Test: Mazda 6 2.2 Skyactiv-D A/T (2018)
Mazda 6 zri kao dobro vino. Pred nama je treći facelift ovog kvalitetnog sedana, koji nove vlasnike osvaja atraktivnim i elegantnim dizajnom i dodatno unapređenom tehnikom...
Prednjim delom dominira nova maska sa većim "krilima" i novim adaptivnim LED svetlima u koja su integrisana i svetla za maglu.
Aktuelna generacija Mazde 6 na tržištu je od 2012. godine. Od njenog predstavljanja prošlo je šest godina. Kada je 2016. godine dobila svoju drugu modernizaciju, mnogi od nas su pomislili da to vrhunac koji nam aktuelna "šestica" može ponuditi. Prevarili smo se. Pred nama je treći facelift, koji Mazdu 6 čini još lepšom, elegantnijom, komfornijom, bezbednijom...
Pogledajte fotogaleriju: Mazda 6 2.2 Skyactiv-D - Test 2018.
Spoljašnje promene su diskretne, jer dobitnu formulu ne treba menjati. Redizajnirana je maska hladnjaka, kao i LED svetlosne grupe. Izgled prednjeg dela automobila inspirisan je crossoverom CX9, šta znači da je dobila veću masku hladnjaka sa izraženim motivom krila od hromiranih detalja. U svetlosne grupe su integrisana i svetla za maglu, tako da branik sada izgleda homogenije i elegantnije. Sve promene su usmerene ka optičkom povećanju širine.
Silueta automobila je zadržala eleganciju aktuelnog modela, ali osveženje predstavljaju novodizajnirane felne prečnika 19 inča.
Izmene primećujemo i na zadnjem delu automobila, pre svega u oblasti svetlosnih grupa. Atraktivnom izgledu doprinose i novodizajnirane felne, koje mogu biti prečnika od 17 o 19 inča.
Pogledajte: Test - Mazda CX-5 2.2 Skyactive CD175 AWD AT.
Nije se štedelo ni u enterijeru, koji je temeljno unapređen, što nije uobičajeno za automobile koji iza sebe imaju minimalno dve trećine životnog ciklusa. Nova je armaturna tabla sa užim panelom klimatizacije, a tu je i veliki 8-inčni TFT displej multimedijalnog MZD Connect sistema, najveći displej koji je Mazda do sada koristila.
Na zadnjem delu nove su svetlosne grupe, kao i detalji na braniku. Cevi auspuha su još više udaljene jedna od druge.
Pogledajte: Test - Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160.
"Posebno moram da pohvalim povećanje kvaliteta materijala. To se oseća na svakom detalju. Obloge na vratima i središnji naslon za ruke obložen je mekim materijalima, što odaje utisak premium automobila. Osećaj luksuza pojačava ambijentalno osvetljenje i novi ukrasni detalji, posebno obloge u samoj armaturnoj tabli. Takođe, sedišta su za svaku pohvalu, profilisana su i pružaju odličnu podršku u krivinama. Osećaju premium kvaliteta doprinosi i bolja zvučna izolacija. Premijerno u Mazdi 6 pojavaljuje se i vrhunski ataptivni tempomat sa funkcijom Stop & Go. Ako nešto moram da kritikujem u enterijeru, onda je to grafika multimedijalnog sistema, tačnije navigacionog sistema, koja bi definitivno trebala biti bolja." - objašnjava nam test vozač Vladan Petrović.
Evoluciju vidimo i u enterijeru, koji je "pročišćen" i pojednostavljen. Materijali su značajno kvalitetniji.
Grafika multimedijalnog sistema nije najbolja, ali zato njegova intuitivnost zaslužuje palac nagore. Reakcije sistema na komande su brze, kako preko displeja osetljivog na dodir, tako i preko komande na središnjem tunelu. Ovde postoji i jedna zanimljivost - kada vozite, ne možete koristiti touch screen, već komande možete zadavati samo putem HMI Commandera. Inženjeri nisu želeli, da vozač prilikom vožnje, pažnju usmerava na manipulaciju displejem. Dodatnu dozu bezbednosti daje i head-up displej, koji se emituje direktno na vetrobranskom staklu. Osvežena "šestica" opremljena je sistemom kamera s prikazom od 360° za jednostavnije parkiranje. Nažalost, i ovoga puta upućujemo primedbu na kvalitet slike, zbog kojeg bi se izvinili i neki automobili niže kategorije.
Nov je i panel klimatizacije, a multimedijalni sistem MZD Connect dobio je veći TFT displej.
Motor dizelski 2,2 Skyactiv-D takođe unapređen!
I pored novih benzinskih motora u ponudi, dobra vest je, da je dizelski 2,2 Skyactiv-D i dalje u ponudi. Naravno, prošao je reviziju, što je rezultiralo povećanim stepenom kompresije sa 14.0:1 na 14.4:1. Inženjeri su povećali pritisak ubrizgavanja goriva, a motor je dobio i nove klopove i ventile punjene natrijumom, kako bi se obezbedio najviši mogući stepen odvođenja toplote. Naravno, tu je i nezaobilazni sistem za ubrizgavanje AdBlue tečnosti, čiji rezervoar se nalazi ispod prtljažnika.
Pogledajte: Test - Mazda CX-3 G120 AT Takumi.
Dizeski 4-cilindrični agregat zapremine 2,2 litra, razvija maksimalnu snagu od 135 kW pri 4.000 o/min, što je za 6 kW više od motora pre modernizacije. Maksimalni obrtni moment od 445 Nm dostupan je pri 2.000 o/min. Agregat je uparen sa šestostepenim automatizovanim menjačem, koji po rečima 4-strukog državnog reli šampiona zaslužuje sve pohvale.
Promene su pretrpela i zadnja sedišta, koja su dobila nove profile i nagib naslona koji obezbeđuje veću udobnost.
"Kompletan sklop motor-menjač funksioniše savršeno. Promene stepena prenosa su tečne, bez kašnjenja. Takođe, moram da pohvalim funksionisanje tehnike u gradskim uslovima ili prilikom parkiranja, kada je potrebno brzo prebaciti menjač iz D u R mod i obrtnuto. Menjač trenutno reaguje na komande vozača." - ističe Petrović. Naravno, i motor je deo programa Skyactiv tehnologije, koja kombinuje nizak kompresioni odnos i laku konstrukciju. "Moram da uputim pohvale i za izolaciju motorskog prostora i kabine, pa čak ni kada je potpuno hladan, motor se ne oglašava bučno. Takođe, motor je spreman da ostvari visok obrtni moment u veoma širokom spektru obrtaja, i spreman je za akciju bilo da se nalazi na 1.500 ili 5.000 o/min." - ističe Petrović.
Pogledajte: Essen Motor Show 2018 - FOTO.
Zahvaljujući elastičnom motoru, potrošnja nije velika, pa je prosečna potrošnja na našem testu iznosila oko 6,5 litara "crnog zlta" na 100 pređenih kilometara, najvećim delom u otvorenom saobraćaju. U gradskoj vožnji, treba računati na 2 litra više.
U naslonu za ruke nalazi se pretinac za sitnice, a putnici na zadnjim sedištima dobili su dva nova USB porta. Zadnja sedišta su opremljena grejačima, što je za svaku pohvalu.
"U vožnji se oseća visoka čvrstoća karoserije, što još jednom potvrđuje težnju Mazde da se umeša u borbu sa premium markama. Da se ne radi samo o kozmetičkim promenama, pokazuje nam i oslanjanje, koje je dobilo nove amortizere prečnika 35 milimetara. Automobil odlično filtrira neravnine, bez obzira na pneumatike dimenzija 225/45 R19. Mazdini inženjeri su podesili oslanjanje, tako da osvežena "šestica" veoma mekano prelazi preko neravnina, a čak i na udarne rupe ne reaguje nervozno, što je za mene bilo prijatno iznenađenje." - zaključuje Petrović.
Rezervoar za AdBlue tečnost nalazi se ispod prtljažnika.
Nakon trećeg facelifta, možemo reći da je Mazda 6 odrasla i sazrela u svakom pogledu. Automobil i dalje izgleda sveže i moderno, enterijer ima "čistiji" izgled sa kvalitetnijim materijalima, a značajno je unapređena i tehnika. Zato Mazda 6 stoji rame uz rame sa konkurentima kao što su VW Passat, Opel Insignia, Ford Mondeo, ali i pojedinim premium modelima. Međutim, za razliku od nekih konkurenata, koji dele tehniku sa "bratskim" modelima iz pojedinih koncerna, treba istaći da Mazda 6 krči svoj vlastiti put na originalan i prepoznatljiv način, kako u dizajnerskom, tako i u tehničkom smislu.
Koliko košta nova Mazda 6? Ulazni model, benzinska Mazda 6 G145 Challenge, košta 26.590 evra. Najjeftiniju dizelka verziju, Mazda6 CD150 Challenge, u Srbiji ćete platiti 28.590 evra. Na testu smo imali vrhunski opremljenu Mazdu 6 CD184 AT TAKUMI Plus, za koju treba izdvojiti 37.390 evra.
Vrhunska dizelska motorizacija može se upariti sa manuelnim ili automatskim menjačem, a prednost ovog motora je i mogućnost izbora verzije sa pogonom na sve točkove AWD, ali samo u kombinaciji sa karavanskom karoserijom.
Pogledajte Mazda - cenovnik u Srbiju.
Mazda 6 CD184 AT - Specifikacija | |
Tip motora: | Turbodizel redni motor |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 2.191 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 135 / 4.000 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 445 / 2.000 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 219 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 9,0 |
Potrošnja (prosečna na testu): | 6,5 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 489 / 1.157 |
Zapremina rezervoara (L): | 62 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1.688 / 494 |
Dimenzije pneumatika: | 225 / 45 R19 |
Dužina automobila (mm): | 4.870 |
Širina automobila (mm): | 1.840 |
Visina automobila (mm): | 1.450 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.830 |
Cena osnovnog modela (EUR): | 26.590 |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Mazda Dipem prodajni salon:
Adresa: Patrijarha Joanikija 17d, Vidikovac, Beograd
Tel: +381 11 234-1174
Web: dipem.mazda-rs.com
Tekst: Automagazin.rs
Foto: Milomir Bošković