AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200

Test: Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200

Renault Austral je SUV model, od kojeg Renault očekuje puno. Renault je ovim modelom značajno ojačao svoju poziciju u segmentu kompaktnih SUV modela...

Test: Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200

Prethodni SUV Kadjar nije bio tako uspešan, kao što je Renault očekivao. Austral je postao baza i za druge modele, pa je tako nova generacija modela Espace praktično produženi Austral, sa prostorom za sedam putnika.

 

Pogledajte: Testirali smo - Renault Clio E-Tech 145 Hybrid (FOTO).


Naslednik Kadjara stiže nam sa dizajnom koji je za klasu lepši i atraktivniji. Austral meri dužinu od 4,5 metara, visinu od 1,64 metra i širinu od 1,83 metra, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2,67 metara. Sa gledišta dimenzija, automobil je ušao u jedan veoma intenzivan segment, gde su ga sačekali modeli kao što su Hyundai Tucson, Kia Sportage, Škoda Karoq, Nissan Qashqai…

Test: Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200

Austral nije derivat nijednog prethodnog modela. Automobil je potpuno nov, što je njegova velika prednost. Automobil stoji na platformi CMF-CD treće generacije, koja je otvorila prostor za elektrifikaciju. Renault Austral privlači pažnju već na prvi pogled. Automobil izgleda atraktivno i moderno iz svih uglova. Aerodinamički stepen otpora iznosi 0,28, što je rezultat za poštovanje u ovom segmentu.

 

Pogledajte: Testirali smo - Renault Megane Conquest E-Tech engineered 145 Hybrid (FOTO).

 

Pogled iz profila otkriva nam dinamičnu liniju prozora, koja se uzdiže ka zadnjem delu automobila. Zadnja svetla su dizajnirana u motivu slova C, a gornji deo svetlosne grupe proteže se LED trakom sve do sredine vrata prtljažnika. U sredini se nalazi obnovljeni logo brenda Renault, koji u određenim paketima opreme može svetleti. I napred i pozadi su karakteristična LED svetla u obliku bumeranga. Dodatnu dozu atraktivnosti daju i crne felne Daytona prečnika 20 inča.

Test: Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200

U zavisnosti od položaja zadnjih sedišta, prtljažni prostor nudi solidnih 487 do 575 litara zapremine, koja se preklapanjem zadnjih sedišta može povećati na 1.525 litara.


Sve u svemu, enterijer automobila dostigao je premium nivo i možemo ga uporediti sa onim koji viđamo u premium brendovima. Kvalitet materijala i završna obrada je na najvišem nivo. OpenR link sa displejom osetljivim na dodir dijagonale 12 inča takođe zaslužuje najvišu ocenu. Grafika je vrhunska, rezolucija takođe, a sistem je zasnovan na Google rešenjima i uslugama, uključujući navigacioni sistem, glasovni asistent ili prodavnicu sa aplikacijama.

Test: Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200

Enterijer je zaista revolucionaran. Naravno, ovom utisku značajno doprinosi vrhunski nivo opreme Spirit Alpine, koji prepoznajemo po sedištima izrađenim od Alcantare i tkanine koja svojim izgledom neodoljivo podseća na karbon. Alcantaru pronalazimo i na vrhunski dizajniranom multifunkcionalnom volanu, što doprinosi premium utisku o ovom zaista sjajnom automobilu. Kada smo kod volana, recimo i to da njegov oblik teži više kvadratnoj formi nego kružnoj, što je prijalo tokom vožnje.

 

Test: Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200

Sve pohvale inženjeri Renaulta zaslužuju i zbog broja i veličine ostava za sitnice, kako za putnike na prednjim, tako i za putnike na zadnjim sedištima. Pozicija za volanom se lako pronalazi. Naš test vozač Aleksandar, čija visina iznosi 196 cm, nije imao problema da u kratkom roku pronađe optimalan položaj za volanom. Sve verzije se isporučuju standardno sa zadnjom klupom, koja se može pomerati u rasponu od 16 centimetara, samo u Techno Esprit Alpine je potrebno doplatiti.

Test: Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200

U početku je Austral bio dostupan samo sa mild-hybrid pogonskim sistemom u dve varijante snage. Mi smo za test dobili ključeve od Full-Hybrid moćnije verzije u najvišem paketu opreme Iconic Esprit Alpine, koja je ovaj automobil podigla na viši nivo.


Pogonski sistem čini trocilindarski 1.2 Turbo benzinski motor maksimalne snage 96 kW, koji razvija maksimalni obrtni moment od 205 Nm. Asistira mu elektromotor snage 50 kW, koji razvija praktično isti obrtni moment kao i konvencionalni agregat, 205 Nm. Elektromotor služi za pogon, ali i za punjenje baterija kapaciteta 2 kWh. Treći član sistema je starter-generator, koji obezbeđuje pokretanje motora sa unutrašnjim sagorevanjem i rad menjača sa dve brzine za elektromotor i četiri za benzinski motor. Zahvaljujući trostepenoj rekuperaciji, E-Tech full hybrid 200 štedi puno energije tokom vožnje, jer može da vozi čak 80 % na električnu energiju. U gradskim uslovima će dobro doći i sistem upravljanja i na zadnjim točkovima, kojim je prečnik okretanja smanjen sa 11,2 na 10,1 metar.

Test: Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200

Pogonski sistem radi usklađeno i prijatan je za vožnju. Automobil je tih i u neutralnom modu se praktično ne čuje. Zahvaljujući full hybridnoj tehnologiji, automobil je ekonomičan. Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je 6,6 L/100 km. U gradskim uslovima vožnje zabeležili smo potrošnju od 5,5 L/100 km, dok se na autoputu, pri konstantnoj brzini od 130 km/h potrošnja kretala oko 7,5 l/100 km. Sklop motor-menjač funkcionisao je bez ijedne greške i od nas dobija najviše ocene.


Kada smo kod vožnje, recimo i to da je izolacija automobila odlična. U vožnji automobil deluje samouvereno i čvrsto se drži zadate putanje. Zanimljivo je, da je oslanjanje malo tvrđe podešeno ili bar takav utisak imamo zbog felni prečnika 20 inča i pneumatika dimenzija 235/45. Ovo je posebno primetno na zadnjim sedištima. Naravno, to je stvar ukusa, ali mi prednost dajemo za 1 inč manjim felnama i nešto većem profilu pneumatika. 

Test: Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200

Novi Renault modeli su definitivno dobili novi kvalitet. Njihovi multimedijalni sistemi mogu se uporediti sa onim koji smo videli u premium brendovima, što se odnosi i na kvalitet materijala u enterijeru. Automobil je definitivno uspeo i to sa više aspekata. Izgleda uverljivo, unutrašnjost je dovoljno prostrana i nudi pametna rešenja.


Cenovnik modela Renault Austral u Srbiji možete pogledati klikom na LINK.

 

Test: Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200

 

 

Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200  
 Tip motora:  Benzinski + elektromotor
 Broj cilindara / ventila:  3 / 12
 Zapremina motora (cm³):  1.199
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  146 / 4500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  205 / 1.750
Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  175
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  8,4
 Potrošnja L/100 km (test prosek):  6,6
Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  487 / 1.525 
 Zapremina rezervoara (L):  55
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.517
 Dimenzije pneumatika:  235 / 45 R20
 Dužina automobila (mm):  4.510
 Širina automobila (mm):  1.825
 Visina automobila (mm):  1.644
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.667
 Cena osnovne verzije (€):  27.990

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Web: www.renault.rs

 

 

Foto: Milomir Bošković
Automagazin.rs

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 TCi 4WD 8DCT (FOTO)

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 TCi 4WD 8DCT (FOTO)

Kia Sorento četvrte generacije dobio je detaljan facelift. S obzirom da je automobil već bio atraktivan i privlačan, facelift je bio veliki izazov za inženjere. Isprobali smo kako najnovija tehnologija od Kia funkcioniše na srpskim putevima...

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

123456. . .37
Audi A5 Avant (2025)
Slika nedelje