Testirali smo: Toyota Yaris 1.0 VVT-i (FOTO)
Na višednevnom testu smo imali Evropski automobil godine 2021. Toyota je novim Yarisom uspela da pogodi potrebe Evropljana, a pritom da zadovolji i želje zahtevnih vozača, koji će uživati u radostima vožnje i bogatstvu opreme...
Novi Yaris je značajno atraktivniji od prethodnika. Niži je i širi, što ističe njegovu dinamičnost.
Toyota Yaris četvrte generacije osvojila je nagradu Evropski auto godine po drugi put. Prvi put to se dogodilo 2000. godine, kada je ovu prestižnu nagradu osvojla prva generacija modela Yaris. Automobilski svet se u međuvremenu značajno promenio, a ovogodišnje priznanje potvrđuje da Toyota vrlo dobro osluškuje potrebe korisnika na Starom kontinentu.
Pogledajte fotogaleriju: Toyota Yaris 1.0 VVT-i (2021).
Yaris je najvažniji automobil ove japanske marke u Evropi. O tome svedoče i činjenice, da je Yaris postala prva Toyota u istoriji, koja je osvojila titulu Evropskog automobila godine. To nije sve. 2005. godine Yaris je postao prvi automobil iz B-segmenta, koji je na Euro NCAP testovima bezbednosti dobio maksimalnih 5 zvezdica. U jesen prošle godine, Yaris najnovije generacije, upravo ovaj čiji test čitate, postao je prvi automobil koji je uspešno savladao nove, strože Euro NCAP testove bezbednosti i ponovo zasijao punim sjajem. Punim sjajem je zasijao i među vozačima. Novi Yaris je toliko popularan automobil kod Evropljana, da je u prethodnim mesecima beležio drugo mesto u tabeli najprodavanijih u Evropi.
Bočni profil karakterišu dinamičan profil prozora i ovalni blatobrani.
Nova Toyota Yaris stoji na novoj platformi TNGA GA-B, zahvaljujući kojoj je automobil dobio značajno čvršću karoseriju i niže težište, što se odrazilo na poboljšanje voznih osobina. Za razliku od konkurenata, novi Yaris je kraći od prethodnika, ali je produženo međuosovinsko rastojanje i širina automobila, u oba slučaja za 50 milimetara.
Šef dizajner u Toyoti, Takayuki Nakajima, imao je zadatak da novi Yaris učini prijatnijim i emotivnijim. "U tome su dizajneri uspeli definitivno. Automobil izgleda dinamično i sportski. Novi Yaris je sve samo ne dosadan. Blatobrani su bočno izvučeni maksimalno, a ceo automobil je spušten bliže asfaltu. Izraz "dinamičan dizajn" ovde nije marketinši, već istinski. Automobil izgleda razigrano i atraktivno sa svih strana. Jedva čekam da vidim takmičarski reli automobil u WRC specifikaciji u odelu novog Yarisa. Mislim da će Ogier i Evans (zvanični vozači Toyota Gazoo Racing World Rally Team) biti zadovoljni." - izjavio je četvorostruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović.
Zadnji deo automobila karakterišu nova LED svetla, spojena crnim pasom između.
Iako je Yaris kraći za 5 mm (3.940 mm), sada ima 50 mm duže međuosovinsko rastojanje (2.560 mm). Spreda pažnju privlači široka i originalna maska hladnjaka, koju dopunjuju uske svetlosne grupe, koje zadiru duboko u bokove automobila. Pogled sa boka otkriva da su točkovi postavljeni u same uglove karoserije po principu "točak na po svaki ćošak". Pored produženja međuosovinskog rastojanja, skraćeni su i prevesi, što je Yarisu dalo izrazito dinamičan izgled. Zadnji deo automobila optički proširuju masivni branici i zadnja LED svetla spojena crnom lajsnom sa integrisanim LED svetlom.
Kada otvorimo vrata, čeka nas kompletno nov enterijer, koji izgleda mnogo bolje nego kod prethodnika. Sedi se niže za 21 milimetar, a dalje od prozora za oko 60 milimetara. Ergonomija je za svaku pohvalu. U Toyoti ne eksperimentišu sa ergonomijom, sve komande su logično postavljene upravo tamo gde ih i očekujete. Palac nagore zaslužuje praktičan i dobro osmišljen multimedijalni sistem. "Yaris je zadržao praktičnost na najvišem nivou. Iako je u automobilu sve novo, komande su tradicionalno osmišljene. Do većine funkcija se dolazi u jednom, najviše dva koraka, a za osnovnu orjentaciju uopšte nije potrebno duže upoznavanje sa automobilom. Sedišta su izvrsna. Toyota ovde nije štedela i koristila je slična sedišta onima koje pronalazimo u kompaktnom modelu CH-R. Udobna su na dužim putovanjima, a odlično drže telo u krivinama." - istakao je Petrović.
Ako nešto moramo zameriti novom Yarisu, onda su to unutrašnje ručke za otvaranje vrata, koje su ugrađene duboko u oplate. Multifunkcionalni volan je velikih dimenzija i ruke se prosto lepe za njega. Da bi poboljšali pregled, stručnjaci u Toyoti su pomerili poziciju instrument table na dole.
U enterijeru nije ostao kamen na kamenu. Novi Yaris je dobio novi dizajn, kvalitetnije materijale i novi unapređen multimedijalni sistem.
Japanci su razmišljali o prostoru za odlaganje sitnica, a na instrument tabli nalazimo nekoliko uredno postavljenih polica, uključujući i onu koja se nalazi ispod displeja multimedijalnog sistema. Za automobil B-segmenta, Yaris nudi natprosečno veliki prostor za odlaganje sitnica. Na zadnjim sedištima ima mesta za dve odrasle osobe. 186 centimetara visok test vozač se udobno smestio na zadnje sedište, imao je dovoljno prostora za noge, ali je glava bila blizu krova. Prtljažni prostor ima zapreminu od 286 litara, što je prosečna vrednost u klasi. Za svaku pohvalu je i činjenica da se ispod dna prtljažnika krije rezervni točak.
Yaris se može pohvaliti mnoštvom ostava za sitnice, koje se nalaze praktično svuda u automobilu pa čak i na armaturnoj tabli.
Do ovog momenta, u novom Yarisu je sve bilo dinamično, sportski i atraktivno. Međutim, test automobil nije imao motor koji se može pohvaliti gore navedenim epitetima. Trocilindarski motor zapremine 1.0 litra ima kodnu oznaku 1KR-FE i dobro nam je poznat iz prethodnih malih Toyota automobila i jedini je motor preuzet iz prethodne generacije Yarisa. Kao što je poznato, Toyota je prethodnih godina značajno unapredila. U motoru je smanjeno mehaničko trenje, što je rezultiralo dodatnim smanjenjem potrošnje. Nova verzija motora opremljena je i novim sistemom recirkulacije izduvnih gasova. Promene je pretrpeo i sistem ubrizgavanja goriva, kao i ventilski sistem. Rezultat je maksimalna snaga od 72 KS pri 6.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 93 Nm pri 4.400 o/min.
Trokraki multifunkcionalni volan je odlično osmišljen i presvučen je kožom. Ergonomija je na visokom nivou, što smo od Toyote i očekivali.
"Motor je dobro poznat, oseća se da je unapređen, ali i dalje je namenjen onima koji imaju najniže zahteve po pitanju snage. Ubzranje iz mesta do 100 km/h od samo 14,6 sekundi jasno pokazuje da je Yaris pokretan ovim motorom namenjen prvenstveno onima koji najviše vremena provode u gradskoj vožnji. Dakle, automobil nije brz, ali je dovoljno elastičan za gradsku upotrebu. Za one koji imaju više zahteve i koji češće izlaze iz grada na autoput, definitivno preporučujem 1.5 VVTi-E od 125 konjskih snaga ili još bolje hibridni pogon sa motorom iste zapremine." - zaključuje Vladan Petrović.
Ono što je prednost ovog motora definitivno je potrošnja. Toyota deklariše potrošnju od 5,6 litara na 100 pređenih kilometara, a realnost nije daleko od ove brojke. Na našem testu uspeli smo da zabeležimo prosečnu potrošnju od 5,7 l/100 km.
Prtljažnik ima zapreminu koja je prosečna u ovoj kategoriji. Za pohvalu je što ispod dna prtljažnika može da stane rezervni točak.
Oslanjanje zaslužuje najvišu ocenu. Upravljanje je savršeno precizno. Čini se da je Toyota iskoristila svoje šampionsko iskustvo u FIA Svetskom reli šampionatu i oseća se da su u razvoj ovog automobila svoje prste umešali najbolji vozači na planeti.
"I u ovoj oblasti je cilj inženjera ispunjen. Oseća se da je težište automobila postavljeno niže nego kod prethodnika. Drugačija je i geometrija oslanjanja. Rezultat je neverovatno okretan automobil u gradskim uslovima. Radijus okretaja je samo 4,9 metara. Točkovi prečnika 15 inča (185/65 R15) su idealni za naše ulice, jer vrhunski filtriraju neravnine i udarne rupe, ali u isto vreme pružaju odlično prijanjanje. Moram da pohvalim i zadnju osovinu. Iako je ona jednostavno konstruisana, nema onih tipičnih udaraca sa zadnje osovine, koje su tipične za male automobile. Osećaj u novom Yarisu je kao da sedite u automobilu koji je za jedan broj veći." - objašnjava Petrović.
Vladan Petrović kao strastveni vozač je uživao za volanom Yarisa, iako je priznao da jedva čeka da isproba verziju sa snažnijim motorom.
Novi Yaris je trenutno jedan od najboljih automobila u B-segmentu. Već osnovna verzija uključuje puno opreme, od asistenta pred sudar, adaptivnog tempomata, sistema za monitoring vozne trake, sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova, automatsko uključivanje dugih svetala... Za osnovnu verziju Yaris Luna, opremljenu 1,0 VVT-i motorom i 5-stepenim manuelnim menjačem, treba izdvojiti 14.990 evra. Uz ovu kombinaciju motora i menjača, Yaris se može dobiti i u bogatije opremljenim verzijama Sol ili Stella, dok je Yaris Elegant dostupan isključivo sa 1.5-litarskim motorom ili kao hibrid.
Više o novoj Toyoti Yaris, pogledajte na sajtu www.toyota.rs.
Toyota Yaris 1.0 VVT-i | |
Tip motora: | Benzinski atmosferski |
Broj cilindara / ventila: | 3 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 998 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 53 / 6.000 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 93 / 4.400 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 160 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 14,6 |
Potrošnja (prosečna na testu): | 5,7 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 286 / 947 |
Zapremina rezervoara (L): | 36 |
Masa automobila (kg): | 1.085 / 530 |
Dimenzije pneumatika: | 185 / 65 R15 |
Dužina automobila (mm): | 3.940 |
Širina automobila (mm): | 1.745 |
Visina automobila (mm): | 1.500 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.560 |
Cena vozila sa osnovnom opremom (€): | 14.990 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Web: www.toyota.rs
Foto: Milomir Bošković
Automagazin.rs