Mercedes S-Klasa prešla 100 km bez vozača u realnom saobraćaju
Kompanija Daimler objavila je, da je nova generacija modela Mercedes-Benz S-Klasa, opremljena sistemom autonomne vožnje Intelligent Drive, uspešno prešla put od 100 kilometara, od Mannheima do Pforzheima, u uslovima realnog saobraćaja. Automobil je na svom potpuno automatizovanom "putovanju" morao da poštuje saobraćajne propise...
S obzirom da se S-Klasa kretala u realnom saobraćaju, "za svaki slučaj" u automobilu je bio iskusni vozač
Pogledajte vest: Nova Mercedes-Benz S klasa - Prve zvanične fotografije i info.
Automobil je išao stazom Berthe Benz (supruga Karla Benza), koja je pre 125 godina imala prvu vožnju automobila na dužoj distanci (106 km) i tako postavila temelje modernog automobila. Automobil je na svom potpuno automatizovanom "putovanju" morao da poštuje saobraćajne propise, staje na semaforima, kružnim tokovima, pešačkim prelazima, ali da pronalazi rešenja za preticanja...
Pogledajte vest: Mercedes-Benz pokrenuo proizvodnju nove S-Klase (W222) + VIDEO.
Istu udaljenost, Mercedes-Benz S-Klasa je mogla preći autoputem, ali Daimler je odlučio da verno kopira trasu pionirske vožnje Berthe Benz iz 1888. godine.
"Autonomna vozila posmatramo kao važan korak na putu ja vožnji bez saobraćajnih nezgoda." - izjavio je šef Mercedesa, Dieter Zetsche. "Ovakva vozila će obezbediti više komfora i bezbednosti za sve učesnike u saobraćaju."
Pored saobraćajnih znakova, nova S-Klasa je samostalno rešavala i ovakve situacije, kada se na putu nalazi neočekivana "prepreka"
Pogledajte vest: Mercedes-Benz S-Klasa od sada prepoznaje i divlje životinje.
Mercedes ističe, da njihov cilj nije da onemoguće vozaču uživanje u vožnji. Ko želi, moći će da upravlja vozilom sam i u budućnosti.
Bazu sustema Intelligent Drive čine tehnologije, koje Mercedes i danas koristi kao opcion opremu u modelima E-Klasa i S-Klasa, a to su: radarski tempomat Distronic Plus, sistem asistencije za pravilno održavanje pravca Steering Assist i Stop&Go Pilot, koji kontroliše zaustavljanje i kretanje u koloni.
U gradskim uslovima vožnje, do izražaja je došla preciznost kompletnog sistema
Pogledajte vest: Automobili bez vozača legalni na ulicama Nevade + VIDEO.
Od aktuelne S-Klasa, koja se nalazi na tržištu, eksperimentalni automobil se razlikuje po sistemima za kontrolu udaljenosti objekata preko prednje stereo kamere, tri dugotalasna radara, četiri kratkotalasna radara, i kamerom u boji za čitanje saobraćajnih znakova. Dodatna kamera je integrisana i u zadnji deo automobila. U kreiranje specijalne 3D mape i planiranje trase, bili su uključeni i Tehnološki institut iz Karlsruhea i finska Nokia.
Automobil se samostalno zaustavljao, kako bi propustio pešake na pešačkom prelazu
Pogledajte vest: Google u saobraćaj uvodi robotizovane automobile bez vozača.
Sve vreme tokom vožnje, za volanom je sedeo iskusni vozač, koji je u svakom trenutku bio spreman da interveniše u slučaju da elektronski mozak automobila ne proceni pravilno situaciju ispred. Svaka internencija vozača, ulazila bi u krajnju ocenu ove vožnje.
"Automatska S-Klasa" u akciji
Nemački Mercedes-Benz planira da potpuno autonomne automobila na tržište uvede do 2020. godine. Slične planove ima i Google sa Toyotom i Audijem, a ne zaostaje ni Nissan.
VIDEO:
Automagazin.rs