AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Prosečno upućenom Evropljaninu, naziv Nismo ne znači puno, a mlađe ljubitelje automobila, asociraće na nekakvu simulaciju. U Japanu, Nismo je legenda koja je u potpunosti uporediva sa evropskim sportskim odeljenjima kao što su Mercedes-ov AMG ili BMW-ov M. Na našim putevima smo isprobali najdostupnijeg člana Nismo porodice - Juke Nismo...

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Naša "turbo-žaba" pažnju je privlačila i onima koji su bili u vazduhu

 

Osnovni motiv Nissanovog sportskog odeljenja Nismo, jeste da u serijske automobile utkaju sportski gen, na koji će biti slabi prvenstveno sportski orjentisani vozači.

 

Pogledajte vest: Nissan Juke Nismo stigao u Srbiju - NAVAK 2013.


Pitate se, zašto je Nissan doveo Nismo u Evropu najpre u modelu Juke Nismo? To je zbog toga, što su potencijalni kupci Nisma na našem kontinentu upravo klijenti GTI ili RS hot-hatch modela. Takvi vozači žele nešto snažniji motor, tvrđe oslanjanje, veće felne i enterijer sa sportskim detaljima. Atraktivni crossover odgovara pomenutim vozačima, više nego 370Z Nismo ili slični supersportski modeli.

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Juke Nismo se razlikuje od "običnog" po agresivno dizajniranom braniku, u koji su integrisana dnevna LED svetla


Nismo dizajnerski detalji

Šta je na Nissanu Juke Nismo novo? Sam automobil je dobio moderan bodykit, za deset procenata tvrđe opruge amortizera, ulepšan enterijer, deset konjskih snaga (7 kW) i 10 Nm snažniji motor. Juke Nismo se od svojih "običnih" rođaka razlikuje pre svega po atraktivnim  branicima, u kojima su svoje mesto pronašla LED svetla za dnevno osvetljenje. Sportsku notu automobilu daje i crvena linija preko branika i pragova, kao i crveni retrovizori. Bodykit je lep posebno onima koji preferiraju sportske automobila, ali još važnija je njegova efikasnost. Zadnje sportsko krilo na petim vratima, obezbeđuje trećinu veći aerodinamički pritisak nego "obični" Juke. U zadnji branik vešto su integrisani difuzor i cev izduvnog sistema prečnika 10 centimetara.

 

Pogledajte vest Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića.

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Zadnjim delom dominiraju krovni spojleri branik sa integrisanim difuzorom


Nismo i u enterijeru

Kada smo otvorili vrata, dobrodošlicu su nam poželela sportska sedišta, koja odlično drže telo u krivinama. Pored toga što su odlična tokom sportske vožnje, sedišta su veoma udobna i na dužim putovanjima. Presvučena su Alcantarom, što pojačava sportski utisak o automobilu. Alcantarom nisu presvučena samo sedišta, već i obloge vrata i volan. U Nismu su posebnu pažnju posvetili dizajnu volana, koji ima idealan prečnik (370 mm!) i odlično leži u rukama. Sportski utisak u eneterijeru pojačava crveni pokazivač broja obrtaja motora, kao i aluminijumske nožne komande. Kao i volan i sedišta, ručica menjača je kožna, a prepoznatljiv je po crvenim šavovima i logotipom nismo ispred. Ako moramo nešto zameriti, onda je to ograničena mogućnost podešavanja volana (samo po visini), što može zasmetati onima sa dužim nogama.

 

Pogledajte fotogaleriju Nissan Juke Nismo - Prezentacija NAVAK 2013.

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Volan i sedišta su obložena Alcantarom, ručica menjača je sportski dizajnirana, a nožne komande su od aluminijuma

 

Što se prostranosti tiče, imamo jednu lepu i jednu lošu vest za vas. Dobra vest jeste, da je verzija Nismo zadržala praktičnost standardne verzije, uključujući i deljiva zadnja sedišta, a loša vest je da se ni standardna verzija ne može pohvaliti prostorom u zadnjem delu automobila. Dok je ponuda prostora na prednjim sedištima sasvim dovoljna, na zadnjim sedištima putnik prosečne visine neće imati utisak prostranog automobila. Da budemo konkretni - glava i kolena su u bliskom kontaktu sa krovom, odnosno sa naslonima prednjih sedišta. Prtljažnik zapremine 207 litara zadovoljiće potrebe samo dve osobe, ali ništa više od toga.

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Sedišta su sportski dizajnirana i odlično drže telo u krivinama


Motor 1.6 DIG-T

Kupci mogu birati između modela sa pogonom na dva točka i 6-stepenim manuelnim menjačem ili modela sa pogonom na sve točkove i stalno promenjivim CVT prenosom sa 7-stepenim ručnim načinom rada, prilagođenim Nismu. "Naš" test automobil bio je opremljen manuelnim menjačem i pogonom na prednje točkove. Juke Nismo pogoni benzinski 4-cilindarski motor 1.6 DIG-T, opremljen turbopunjačem (da, to je isti motor koji pogoni novu generaciju modela Renault Clio RS). Motor razvija maksimalnu snagu od 147 kW pri 6.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 250 Nm, koji je dostupan u rasponu obrtaja od 2.400 do 4.800 o/min. Sve dok nije stigao u "garažu" divizije Nismo, ovaj agregat je razvijao maksimalnu snagu od 140 kW.

Iz mesta do 100 km/h, Juke Nismo stiže za samo 7,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 216 km/h.

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Juke Nismo minimalno se naginje u krivinama, jer je opremljen tvrđim amortizerima

 

Juke Nismo je isprobao i četvorostruki reli šampion Srbije i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović. Ovo su njegovi ustisci iz vožnje: "Odmah primećujem da motoru ne smetaju visoki obrtaji, iako je turbo. Dovoljno je elastičan u niskom režimu rada, ali se veoma rado "vrti" i iznenađujuće dobro vuče od 4.000 do 6.000 o/min. Motor se ponašao kao "atmosferac" i ako hoćemo maksimum moramo ga držati u visokim područjima obrtaja. U isto vreme, malo je turbobenzinaca koji raspolažu sa ovolikom snagom, a koji se u isto vreme mogu voziti bez nervoze i preteranog napora u normalnom saobraćaju. Menjač je kratkih hodova i japanski je precizan. Šteta što zvuk motora ne odgovara temperamentu motora. U niskim i srednjim obrtajima, auspuh je veoma tih, a kada ga vozimo u visokim obrtajima, zvuk motora nadjačava tonove izduvnog sistema."

Od strane proizvođača deklarisanu prosečnu potrošnju od 6,9 l/100 km, nismo uspeli da postignemo. U gradskim uslovima, Juke Nismo je trošio 9,0 litara na 100 pređenih kilometara, ali smo vozeći u otvorenom saobraćaju zabeležili potrošnju od 6,5 l/100 km. U sportskom režimu vožnje, potrošnja je iznosila preko 11 l/100 km.

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Prostor na zadnjim sedištima je skroman, ali to sigurno neće puno smetati vlasnicima Nismo automobila


Upravljivost

Nissan Juke Nismo, Vladan Petrović je imao priliku da isproba i na stazi NAVAK. "Upravljanje je veoma precizno i zato Juke Nismo pruža veoma lep osećaj vozaču. Volan je jako dobro podešen, jer pruža adekvatan otpor u brzoj vožnji, dok u normalim uslovima vožnje omogućava lako manevrisanje i lako parkiranje. U vožnji se oseća da su opruge amortizera tvrđe, što je naginjanje karoserije u brzim krivinama svelo na minimum. Juke se vema dobro drži zadate putanje, s obzirom na njegovu nešto višu koncepciju. Ali, ne treba zaboraviti da snažan motor može da zavrti unutrašnji točak u krivini "u prazno", bez obzira na elektronsku blokadu diferencijala. To u brzim krivinama može da proširi zamišljenu putanju kretanja. Nadam se, da će kod ovakvih modela mehanička blokada diferencijala biti deo standardne opreme. Prosečni vozači sigurno će biti zadovoljni ponašanjem automobila, jer je jako agilan i okretan u sporim krivinama, a uz umeren gas pruža puno zadovoljstva u brzim krivinama. Kočnice zaslužuju čistu desetku." - istakao je Petrović.

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Juke Nismo je dovoljno visok, pa smo bili slobodni da skrenemo sa asfalta. To nemački i francuski hot-hatch modeli ne mogu


Cena

Nissak Juke Nismo je prava mala sportska "igračka", koja pruža puno zadovoljstva u vožnji, ali u isto vreme visok stepen individualnosti. Ukoliko spadate u one ljude, koji vole sportsku vožnju, male crossover modele i "štrčite iz gomile", nemojte da tražite idealan automobil - upravo ste ga pronašli. Pod uslovom, da ste spremni da izdvojite 24.490 evra, koliko košta testirani primerak u Srbiji, opremljen manuelnim menjačem i pogonom na prednje točkove. Oni koji žele 4x4 pogon u Juke Nismo modelu ga mogu dobiti samo uz bestepeni CVT menjač, i njegova cena iznosi 27.490 evra. Ostaje nam da se nadamo, da će Juke Nismo biti dostupan sa 4x4 pogonom i manuelnim menjačem, jer bi užitak u vožnji tada bio potpun, a Juke Nismo bi se time više razlikovao od hot-hatch modela nemačke i francuske proizvodnje.

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

 Nissan JUKE 1.6 DIG-T NISMO - specifikacija
 
 Tip motora:  Turbo-benzinski
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1618
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  147 / 6.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  250 / 2.000 - 5.4200
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  215
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  7,8
 Potrošnja - grad/otvoreno/prosek (l/100km):  9,1 / 5,9  / 6,9
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  207 / 786
 Zapremina rezervoara (L):  50
 Masa automobila / nosivost (kg):  1430 / 416
 Dimenzije pneumatika:  225/45 R18
 Dužina automobila (mm):  4165
 Širina automobila (mm):  1770
 Visina automobila (mm):  1565
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2530
 Cena:  24.490

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Nissan vozila: Renault Nissan Srbija
Adresa: Omladinskih brigada 88, 11000 Beograd
Tel:+381 11 2178111
Fax: +381 11 2169350
Web: www.nissan.rs

Tekst: Goran Sarić

Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: Toyota Prius+

Testirali smo: Toyota Prius+

Mislite da je Toyota Prius+ nešto veća, malo prostranija i praktičnija varijanta slavnog hibridnog modela? Ne, velikoprostorni MPV Prius+ je mnogo više od toga. Pokreće ga ista tehnika, ali zato je nivo komfora i praktičnosti na nivou luksuznih limuzina premium marki. Tokom višednevnog testa, isprobali smo kako se Prius+ snalazi na srpskim putevima...

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Želite SUV? Pokušajte da navedete nekoliko razloga. Zato što dobro izgleda? Zato što je praktičan? Zato što ima nešto veću visinu - onakvu kakvu su imali normalni automobili pre dvadeset godina? A, pogon na sve točkove vam nije potreban, zar ne? Upravo smo naveli neke od razloga za rađanje modela Renault Captur...

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Bez Corolle se ne može! Najprodavaniji automobil na svetu dolazi u svojoj jedanaestoj generaciji na srpsko tržište. S obzirom na popularnost sedana u našoj zemlji i na tradicionalni kvalitet Toyote u ovom segmentu, u uspeh ovog modela ne treba da sumnjamo. Danas prvi put vozimo novu generaciju modela Corolla. Budite sa nama, jer ćemo vam uživo prenositi utiske iz vožnje...

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Dok prodaja automobila na većini tržišta Starog kontinenta beleži konstantan pad, jedini segment koji ima rastući trend jeste SUV. Upravo zbog toga su svi modeli u ovoj kategoriji automobila prošli fazu modernizacije i nalaze se u boljoj kondiciji nego ikada. Tokom višednevnog testa smo proverili koliko je nova, četvrta generacija Toyote RAV4 - rodonačelnika SUV segmenta, spremna za borbu sa konkurentima...

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Mazda nas je dve godine pripremala za revoluciju. Pod nazivom Skyactiv Technology, prezentovana je nova generacija SUV modela - novi su motori, menjači, oslanjanje, platforma i na kraju dizajn. Pred nama je prvi automobil sa logom Skyactiv - 4,5-metarski SUV model CX-5. Umesto uobičajenih turbodizela, na testu smo imali atmosferski benzinski motor uparen sa manuelnim menjačem...

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Navikli smo da Volkswagen Golf postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi, i zato je na novu, sedmu generaciju najprodavanijeg automobila u Evropi, usmerena velika pažnja javnosti. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da dobijemo odgovor na pitanje, da li je kralj segmenta ostao veran tradicionalnim kvalitetima. Krenimo redom...

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Potpuno nova, treća po redu Mazda 6 pripremljena za modelsku godinu 2013, spada u najzanimljivije novitete ove godine, posebno u konkurenciji evropske srednje klase. Ljudi se za njom okreću, odlično se vozi, ima štedljive i snažne motore. Novu "šesticu" smo isprobali sa najsnažnijim turbodizel motorom zapremine 2.2 litra i u najbogatijem paketu opreme Revolution...

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Kada biste na parkingu pored vas ugledali novu i staru generaciju modela Mercedes-Benz A-Klasa, teško biste uočili sličnost između ova dva modela. Nova A-Klasa je rekla definitivno zbogom "sendvič" konstrukciji poda i karoseriji koja je koketirala sa MPV segmentom. U Stuttgartu više ne žele da ignorišu otvorenu konkurentsku borbu između Audija A3 i drugih premium modela niže srednje klase, i zato je A-Klasa više sportska...

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Za borbu sa evropskom, ali i veoma snažnom japanskom konkurencijom u srednjoj nižoj klasi, Kia je morala dobro da zasuče rukave. Južnokorejski inženjeri su u novu generaciju modela Cee'd uložili svu svoju energiju i znanje, a mi smo se uverili, da je rezultat više nego dobar. Na testu smo imali model Kia Cee'd pokretan snažnijom verzijom turbodizel motora 1.6 CRDi, a ovo su naši utisci...

Jaguar Type 00 Concept
Slika nedelje