 140 kW.
Iz mesta do 100 km/h, Juke Nismo stiže za samo 7,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 216 km/h.
Juke Nismo minimalno se naginje u krivinama, jer je opremljen tvrđim amortizerima
Juke Nismo je isprobao i četvorostruki reli šampion Srbije i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović. Ovo su njegovi ustisci iz vožnje: "Odmah primećujem da motoru ne smetaju visoki obrtaji, iako je turbo. Dovoljno je elastičan u niskom režimu rada, ali se veoma rado "vrti" i iznenađujuće dobro vuče od 4.000 do 6.000 o/min. Motor se ponašao kao "atmosferac" i ako hoćemo maksimum moramo ga držati u visokim područjima obrtaja. U isto vreme, malo je turbobenzinaca koji raspolažu sa ovolikom snagom, a koji se u isto vreme mogu voziti bez nervoze i preteranog napora u normalnom saobraćaju. Menjač je kratkih hodova i japanski je precizan. Šteta što zvuk motora ne odgovara temperamentu motora. U niskim i srednjim obrtajima, auspuh je veoma tih, a kada ga vozimo u visokim obrtajima, zvuk motora nadjačava tonove izduvnog sistema."
Od strane proizvođača deklarisanu prosečnu potrošnju od 6,9 l/100 km, nismo uspeli da postignemo. U gradskim uslovima, Juke Nismo je trošio 9,0 litara na 100 pređenih kilometara, ali smo vozeći u otvorenom saobraćaju zabeležili potrošnju od 6,5 l/100 km. U sportskom režimu vožnje, potrošnja je iznosila preko 11 l/100 km.
Prostor na zadnjim sedištima je skroman, ali to sigurno neće puno smetati vlasnicima Nismo automobila
Upravljivost
Nissan Juke Nismo, Vladan Petrović je imao priliku da isproba i na stazi NAVAK. "Upravljanje je veoma precizno i zato Juke Nismo pruža veoma lep osećaj vozaču. Volan je jako dobro podešen, jer pruža adekvatan otpor u brzoj vožnji, dok u normalim uslovima vožnje omogućava lako manevrisanje i lako parkiranje. U vožnji se oseća da su opruge amortizera tvrđe, što je naginjanje karoserije u brzim krivinama svelo na minimum. Juke se vema dobro drži zadate putanje, s obzirom na njegovu nešto višu koncepciju. Ali, ne treba zaboraviti da snažan motor može da zavrti unutrašnji točak u krivini "u prazno", bez obzira na elektronsku blokadu diferencijala. To u brzim krivinama može da proširi zamišljenu putanju kretanja. Nadam se, da će kod ovakvih modela mehanička blokada diferencijala biti deo standardne opreme. Prosečni vozači sigurno će biti zadovoljni ponašanjem automobila, jer je jako agilan i okretan u sporim krivinama, a uz umeren gas pruža puno zadovoljstva u brzim krivinama. Kočnice zaslužuju čistu desetku." - istakao je Petrović.
Juke Nismo je dovoljno visok, pa smo bili slobodni da skrenemo sa asfalta. To nemački i francuski hot-hatch modeli ne mogu
Cena
Nissak Juke Nismo je prava mala sportska "igračka", koja pruža puno zadovoljstva u vožnji, ali u isto vreme visok stepen individualnosti. Ukoliko spadate u one ljude, koji vole sportsku vožnju, male crossover modele i "štrčite iz gomile", nemojte da tražite idealan automobil - upravo ste ga pronašli. Pod uslovom, da ste spremni da izdvojite 24.490 evra, koliko košta testirani primerak u Srbiji, opremljen manuelnim menjačem i pogonom na prednje točkove. Oni koji žele 4x4 pogon u Juke Nismo modelu ga mogu dobiti samo uz bestepeni CVT menjač, i njegova cena iznosi 27.490 evra. Ostaje nam da se nadamo, da će Juke Nismo biti dostupan sa 4x4 pogonom i manuelnim menjačem, jer bi užitak u vožnji tada bio potpun, a Juke Nismo bi se time više razlikovao od hot-hatch modela nemačke i francuske proizvodnje.
Nissan JUKE 1.6 DIG-T NISMO - specifikacija |
|
Tip motora: | Turbo-benzinski |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1618 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 147 / 6.000 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 250 / 2.000 - 5.4200 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 215 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 7,8 |
Potrošnja - grad/otvoreno/prosek (l/100km): | 9,1 / 5,9 / 6,9 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 207 / 786 |
Zapremina rezervoara (L): | 50 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1430 / 416 |
Dimenzije pneumatika: | 225/45 R18 |
Dužina automobila (mm): | 4165 |
Širina automobila (mm): | 1770 |
Visina automobila (mm): | 1565 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2530 |
Cena: | 24.490 € |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Generalni zastupnik Nissan vozila: Renault Nissan Srbija
Adresa: Omladinskih brigada 88, 11000 Beograd
Tel:+381 11 2178111
Fax: +381 11 2169350
Web: www.nissan.rs
Tekst: Goran Sarić
Foto: Milomir Bošković