Novi Renault Clio (2020) - Naši prvi utisci (FOTO)
Na prezentaciji u Sloveniji, imali smo priliku da se "oči u oči" upoznamo sa novom, petom po redu generaciji modela Renault Clio...
Peta generacija modela Clio zadržala je stil prethodnika, iako je potpuno nova. Tehnološki imidž podržavaju LED dnevna svetla, koja su standardna za sve verzije.
Pogledajte fotogaleriju: Novi Renault Clio (2020) - premijera.
Kada smo se pre šest godina prvi put upoznali sa Renault Cliom četvrte generacije, svima nam je bilo jasno da se radi o jednom od najlepše dizajniranih automobila u B-segmentu. Međutim, zbog njegovog prilično "emotivnog" dizajna, mnogi su postavili pitanje da li će automobil brzo zastareti. Vreme je pokazalo, da nije bilo razloga za brigu. Vrhunac svoje tržišne karijere, Clio IV je postigao prošle godine. Zato ne čudi, što njegov naslednik koristi proveren koncept, ali ulepšan i osvežen.
Sama konstrukcija automobila i oslanjanje novog Clia lakši su za 50 kilograma, a kompletan automobil je lakši za 12 do 20 kilograma, jer je nova generacija ovog kvalitetnog automobila dobila značajno bolju opremu od prethodnika.
Enterijer novog Clia nudi potpuno novi nivo kvaliteta. Kako sa aspekta korišćenih materijala, tako i u oblasti tehnologije. U najskupljoj verziji, tu je i displej dijagonale 9,3 inča i virtuelni kokpit dijagonale 10 inča.
Ako je dizajn eksterijera evolucija, onda je unutrašnjost prava revolucija. Zato ne čudi, što su Francuzi odlučili, da najpre predstave enterijer automobila, što je i logično s obzirom na napredak koji je ostvaren na ovom polju. Unutra su kvalitetniji materijali, a novina je i veliki infotaiment displej dijagonale 9,3 inča i digitalna instrument tabla. Prtljažni prostor meri zapreminu od 391 litar, što je iznad proseka u ovom segmentu.
Komfor automobila i oprema podsećaju na ono što smo videli u automobilima koji pripadaju jednoj klasi iznad.
Radno mesto vozača zaslužuje sve pohvale. Aerodinamički nagnuto vetrobransko staklo pomerilo je prednja sedišta malo unazad, što je ispred njih stvorilo zanimljivu zonu komfora. Automobil je prostran i podseća na modele koji su za klasu veći. Sve je lepo uklopljeno, završna obrada je filigranski precizna. Enterijer novog Clia nudi ambijentalno osvetlenje, a vozač može izabrati jednu od osam ponuđenih boja. Kao inovaciju u segmentu, Renault ističe poluautomatsku ručnu kočnicu. Iako je novi Clio sa dužinom od 4048 nešto kraći od prethodnika (14 mm), unutrašnji prostor je veći, zahvaljujući novim konstrukcijskim rešenjima. Automobil je širi, konkretno za 66 mm. Međugeneracijski Clio je sa visinom od 1.440 mm nešto niži od prethodnika (za 8 mm).
Prtljažnik je dobio na dubini, što je rezultiralo povećanjem njegove zapremine sa 330 na 391 litar. Dizel verzija ima nešto manju zapreminu (366 litara), zbog instaliranog AdBlue rezervoara.
Utisak je da unutrašnjost izgleda veselo, raznoliko, živopisno i sofisticirano. Konkurencija definitivno ima čega da se plaši.
Na putevima u Sloveniji imali smo priliku da isprobamo nekoliko različitih verzija nove generacije modela Clio.
Benzinski litarski trocilindarski turbo 1.0 TCe motor sa ubrizgavanjem MPI, koji razvija maksimalnu snagu od 74 kW, čini se kao idealna sredina u motorizaciji. Ovaj agregat pruža odličan mix dinamike, komfora i ekonomičnosti. Bazni benzinski trocilindarski motor bez turba, namenjen je za one koji najviše vremena voze u gradskim uslovima i nisu preterano zahtevni po pitanju vozne dinamike. Snažniji benzinski 4-cilindarski turbo motor - 1.3 TCe razvija maksimalnu snagu od 96 kW i dostupan je sa automatizovanim menjačem.
Cena nove generacije modela Renault Clio startuje od 11.090 evra, koliko je potrebno izdvojiti za verziju Life SCE 75. U cenu su uračunati carinski troškovi, popust, PDV i letnji bonus u visini od 200 evra. Bazni model sa dizel motorom u Srbiji košta 14.340 evra.
Cenovnik i specifikacije možete pogledati klikom na LINK.
Renault Clio je simbol fabrike Revoz.
U okviru programa prezentacije nove generacije Clia, imali smo priliku da posetimo fabriku REVOZ u slovenačkom Novom Mestu. REVOZ je jedna od najvećih slovenačkih kompanija i dugi niz godina najveći izvoznik. Pored Renault modela Clio i Twingo, u ovoj fabrici se proizvode i drugi modeli, kao što su smart forfour i smart forfour EV.
Fotograf: Milomir Bošković