Testirali smo: Mercedes-Benz GLA 200d (FOTO)
Druga generacija najmanjeg crossovera (pardon, SUV-a) sa trokrakom zvezdom na maski je u svakom pogledu mnogo bolji automobil. Na testu smo imali dizelsku verziju ovog kvalitetnog automobila, kojeg krasi dinamičan stil...
Najmanji SUV iz Stuttgarta je sa nama od 2013. godine, što znači da je trebalo prilično puno vremena za međugeneracijsku smenu. Sudeći prema onome što smo videli na višednevnom testu, čekanje se isplatilo. Novi GLA stiže nam na platformi MFA1, na kojoj je postavljeno sedam kompaktnih modela - od A-Klase do modela GLB. Novi GLA dolazi kao poslednji u nizu.
Pogledajte fotogaleriju: Mercedes-Benz GLA 200d.
Promena karaktera
Ono što je posebno zanimljivo, jeste činjenica da je Mercedes odlučio da promeni karakter ovog automobila. Do sada je GLA bio outdoor hatchback, a sada gravitira ka SUV segmentu, o čemu svedoče i njegove dimenzije. Meri dužinu od 4.410 mm, širinu od 1.834 mm i visinu od 1.611 mm. U odnosu na prethodnika, nova generacija GLA je za 7 mm kraća, ali za 30 mm šira i za 116 mm viša. Međuosovinsko rastojanje je povećano za 30 mm, na konačnih 2.729 mm. Povećano je i rastojanje poda od tla, takozvani klirens, na 143 mm, što je za 9 mm više nego kod prethodnika.
Dizajn - dinamičan stil
Dizajn automobila zadržao je tipične elemente dizajna modela A-Klasa, ali su preuzeti i detalji od novih SUV modela iz Stuttgarta. Prednja maska ima jednu lamelu sa velikom trokrakom zvezdom u sredini. Vrata su masivna i prekrivaju pragove, a prilikom otvaranja i zatvaranja oseća se njihova robusnost. To smo od Mercedesa i očekivali. Točkovi mogu biti prečnika od 17 do 20 inča, a "naš" test automobil bio je opremljen felnama prečnika 18 inča sa pneumaticima dimenzija 235/55. Kompletan paket izgleda skladno i kompaktno iz svih uglova. Na prednjem delu automobila atraktivnom utisku doprinose hromirani detalji na maski hladnjaka i na donjem delu automobila, a otvori za dovod vazduha za kočnice u prednjem braniku imaju samo vizelnu funkciju. Zapravo, ovo možda i nije samo vizelno rešenje, jer su inženjeri uspeli kod novog GLA da postignu koeficijent otpora vazduha od samo Cd 0,28.
Koliki auto!
Prvi komentar našeg test vozača (Aleksandar, visina 196 cm!), kada je preuzeo automobil na test, bio je: "Koliki auto!". Njegova reakcija nije bila očekivana, posebno ako znamo da automobil ima nešto kraći format. Međutim, ako pogledamo šta su inženjeri iz Stuttgarta uradili na polju enterijera, stvar je puno jasnija. Povećanje međuosovinskog rastojanja i povećanje visine i širine, definitivno se odrazilo na enterijer. Stoga će se na zadnjim sedištima putnici visine 186 centimetara osećati kao kod kuće, imaće sasvim dovoljno prostora iznad glave i ispred kolena. Za natprosečno visoke putnike, tu je i mogućnost uzdužnog pomeranja zadnjih sedišta za 14 centimetara. Prtljažni prostor je povećan za 14 L, na 435 litara, a posebno moramo da pohvalimo nisku ivicu utovarnog prostora, što olakšava utovar prtljaga.
Položaj sedenja vozača je optimizovan i čak oni nešto visoki putnici imaće sasvim dovoljno prostora i komfora. Podloga sedišta je ergonomski oblikovana i vozač i suvozač sede za 140 mm višoj poziciji nego kod bratskog modela A-Klasa, što obezbeđuje odličnu podršku za butni deo nogu. Ovakva sedišta eliminišu mogućnost zamora nogu na dužim putovanjima, što je takođe nešto što smo od Mercedesa i očekivali. Osećaj unutrašnjosti je kao da sedite u većem SUV modelu.
Veliki napredak je ostvaren i u oblasti multimedijalnog sistema. Nova generacija modela A-Klasa bila je prva sa sofisticiranim MBUX Infotainment sistemom. Njegova najbolja verzija ima dva kombinovana displeja, koji zamenjuju konvencionalnu instrument tablu i displej u sredini. Iza ovog sistema se krije mnoštvo novih tehnologija, a kao samo jednu ističemo sofisticiran sistem glasovnih komandi. Funkciju "Hej, Mercedes!" ne treba posebno predstavljati. Dakle, moguće je ostvariti komunikaciju sa automobilom, a između ostalog, možete podesiti odredište za navigacioni sistem, promeniti temperaturu u vozilu i mnogo toga drugog. Iako se najveći deo funkcija nalazi u MBUX sistemu, za pohvalu je izdvajanje komandi klima uređaja na centralnoj konzoli, kao i mogućnost podešavanja jačine audio sistema preko komande na centralnom tunelu. Ako nešto moramo zameriti, onda je su to USB-C konektori, na koje morate računati. Ukoliko vaši uređaju nemaju kabl koji ima ovu konekciju, onda je potrebno obezbediti adapter. Neki drugi proizvođači automobila su se odlučili za kombinaciju USB 2.0 i USB-C konektora. Palac nagore zaslužuje i mogućnost bežičnog punjenja telefona.
Novi Mercedes-Benz motori
Pod haubom modela Mercedes-Benz GLA dišu benzinski i dizel motori. Našu pažnju je privukao 2.0-litarski turbodizel motor, koji je kao kod modela GLB, dostupan u tri nivoa snage: 180d (85 kW), 200d (110 kW) i 220d (140 kW). Kao što možete primetiti, u ponudi ne postoji dizelski 1.5-litarski dizel motor poreklom iz Rernaulta, a GLA je rekao zbogom i manuelnom menjaču. GLA je dostupan isključivo sa dvolamelastim automatizovanim menjačem - sedmostepenim u najslabijoj benzinskoj motorizaciji i osmostepeni u svim ostalim.
Naš test automobil nosi oznaku GLA 200d, što znači da ga pokreće 4-cilindarski 2.0-litarski dizel motor koji razvija 150 KS u rasponu obrtaja od 3.400 do 4.440 o/min i maksimalni obrtni moment od 320 Nm, koji je dostupan već pri 1.400 o/min. Iz stanja mirovanja do 100 km/h potrebno mu je 9 sekundi i postiže maksimalnih 204 km/h. Agregat ima kodnu oznaku OM 654q i zadovoljava najstrože Euro 6d ekološke norme. Motor ima aluminijumski blok, čelične klipove i obloge cilindara presvučene patentiranom tehnologijom Nanoslide. Čelične klipove inženjeri su izabrali zbog smanjenjog trenja (navodno do 50 %) i bolje termičke efikasnosti. Pored toga, čelik ima višu čvrstinu, pa takvi klipovi mogu biti kompaktniji.
U praksi, agregat je ostavio pozitivan utisak na nas. Podseća da je dizel samo prilikom hladnog starta, ali ubrzo nakon zagrevanja, pretvara se u tihog i kultivisanog saputnika. Motor se brzo budi iz niskih obrtaja, a posebnu pohvalu zaslužuje 8G-DCT menjač. Menjač glatko i gotovo neprimetno menja brzine, radi logički i uvek obezbeđuje dovoljno obrtnog momenta i snage za akciju. Iako automobil ima masu od oko 1.600 kilograma, potrošnja u gradskoj vožnji nije prelazila granicu od 7,5 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara. Na magistralnim putevima bez problema smo zabeležili potrošnju manju od 6.0 l/100 km.
Agilan i udoban
U vožnji, novi GLA ostavlja utisak ušuškanog premium automobila, sa vrhunskom zvučnom izolacijom. Udobnost je takođe na očekivanom nivou. Prelaske preko neravnina i rupa, GLA savladava savršeno. Amortizeri su nešto tvrđi, ali je podešavanje šasije neutralno. Zbog ovakve kombinacije, automobil nudi visok nivo udobnosti, ali u isto vreme nema značajnog naginjanja u krivinama. Kompletan paket motor-menjač-upravljački mehanizam funkcioniše savršeno.
Mercedes-Benz GLA zaslužuje najvišu ocenu. Mercedes je novom generacijom poslao GLA u segment Allround-SUV, gde su BMW X1 ili Audi Q3. Automobil nudi prijatnu i udobnu vožnju, sa naglaskom na udobnosti i prostranom enterijeru. Sjajni dizel motor nudi pristojnu dinamiku vožnje. Pored svega, GLA nije "bezobrazno" skup automobil. S obzirom da na maski nosi trokraku zvezdu i da nudi najmoderniju tehnologiju, 35.124 evra izgleda ekvivalentno ponuđenom. To je početna cena ovog automobila za benzinsku verziju, a za testirani GLA 200d potrebno je izdvojiti 42.828 evra. Naravno, on se može pohvaliti podužim spiskom opreme.
Mercedes-Benz GLA 200d | |
Tip motora: | Turbodizel |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1.950 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 110 / 3.400 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 320 / 1.400 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 204 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 9,0 |
Potrošnja (prosečna na testu): | 6,2 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 435 / 1.420 |
Zapremina rezervoara (L): | 43 |
Masa automobila (kg): | 1.600 / 595 |
Dimenzije pneumatika: | 235 / 55 R18 |
Dužina automobila (mm): | 4.410 |
Širina automobila (mm): | 1.834 |
Visina automobila (mm): | 1.611 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.729 |
Cena vozila sa osnovnom opremom: | 35.124 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Web: www.mercedes-benz.rs
Foto: Milomir Bošković
Teskt: Automagazin.rs